Bukefalos 28 år!

Hur ska man göra? Sålt kläder.

Unafraid

Trådstartare
Jag sålde en jacka i höstas för 80kr. Fick betalt via Swish.

Skulle lägga ut den på bron, men glömde det. Så vi pratade och jag la ut den dagen efter. Den låg på bron i flera veckor. Till slut plockade sambon in den, och den hänger i hallen igen.

Det här är i höstas. Jag säljer rätt mycket grejer, så jag har ingen aning om vem som köpte den.

Vad är korrekt? Spara den i all evighet, eller lägga ut igen? Skulle personen höra av sig igen så skulle den få igen pengarna såklart. Men det känns som att sälja något som jag inte äger.

Jag vill inte ha kvar den, den tar upp plats i onödan.
 
Jag sålde en jacka i höstas för 80kr. Fick betalt via Swish.

Skulle lägga ut den på bron, men glömde det. Så vi pratade och jag la ut den dagen efter. Den låg på bron i flera veckor. Till slut plockade sambon in den, och den hänger i hallen igen.

Det här är i höstas. Jag säljer rätt mycket grejer, så jag har ingen aning om vem som köpte den.

Vad är korrekt? Spara den i all evighet, eller lägga ut igen? Skulle personen höra av sig igen så skulle den få igen pengarna såklart. Men det känns som att sälja något som jag inte äger.

Jag vill inte ha kvar den, den tar upp plats i onödan.

Syns inte telefonnumret på Swish-överföringen? Eller email där du sålde jackan? I så fall kan du väl skicka ett sms/mail bara.
 
Jag sålde en jacka i höstas för 80kr. Fick betalt via Swish.

Skulle lägga ut den på bron, men glömde det. Så vi pratade och jag la ut den dagen efter. Den låg på bron i flera veckor. Till slut plockade sambon in den, och den hänger i hallen igen.

Det här är i höstas. Jag säljer rätt mycket grejer, så jag har ingen aning om vem som köpte den.

Vad är korrekt? Spara den i all evighet, eller lägga ut igen? Skulle personen höra av sig igen så skulle den få igen pengarna såklart. Men det känns som att sälja något som jag inte äger.

Jag vill inte ha kvar den, den tar upp plats i onödan.
På bron?
Alltså ett ställe där köparen skulle komma och hämta den?
Jag hade nog skickat ett sms eller mail beroende på hur ni haft kontakt och sagt att du har si och så lång tid att hämta den.
 
Du ser vem som swishat? Ta kontakt och fråga om hen tänkt hämta annars kan du slänga den i myrornas kontainer :)
 
Jag har sålt mycket grejer, har ingen aning om vilken person som köpte jackan och orkar inte leka detektiv.
@Nepenthe tanken har slagit mig, men om köparen då hör av sig så får jag ju i princip betala för att ge bort jackan :laugh:
 
Jag har sålt mycket grejer, har ingen aning om vilken person som köpte jackan och orkar inte leka detektiv.
@Nepenthe tanken har slagit mig, men om köparen då hör av sig så får jag ju i princip betala för att ge bort jackan :laugh:

Men om du går in på swish så ser du ju summorna och kanske kan lista ut vem köparen var. Ibland skriver man ju även meddelande och då kanske det står Anna Andersson x kr jacka om du har tur.
 
@Nepenthe tanken har slagit mig, men om köparen då hör av sig så får jag ju i princip betala för att ge bort jackan :laugh:

Men nää, du ger ju bara tillbaka 80 kronor till köparen och skänker jackan.

Hade nog försökt leta upp köparen ändå även det innebär att "leka detektiv", det var ju ändå du som glömde lägga ut jackan vid överenskommen tid. Annars bara gett bort jackan och gett tillbaka de 80 kronorna till köparen om hen hör av sig. Det är ju ingen stor summa.
 
Jag har sålt mycket grejer, har ingen aning om vilken person som köpte jackan och orkar inte leka detektiv.
@Nepenthe tanken har slagit mig, men om köparen då hör av sig så får jag ju i princip betala för att ge bort jackan :laugh:

Då ger du bara tillbaka 80kr :)
Men det känns mindre troligt? Inte hört av sig på flera månader om detta var i höstas?
 
Jag säger som flera andra - om du har haft så många inkommande swishbetalningar på just 80 kr under just den aktuella perioden att du inte mäktar med att hitta den aktuella, så sälj jackan till någon annan och ge köparen sina 80 kr tillbaka om h*n hör av sig.
 
Jag har sålt mycket grejer, har ingen aning om vilken person som köpte jackan och orkar inte leka detektiv.
@Nepenthe tanken har slagit mig, men om köparen då hör av sig så får jag ju i princip betala för att ge bort jackan :laugh:
Ge jackan till uteliggarna i den staden där du bor, det brukar uppskattas vid denna årstid. Om köparen hör av sig så är det väl bara att swisha tillbaka pengarna. Det är ju lätt värt 80 kr om en uteliggare slipper frysa.
 
Jag insåg precis hur snål jag låter! :p måste tillägga att jag är student med gård och hästar, jag brukar sälja kläder(och övriga prylar) som jag tycker har ett värde, för några hundralappar i månaden gör faktiskt skillnad i min ekonomi. :) jag skänker redan allt som jag inte tycker är "säljbart".
 
Jag sålde en jacka i höstas för 80kr. Fick betalt via Swish.

Skulle lägga ut den på bron, men glömde det. Så vi pratade och jag la ut den dagen efter. Den låg på bron i flera veckor. Till slut plockade sambon in den, och den hänger i hallen igen.

Det här är i höstas. Jag säljer rätt mycket grejer, så jag har ingen aning om vem som köpte den.

Vad är korrekt? Spara den i all evighet, eller lägga ut igen? Skulle personen höra av sig igen så skulle den få igen pengarna såklart. Men det känns som att sälja något som jag inte äger.

Jag vill inte ha kvar den, den tar upp plats i onödan.
Sälj den. Du är ju ingen lagerlokal!
Hör köparen av sig får hen antingen tillbaka pengen eller hämta jackan om den ännu finns kvar.
 
Jag sålde en jacka i höstas för 80kr. Fick betalt via Swish.

Skulle lägga ut den på bron, men glömde det. Så vi pratade och jag la ut den dagen efter. Den låg på bron i flera veckor. Till slut plockade sambon in den, och den hänger i hallen igen.

Det här är i höstas. Jag säljer rätt mycket grejer, så jag har ingen aning om vem som köpte den.

Vad är korrekt? Spara den i all evighet, eller lägga ut igen? Skulle personen höra av sig igen så skulle den få igen pengarna såklart. Men det känns som att sälja något som jag inte äger.

Jag vill inte ha kvar den, den tar upp plats i onödan.

hänger på tråden med en helt annan fråga om du säljer mycket. Jag har en del jeans av ett visst märke som blivit för stora efter att jag har gått ner i vikt en hel del. Tittar på tradera och det ligger ute massa jeans av det märket och ingen har ett enda bud, utgångspriset är mellan 50-200 kronor på de som ligger ute. Funderar på om det är värt besväret eller skänka direkt till klädinsamling. Var säljer du mest, är det FB-grupper, Tradera eller Blocket eller något annat ställe? Var tycker du det är enklast att få saker sålda?
 
hänger på tråden med en helt annan fråga om du säljer mycket. Jag har en del jeans av ett visst märke som blivit för stora efter att jag har gått ner i vikt en hel del. Tittar på tradera och det ligger ute massa jeans av det märket och ingen har ett enda bud, utgångspriset är mellan 50-200 kronor på de som ligger ute. Funderar på om det är värt besväret eller skänka direkt till klädinsamling. Var säljer du mest, är det FB-grupper, Tradera eller Blocket eller något annat ställe? Var tycker du det är enklast att få saker sålda?
Kläder är sjukt svårsålt. Jag har sålt någon enstaka finare klänning, någon jacka. För betydligt mindre än vad jag köpt dom för. Har mest sålt via FB, förr Tradera. Tradera kan fungera att sälja i paket, annars blir frakten lätt onödigt dyr för bara ett plagg.
Märkeskläder går bättre, men knappt ändå.
 
hänger på tråden med en helt annan fråga om du säljer mycket. Jag har en del jeans av ett visst märke som blivit för stora efter att jag har gått ner i vikt en hel del. Tittar på tradera och det ligger ute massa jeans av det märket och ingen har ett enda bud, utgångspriset är mellan 50-200 kronor på de som ligger ute. Funderar på om det är värt besväret eller skänka direkt till klädinsamling. Var säljer du mest, är det FB-grupper, Tradera eller Blocket eller något annat ställe? Var tycker du det är enklast att få saker sålda?

Det är gratis (avgift/procent tas bara ut om det blir sålt om du inte har några speciella tillvall) att lägga upp annons på tradera så lägg upp annons som börjar på 5kr och där din fraktkostnad täcks så blir det antingen sålt och om ingen är intresserad så är det bara att skänka bort till klädinsamlingen :)
 
Kläder är sjukt svårsålt. Jag har sålt någon enstaka finare klänning, någon jacka. För betydligt mindre än vad jag köpt dom för. Har mest sålt via FB, förr Tradera. Tradera kan fungera att sälja i paket, annars blir frakten lätt onödigt dyr för bara ett plagg.
Märkeskläder går bättre, men knappt ändå.

Det är gratis (avgift/procent tas bara ut om det blir sålt om du inte har några speciella tillvall) att lägga upp annons på tradera så lägg upp annons som börjar på 5kr och där din fraktkostnad täcks så blir det antingen sålt och om ingen är intresserad så är det bara att skänka bort till klädinsamlingen :)

Tack båda två för tipsen! Jag funderade också på om jag skulle lägga ut tre par jeans i samma storlek i en annons för att se om det finns något intresse. @durachiny hur menar du att jag skulle se till att min fraktkostnad täcks? Låta köparen betala frakt? Eller hoppas det kommer upp i den summan som fraktkostnaden är? Ursäkta många frågor men jag har aldrig haft behov av att sälja kläder tidigare brukar använda dem tills de bli utslitna i princip annars. Sålde ridbyxor som blivit för stora och i fint skick men då använde jag hästnet och det känns inte riktigt som det är rätt ställe att sälja jeans på. :D
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 828
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 590
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 550
Senast: Rie
·
C
Hästmänniskan jag har min häst inackorderad i ett stall. den har stått där i ca 2 månader och det är också så länge jag har ägt hästen. i början...
2
Svar
35
· Visningar
3 986
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp