Bukefalos 28 år!

Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Vill bara ge dig en kraaaam ❤️
Och går det kanske att skriva ner på en lapp vad du ska säga, du måste ju få hjälp!
Tack 💖
Kämpa på @Lyan ♥️
Ring igen, vi är med dig.
Tack 💖
Har du någon vän/syskon/whatever som du kan messa, som kan ringa åt dig? Som förstår allvaret?

Eller orkar du logga in på 1177 och skriva ner ditt ärende? Att du behöver hjälp?
Mamma brukar hjälpa mig, men jag lyckades ringa själv.

Pratade med tidsbokningen nyss och de hade tid till läkaren som skrev remissen 13.30. Måste nog skriva en lista för jag bara babblade och minns knappt vad jag sa till hon jag pratade med. Och försöka att inte bryta ihop och börja böla för idag är en riktigt kass dag 😭
Vet inte om det är för att jag nu dricker jättemycket och därför också kissar jättemycket men jag har börjat få ont i urinblåsan. Det känns inte som uvi men lika bra att ta upp. Jag tycker också att det är konstigt att jag inte har känt något alls av litiumen på 5-6 veckor och sedan bara pang för 1,5-2 veckor sedan kom massor av biverkningar trots ingen förändrad dos. Och som att inte allt annat räcker så har jag fått ett skov av min jävla lichen sclerosus. Verkligen jättekul att behöva kissa hela tiden då 😭
 
Tack 💖

Tack 💖

Mamma brukar hjälpa mig, men jag lyckades ringa själv.

Pratade med tidsbokningen nyss och de hade tid till läkaren som skrev remissen 13.30. Måste nog skriva en lista för jag bara babblade och minns knappt vad jag sa till hon jag pratade med. Och försöka att inte bryta ihop och börja böla för idag är en riktigt kass dag 😭
Vet inte om det är för att jag nu dricker jättemycket och därför också kissar jättemycket men jag har börjat få ont i urinblåsan. Det känns inte som uvi men lika bra att ta upp. Jag tycker också att det är konstigt att jag inte har känt något alls av litiumen på 5-6 veckor och sedan bara pang för 1,5-2 veckor sedan kom massor av biverkningar trots ingen förändrad dos. Och som att inte allt annat räcker så har jag fått ett skov av min jävla lichen sclerosus. Verkligen jättekul att behöva kissa hela tiden då 😭
Men stackars! :heart

Börja med en lista, skriv ned punkter med vad du verkligen vill ha sagt i förväg, och anteckna sedan under samtal med vårdpersonal. Skadar väl inte att säga "Kan du säga det där igen? Jag behöver anteckna, annars så kommer jag inte komma ihåg vad som sagts" etc. Brukar själv ha med ett block (alltså inte bara checka av tider i en kalender) vid vårdtider.
 
Pratade med tidsbokningen nyss och de hade tid till läkaren som skrev remissen 13.30. Måste nog skriva en lista för jag bara babblade och minns knappt vad jag sa till hon jag pratade med. Och försöka att inte bryta ihop och börja böla för idag är en riktigt kass dag 😭
Vet inte om det är för att jag nu dricker jättemycket och därför också kissar jättemycket men jag har börjat få ont i urinblåsan. Det känns inte som uvi men lika bra att ta upp. Jag tycker också att det är konstigt att jag inte har känt något alls av litiumen på 5-6 veckor och sedan bara pang för 1,5-2 veckor sedan kom massor av biverkningar trots ingen förändrad dos. Och som att inte allt annat räcker så har jag fått ett skov av min jävla lichen sclerosus. Verkligen jättekul att behöva kissa hela tiden då 😭
Bra jobbat!!

Men du, försök INTE att hålla ihop dig extra i din kontakt med vården. De behöver få veta hur det är, inte se dig när du anstränger dig så du klappar ihop totalt sen. Det är ok att gråta.
 
Men stackars! :heart

Börja med en lista, skriv ned punkter med vad du verkligen vill ha sagt i förväg, och anteckna sedan under samtal med vårdpersonal. Skadar väl inte att säga "Kan du säga det där igen? Jag behöver anteckna, annars så kommer jag inte komma ihåg vad som sagts" etc. Brukar själv ha med ett block (alltså inte bara checka av tider i en kalender) vid vårdtider.
Tack 💖

Jag har skrivit ned en lista men vet inte om jag har fått med allt. Anteckna under tiden jag är där tror jag inte att jag kan. Är inte van att anteckna så det blir nog för mycket att kpncentrera mig på
Bra jobbat!!

Men du, försök INTE att hålla ihop dig extra i din kontakt med vården. De behöver få veta hur det är, inte se dig när du anstränger dig så du klappar ihop totalt sen. Det är ok att gråta.
Tack 💖

Med tanke på hur jag mår nu så kommer jag inte att kunna hålla ihop alls. Men det kanske är bra. Jag vet inte. Är bara rädd att jag inte får med allt eller att han bara säger att jag har fått en remiss och att han inte kan göra mer.

Denna listan har jag skrivit. Vet inte om jag har fått med allt
8D832140-2DBF-42BE-98FE-2449C43C1453.jpeg
 
Tack 💖

Jag har skrivit ned en lista men vet inte om jag har fått med allt. Anteckna under tiden jag är där tror jag inte att jag kan. Är inte van att anteckna så det blir nog för mycket att kpncentrera mig på

Tack 💖

Med tanke på hur jag mår nu så kommer jag inte att kunna hålla ihop alls. Men det kanske är bra. Jag vet inte. Är bara rädd att jag inte får med allt eller att han bara säger att jag har fått en remiss och att han inte kan göra mer.

Denna listan har jag skrivit. Vet inte om jag har fått med allt
Visa bifogad fil 106524
Du kan spela in samtalet om du inte orkar anteckna.
 
Jag blir galen 😭 jag kan inte göra någonting, hela kroppen kryper som om hela insidan är elektrisk men jag kan inte göra något. Jag kan inte göra något varken fysiskt eller psykiskt! Det känns som att jag håller på att bli galen gör jag är så fruktansvärt frustrerad 😭 Hela lägenheten är en svinstia men jag kan inte göra något. Jag bara står och glor och kan inte börja någonstans. Hur jävla svårt ska det vara att ta upp kläder och lägga dem i tvätten eller hänga dem i garderoben?! Men jag kan inte. Jag kan inte koncentrera mig. Jag vet inte var jag ska börja jag kan inte börja. Jag kan inte se på film, jag kan inte läsa ingenting. Klickar fram och tillbaka på telefonen utan att kunna ta in vad som står. Jag blir galen av detta! Jag står inte ut 😭😭
Kan du få med detta på din punktlista?
Hur det kryper i kroppen och att enkla saker som att ta upp ett klädesplagg från golvet känns som en ouppnåelig kraftansträngning.

Du kanske kan hitta mer punkter att ta upp med läkaren bland dina tidigare inlägg?
 
Men ... Men... Han kan inte mena att du ska behöva ha det såhär :crazy:
Jag behöver ju ”bara vänta i ca 3 månader” när det gäller järnet och resten tyckte han att jag skulle ta med psykiatrin. Får försöka hitta ork att ringa till den bra litiumsköterskan om jag inte får någon tid på posten imorgon
Du kan inte prata med socialtjänsten och be om hjälp? De har ju också mycket resurser
Vet inte om de kan göra något när det handlar om att snabba på sjukvården. Det är ju säkert jättemånga i samma sits som jag som också behöver hjälp. Med psykiatrin hotade boendestödet med ett sip-möte och då fick jag börja med litium men sedan har de ju släppt allting igen tills njurvärdena tydligen började se för illa ut då nu väntar jag på att de ska skicka hem papper med nya prover
 
Hur snabbt verkar antibiotikan mot uvi egentligen? Jag är ganska mycket piggare idag. Att säga pigg är väl en överdrift men jag är inte totalt sängliggande utan har plockat lite hemma och tvingat mig ut en promenad med boendestödet. Fortfarande andfådd men inte riktigt lika extremt och kunde prata nästan normalt med henne. Lite långsam och sluddrig ibland men inte alls som tex igår när jag knappt kunde formulera en hel mening. Läkaren har skrivit ”gott och opåverkad” på allmäntillstånd trots att jag satt framåtlutad och blundade i väntrummet för att jag var så trött och blev andfådd bara av att gå till labbet och tillbaka 😑
Jag tror nog inte att antibiotikan har hunnit börja verka utan att det är en tillfällighet bara. Nu ligger jag och vilar trots att jag vill försöka att städa marsvinsburen och köket men jag tänker att eftersom jag måste till veterinären imorgon och sedan ska träffa mamma så är det dumt att göra för mycket idag så jag är däckad imorgon
 
Funderar lite mer. Kanske det har att göra med att jag är så orolig för Pärla och hennes öga och kroppen samlar den lilla energin jag har för att försöka lösa det för Pärla 🤔

Oavsett så hoppas jag verkligen att det kommer att hålla sig såhär! Jag är fortfarande sjukt trött men jag är inte totalt väck i både kroppen och huvudet
 
Hur snabbt verkar antibiotikan mot uvi egentligen? Jag är ganska mycket piggare idag. Att säga pigg är väl en överdrift men jag är inte totalt sängliggande utan har plockat lite hemma och tvingat mig ut en promenad med boendestödet. Fortfarande andfådd men inte riktigt lika extremt och kunde prata nästan normalt med henne. Lite långsam och sluddrig ibland men inte alls som tex igår när jag knappt kunde formulera en hel mening. Läkaren har skrivit ”gott och opåverkad” på allmäntillstånd trots att jag satt framåtlutad och blundade i väntrummet för att jag var så trött och blev andfådd bara av att gå till labbet och tillbaka 😑
Jag tror nog inte att antibiotikan har hunnit börja verka utan att det är en tillfällighet bara. Nu ligger jag och vilar trots att jag vill försöka att städa marsvinsburen och köket men jag tänker att eftersom jag måste till veterinären imorgon och sedan ska träffa mamma så är det dumt att göra för mycket idag så jag är däckad imorgon

Tycker att det brukar hjälpa ganska fort!
 
Tycker att det brukar hjälpa ganska fort!
Jag mår fortfarande lite bättre så jag hoppas verkligen att det ska hålla i sig! Har troligen gått med uvi länge då jag har haft ont och klåda med jämna mellanrum men inte tillräckligt för att jag har skullat orka gå och kolla upp det för jag hade så extremt mycket uvi för 10 år sedan och trots att jag hade så ont att jag inte kunde stå flera gånger så blev jag lika bortviftad då som nu 😞
 
Gjorde nog för mycket igår för nu är jag dålig igen 😞 Inte så dålig som innan antibiotikan, men tillräckligt för att jag inte ska orka göra något i mer än några minuter. Har så mycket jag vill göra plus en massa som jag verkligen behöver/måste göra men samtidigt är jag rädd att göra för mycket så jag blir totalkass igen. Jag behöver verkligen också få sova! Jag vaknar jättetidigt och kan inte somna om trots att kroppen skriker efter mer sömn men jag vet inte hur jag ska lösa det. Ibland funkar det att ta mediciner men inte tillräckligt ofta för att jag ska vilja ”slösa” på de jag sedan behöver ta på dagen
 
Hur snabbt verkar antibiotikan mot uvi egentligen? Jag är ganska mycket piggare idag. Att säga pigg är väl en överdrift men jag är inte totalt sängliggande utan har plockat lite hemma och tvingat mig ut en promenad med boendestödet. Fortfarande andfådd men inte riktigt lika extremt och kunde prata nästan normalt med henne. Lite långsam och sluddrig ibland men inte alls som tex igår när jag knappt kunde formulera en hel mening. Läkaren har skrivit ”gott och opåverkad” på allmäntillstånd trots att jag satt framåtlutad och blundade i väntrummet för att jag var så trött och blev andfådd bara av att gå till labbet och tillbaka 😑
Jag tror nog inte att antibiotikan har hunnit börja verka utan att det är en tillfällighet bara. Nu ligger jag och vilar trots att jag vill försöka att städa marsvinsburen och köket men jag tänker att eftersom jag måste till veterinären imorgon och sedan ska träffa mamma så är det dumt att göra för mycket idag så jag är däckad imorgon
Antibiotikan kan absolut ha hunnit börja verka! Man kan bli väldigt under isen av uvi, så förhoppningsvis får du mycket mer krafter nu. :) Gamla människor t ex kan bli helt förvirrade när de har uvi, till den grad att man upplever dem som dementa. Så mycket av ditt mående kan säkert vara relaterat till din uvi.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 791
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 279
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 635
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp