Bukefalos 28 år!

Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .
Framför allt drog de ut på skämtet alldeles för långt. Jag tyckte det var kul i några minuter men de bara fortsatte och fortsatte i vad som kändes som evigheter... Då blev det pinsamt istället. :bag:
Håller med… trodde de skulle ge honom en gitarr så att han kunde sjunga ”Carina Berg - revised” eller nåt men nä, samma stela humor resten av semin… :meh:
 
Inte Melodifestivalen men Eurovision! Nu vet vi vilka som ska programleda: Petra Mede och Malin Åkerman. Jag har hört det viskas om Malin Åkerman faktiskt. Förmodligen Edward af Sillén som föreslagit henne. Han skriver ju manuset. Han har gjort två filmer där hon varit med. Petra är ju fantastisk som ESC-programledare så det här blir nog riktigt bra!! Nu blev jag extra peppad på ESC! Norge kommer med en fantastisk låt och Petra är tillbaka som programledare!
 
Inte Melodifestivalen men Eurovision! Nu vet vi vilka som ska programleda: Petra Mede och Malin Åkerman. Jag har hört det viskas om Malin Åkerman faktiskt. Förmodligen Edward af Sillén som föreslagit henne. Han skriver ju manuset. Han har gjort två filmer där hon varit med. Petra är ju fantastisk som ESC-programledare så det här blir nog riktigt bra!! Nu blev jag extra peppad på ESC! Norge kommer med en fantastisk låt och Petra är tillbaka som programledare!
Håller med! Petra är kvick och ganska modig i sina skämt, gillar henne :D Vet absolut ingenting om Malin Åkerman men det blir säkert bra!
 
Finns det en tråd för veckans deltävling?

Egentligen har jag inte förstått varför varje deltävling har en egen tråd? Man hade kunnat ha en mello-tråd eller eventuellt en Mello/ESC-tråd där vi pratar om allt Mello/ESC-relaterat.
Jag "rapporterade" med kommentaren; gillar det här förslaget. Vet inte om det är så man gör, men hoppas att det går att ändra den här tråden till just det :)
 
Är det bara jag som tycker att Petra Mede verkar spela rolig? Känns som om det inte är naturligt för henne utan verkar ansträngt.
Så nä, tycker inte hon är rolig.
Här är en till som inte gillar Mede som komiker och programledare. Men som skådis är hon jättebra.
Håller med om att man får känslan av att hon spelar rolig. Hon skrattar åt sina egna skämt och det är ett sätt en del stand up-komiker har som dödar humorn för mig.
 
Är det bara jag som tycker att Petra Mede verkar spela rolig? Känns som om det inte är naturligt för henne utan verkar ansträngt.
Så nä, tycker inte hon är rolig.

Jag gillar henne jättemycket som ESC-programledare! Tycker att hon är vass på ett roligt sätt. Samt otroligt proffsig så man kan slappna av vid TV:n och känna sig trygg med att hon kommer göra det på ett bra sätt.
 
Är det bara jag som tycker att Petra Mede verkar spela rolig? Känns som om det inte är naturligt för henne utan verkar ansträngt.
Så nä, tycker inte hon är rolig.

Här är en till som inte gillar Mede som komiker och programledare. Men som skådis är hon jättebra.
Håller med om att man får känslan av att hon spelar rolig. Hon skrattar åt sina egna skämt och det är ett sätt en del stand up-komiker har som dödar humorn för mig.
Jag är inte heller något fan. Upplever hennes skämt som rent elaka ibland.
 
Jag är med på en tråd om melodifestivalen.

Vad tror ni om veckans bidrag?

tartordning deltävling 2 artister
  • Maria Sur – ”When I'm gone” Maria Sur. ...
  • Engmans Kapell – Norrland. Engmans kapell. ...
  • Dear Sara – ”The Silence of you” Foto: PELLE T NILSSON / SPA SPA | SWEDISH PRESS AGENCY. ...
  • C-Joe – Ahumma. C-Joe. ...
  • Liamoo – ”Dragon” Liamoo. ...
  • Fröken Snusk – ”Unga och fria”
 
Jag är med på en tråd om melodifestivalen.

Vad tror ni om veckans bidrag?

tartordning deltävling 2 artister
  • Maria Sur – ”When I'm gone” Maria Sur. ...
  • Engmans Kapell – Norrland. Engmans kapell. ...
  • Dear Sara – ”The Silence of you” Foto: PELLE T NILSSON / SPA SPA | SWEDISH PRESS AGENCY. ...
  • C-Joe – Ahumma. C-Joe. ...
  • Liamoo – ”Dragon” Liamoo. ...
  • Fröken Snusk – ”Unga och fria”

Jag har lyssnat på snuttarna. Inte mycket som fastnade på ett positivt sätt tyvärr.

Maria Sur borde vara lika trygg med en finalplats den här veckan som Smash into pieces var förra veckan! Det här är nog mer hennes stil än den fina men daterade balladen från förra året!

Engmans Kapell tråkade ut mig redan i snutten. Inte min grej alls!

Dear Sara & Liamoo minns jag inte överhuvudtaget. Liamoo har varit med några gånger nu och jag har ingen aning vad han egentligen vill med sin musik, förutom att vara med i Mello.

C-Joe var nån sorts skum Lejonkungen möter mediatationsbakgrundmusik. Aaa-uuummm!

Frökens Snusks fans blir nog besvikna då Mello inte tillåter speciellt mycket snusk i texterna. Kombinera det med "Guld och gröna skogar" dragspel och det lät rätt beige...
 
Deltävling två ser jag hemma i soffan och inte på ett sjukhus. Lite bekvämare även om jag därmed tyvärr inte får betalt :D
Nästa vecka kommer jag få titta från häktet så då är ordningen återställd :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp