Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .

ameo

Trådstartare
Moderator
Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen.
Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer likt verkligheten.

Jag får väl åta mig att dra igång trådar i år också, om ingen annan känner sig manad...

På lördag är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen.
Startfältet ser ut så här:
1. Adam Woods - Supernatural
2. Samir & Viktor - Hela världen väntar
3. Melina Borglowe - Min melodi
4. Elisa Lindström - Forever Yours
5. Lisa Ajax - Awful liar
6. Smash Into Pieces - Heroes are calling

Är ni laddade? :D
 
Senast ändrad:
Av någon anledning är jag eurovision-GALEN och blir alldeles för investerad i mello och alla regionala varianter. Sitter och tittar på Spaniens kval nu :D

Den här semin kommer nog bli ganska tråkig, inga underhållande figurer.
 
Jag får väl åta mig att dra igång trådar i år också, om ingen annan känner sig manad...

På lördag är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen.
Startfältet ser ut så här:
1. Adam Woods - Supernatural
2. Samir & Viktor - Hela världen väntar
3. Melina Borglowe - Min melodi
4. Elisa Lindström - Forever Yours
5. Lisa Ajax - Awful liar
6. Smash Into Pieces - Heroes are calling

Är ni laddade? :D
Jaaaa alltid roligt när det drar igång! :)
 
Jag lyssnade på klippen igår. Rätt trista låtar. Inte ens Samir & Victor livade upp det som jag hade förväntat mig. Smash into pieces verkar göra samma sak en gång fast den här låter blekare i klippet. Jag hoppas att jag har fel!
 
Tack @ameo som jag har längtat. Fick bannor ett år och efter det vågar jag inte starta tråd om det själv.

Jag har lyssnat igenom. Tippat men ingen vinnare i den här deltävlingen.

Funderar på en frukt och charkbricka eller smörgåstårta
 
Inte laddade än men blir nog. Blir också intressant att se hur programledarskapet blir i år, har en viss förhoppning om att det kommer att komma oväntade inslag (som inte bara innebär att kändisar skämmer ut sig som sångare utan vidare poäng).

Men bokad plats på tredje tävlingen så det är i alla fall laddat för. Även om dotterns entusiasm över att Gunilla Persson deltar är större än min…..
 
Nu tittar jag på klippen:

Adam Woods: Tackade Victor Crone nej? Både låt, scen och koreografi är i princip en kopia!
Samir&Victor Blekkopia av vad de tidigare skickat. Tyvärr! Jag hade hoppats på mer energi och pepp!
Melina Borglowe Nja, fint men tråkigt. Jag skulle vilja säga att det är för gulligt och sött. Utan nån nyans av nåt annat.
Elisa Lindström Låter som nåt Charlotte Perelli tackat nej till för 15 år sen. Sista platsen i den här deltävlingen är spikad.
Lisa Ajax Det är ju iaf en låt. I den här konkurrensen är den inte så illa men har ju inget med slutsegern att göra alls!
Smash into pieces Jag är ju rocktjej. Det här är ju rock. Men inte mycket mer än så. Lite för blekt för min smak. Som rockens beige. Men den är ju klart bäst i det här gänget! Inte i närheten av förra årets låt tyvärr. Borde gå direkt till final.

Nu är det dags att fundera över vad man äta för något gott imorgon!
 
Tack @ameo som jag har längtat. Fick bannor ett år och efter det vågar jag inte starta tråd om det själv.
Ingen har ensamrätt på mellotrådar. Jag vet att det har verkat så tidigare, men det blir inte alls bra om alla väntar på att någon specifik ska dra igång det. Och i vissa fall kanske retar sig på att det inte blir gjort.
Så, jag öppnar dörren för att någon annan startar trådarna inför de kommande omgångarna! 😊 Kolla bara så det inte redan finns någon annan innan man startar en ny!
 
Säger gäsp lite på deltagarna - men vart länge utan några intressanta artister för min del. Men Smash In To Pieces kommer jag va lite nyfiken på, då var en av få eller om enda jag gilla förra året trots rock inte är min grej.

Kunde vara roligare programledare, Carina Berg känns som blir stelt? Men jag hoppas jag har fel, och att underhållning iår blir bättre.

Nåja, "eländet" ska beskådas, det görs med pepparchips, med gräddfilsdipp och sockerdricka till. :d
 
Säger gäsp lite på deltagarna - men vart länge utan några intressanta artister för min del. Men Smash In To Pieces kommer jag va lite nyfiken på, då var en av få eller om enda jag gilla förra året trots rock inte är min grej.

Kunde vara roligare programledare, Carina Berg känns som blir stelt? Men jag hoppas jag har fel, och att underhållning iår blir bättre.

Nåja, "eländet" ska beskådas, det görs med pepparchips, med gräddfilsdipp och sockerdricka till. :d

Jag tycker inte att det riktigt kommer igång i år förrän deltävling 3 faktiskt. Rätt ointressanta artister i 1 och 2.

Jag tror att Carina Berg kan bli riktigt bra som programledare. Hon är rolig!
 
Jag tycker inte att det riktigt kommer igång i år förrän deltävling 3 faktiskt. Rätt ointressanta artister i 1 och 2.

Jag tror att Carina Berg kan bli riktigt bra som programledare. Hon är rolig!
Jag som inte sett Carina Berg i något sammanhang sedan Mello 2008 (förutom sjuttielva trailers och reklam för program av noll intresse, alltså inte alls för då var hon inte ens aktivt med) tänker att det kan bli flipp eller flopp. Lite spännande sådär. Sämst är väl om det blir nästan exakt samma som föregående åren.
 
Jag som inte sett Carina Berg i något sammanhang sedan Mello 2008 (förutom sjuttielva trailers och reklam för program av noll intresse) tänker att det kan bli flipp eller flopp. Lite spännande sådär. Sämst är väl om det blir nästan exakt samma som föregående åren.

Jag såg serien hon gjorde med Christin Meltzer. Jätterolig!
 
Carina Berg är supercharmig och kvick, tycker jag. Har höga förhoppningar trots att jag inte ska se Mello (eftersom min tv inte funkar när det blåser, regnar eller snöar).
 
Känner knappt igen någon, men Smash Into Pieces kanske kan vara något bra? Har inte lyssnat i förväg på något heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp