Bukefalos 28 år!

Sparkonto med bra ränta och kort?

Viva

Trådstartare
Jag har haft Lunar till mitt veterinärkonto, 3.75 procent i månadsränta och ett kopplat bankkort med fria uttag. Varit nöjd men nu ska de ändra och jag undrar helt enkelt om det finns något liknande?
 
Har du ingen annan bank? Tycker de flesta banker har sparkonton med rätt hög ränta. Använder man samma bank som till vardags, gör man ju snabbt överföring i mobilen. Dvs behöver inget kort kopplat till just sparkontot.
 
Har du ingen annan bank? Tycker de flesta banker har sparkonton med rätt hög ränta. Använder man samma bank som till vardags, gör man ju snabbt överföring i mobilen. Dvs behöver inget kort kopplat till just sparkontot.
Samma här. Jag har ett kontokort som används till det mesta. Sen har jag ett OKQ8-kort (i praktiken ett kreditkort) för att särskilja bränslet och få rabatt.

Övriga sparmål har egna konton. Ett av kontona för jag över det som blir kvar av lönen efter att fakturorna bealts. Därifrån fyller jag på kontokortet när det behövs.
 
Har du ingen annan bank? Tycker de flesta banker har sparkonton med rätt hög ränta. Använder man samma bank som till vardags, gör man ju snabbt överföring i mobilen. Dvs behöver inget kort kopplat till just sparkontot.
Ett minne blott snart. Riksbanken har just nu börjat sina sänkningar
 
Har du ingen annan bank? Tycker de flesta banker har sparkonton med rätt hög ränta. Använder man samma bank som till vardags, gör man ju snabbt överföring i mobilen. Dvs behöver inget kort kopplat till just sparkontot.
Nordea. Där är räntan 2%. Blir någon tusenlapp mindre men kan ju vara värt det eftersom det är väldigt enkelt som du säger.
 
Samma här. Jag har ett kontokort som används till det mesta. Sen har jag ett OKQ8-kort (i praktiken ett kreditkort) för att särskilja bränslet och få rabatt.

Övriga sparmål har egna konton. Ett av kontona för jag över det som blir kvar av lönen efter att fakturorna bealts. Därifrån fyller jag på kontokortet när det behövs.
är okq8-kortet fortfarande förmånligt? Jag hade det för ca 10 år sedan, då fick man bonus på alla inköp och återbäring i form av värdecheckar som jag tror kunde omvandlas till kontanter.
 
Jag har haft Lunar till mitt veterinärkonto, 3.75 procent i månadsränta och ett kopplat bankkort med fria uttag. Varit nöjd men nu ska de ändra och jag undrar helt enkelt om det finns något liknande?
3,75 är det högsta jag har hittat och där det även är fria uttag.

Annars har SBAB 4,25% om du kan tänka dig att låsa pengarna i 3 månader.

Generellt gäller nog att räntorna på sparkonton kommer att gå ner inom kort.
 
är okq8-kortet fortfarande förmånligt? Jag back up- hade det för ca 10 år sedan, då fick man bonus på alla inköp och återbäring i form av värdecheckar som jag tror kunde omvandlas till kontanter.
För mig är det värt det. Macken är den som lgger närmast. Jag använder checkarna. Dessutom har jag deras back up-försäkring. Den har räddat mig många ggr.
Finns Preem här också men den ligger mer avigt till
 
För mig är det värt det. Macken är den som lgger närmast. Jag använder checkarna. Dessutom har jag deras back up-försäkring. Den har räddat mig många ggr.
Finns Preem här också men den ligger mer avigt till

Jag menade mer om det är samma villkor som då. I så fall är det ju absolut värt det! Det var en bra deal vad jag kommer ihåg.
 
3,75 är det högsta jag har hittat och där det även är fria uttag.

Annars har SBAB 4,25% om du kan tänka dig att låsa pengarna i 3 månader.

Generellt gäller nog att räntorna på sparkonton kommer att gå ner inom kort.
Tror inte veterinären vill vänta 3 månader på betalning. 😁 Jag har andra sparanden som är bundna på olika sätt men just bufferten för hundarna vill jag ha lättillgänglig.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 867
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: ryujaneiro
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp