Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Det är verkligen rekommenderat att borsta morgon och kväll. Jag har aldrig varit med om att smaken av tandkräm varit kvar på morgonen! Byt tandkräm till en mildare om du har svårt för den du har.
Jag vet, jag är vuxen och behöver ingen tillsägning.
Det är om jag borstar på morgonen som smaken sitter kvar länge.
Min tandläkare är nöjd och jag är nöjd. Har du och andra problem med det så är det erat problem.

Till alla som förfäras över detta:
Jag tänker icke diskutera mina tandborstningsvanor.
 
Jag vet, jag är vuxen och behöver ingen tillsägning.
Det är om jag borstar på morgonen som smaken sitter kvar länge.
Min tandläkare är nöjd och jag är nöjd. Har du och andra problem med det så är det erat problem.

Till alla som förfäras över detta:
Jag tänker icke diskutera mina tandborstningsvanor.
Jag tänker mest att det är ett extremt lätt störningsmoment (tråden) att komma till rätta med genom 2 minuters åtgärd i hemmet, närhelst störningen uppstår. Fräschheten ökar markant om man rengör, även utan tandkräm.
 
Jag tänker mest att det är ett extremt lätt störningsmoment (tråden) att komma till rätta med genom 2 minuters åtgärd i hemmet, närhelst störningen uppstår. Fräschheten ökar markant om man rengör, även utan tandkräm.
Jag har borstat nu så du behöver inte störa dig på min störning.
 
Har folk slutat tacka varandra på vägarna?

Min häst står längst en liten väg som är så smal att det är svårt för två bilar att mötas på många ställen. Jag stannar ofta på något av de lämpliga mötesställena och låter den andra få köra förbi mig. Förut tackade alltid folk, det var sällan som någon inte gjorde det, nu tycker jag att det är tvärtom. Folk fräser förbi och höjer inte ens handen till tack. Tycker att det de senaste åren blivit allt vanliga att andra beter sig så.

Man kan tycka att jag är fjompig eller överdrivet försiktig som kör till kanten eller kör långsamt, för att citera @LenaH så blir inte vägen bredare bara för att man kör långsamt, men jag tycker ändå att man kan vara vänlig och tacka för andras välvilja.
 
Har folk slutat tacka varandra på vägarna?

Min häst står längst en liten väg som är så smal att det är svårt för två bilar att mötas på många ställen. Jag stannar ofta på något av de lämpliga mötesställena och låter den andra få köra förbi mig. Förut tackade alltid folk, det var sällan som någon inte gjorde det, nu tycker jag att det är tvärtom. Folk fräser förbi och höjer inte ens handen till tack. Tycker att det de senaste åren blivit allt vanliga att andra beter sig så.

Man kan tycka att jag är fjompig eller överdrivet försiktig som kör till kanten eller kör långsamt, för att citera @LenaH så blir inte vägen bredare bara för att man kör långsamt, men jag tycker ändå att man kan vara vänlig och tacka för andras välvilja.
Här funkar det alltid ,om det inte är en DE turist
 
Har folk slutat tacka varandra på vägarna?

Min häst står längst en liten väg som är så smal att det är svårt för två bilar att mötas på många ställen. Jag stannar ofta på något av de lämpliga mötesställena och låter den andra få köra förbi mig. Förut tackade alltid folk, det var sällan som någon inte gjorde det, nu tycker jag att det är tvärtom. Folk fräser förbi och höjer inte ens handen till tack. Tycker att det de senaste åren blivit allt vanliga att andra beter sig så.

Man kan tycka att jag är fjompig eller överdrivet försiktig som kör till kanten eller kör långsamt, för att citera @LenaH så blir inte vägen bredare bara för att man kör långsamt, men jag tycker ändå att man kan vara vänlig och tacka för andras välvilja.
Skillnaden är att "jag"generationen har vuxit upp.... de har svårt för att förstå sådana saker.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 265
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 266
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 862
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 432
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp