Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Ett "på min tid var allt bättre"-inlägg på Facebook kring ridsport och hästar... Jag kan till viss del hålla med om att det har skett ett skifte i hur många timmar som spenderas i stallar utanför lektioner och liknande, men att dra upp "Nu är det mer [...] Enl facket... Enl avtal så..."?! Är det inte bra att vi börjar röra oss ifrån svarta löner och orimliga arbetstimmar? Jag har själv arbetat inom ett yrke med långa arbetsdagar, helg-, kväll och till och med nattarbete beroende på säsong. Allt enligt fackliga avtal. Varför hålla kvar vid "på min tid fanns det riktiga hästkarlar" som om att man blir bättre hästmänniska för att man inte vill jobba 7 dagar i veckan, för svart lön eller ingen alls...
 
Min jobbdator hoppar mellan skärmarna. Jag har ordnat- och ställt in vilken som är huvudskärm men ibland när den varit i sleepmode så "glömmer den bort" inställningarna :cautious: och alla fönster (mail, webbläsare, dokument) hamnar på sista skärmen - som råkar vara projektorn, så jag måste starta projektorn, dra tillbaka alla fönster och stänga av den. Händer nån gång om dagen....

Är med i en arbetsgrupp kring ett projekt som det är bråttom med nu. Gruppen består av 4 medlemmar varav en är långtidssjukskriven och en går i pension om 6 dagar, så vi är 2st. Jag har aldrig jobbat med det område som projektet handlar om utan är tilldelad "detta är nu ditt" och den andra personen har inte gjort det heller -så vi famlar i blindo, och jag upplever att den andra halvan av gruppen inte gör något. Hen har inte gjort en enda sak hittills iallafall. Så jag är lite stressad. Skickade ett mail till henne igår kväll och sa att nu MÅSTE vi jobba med detta.

Har en examensuppgift att skriva, sen är halvtidsstudierna klara. Har börjat men har svårt att ta mig tid att skriva klart.
 
Sonos. Bra ljud men systemet i sig är fan kasst. Den kopplar ifrån sig och är fruktansvärt omständig att få att funka igen.
Vi hade också jättestora problem, man vågade knappt byta musik för då kopplade de ifrån sig. Fick sätta in wifi-förstärkare och efter det funkar det väldigt bra. Ställ dock inga tekniska följdfrågor :D
 
Att behöva sanera i tvättstugan. Inte städa, jag bryr mig föga om dammråttor, spillt medel eller annat typ kuddar över hela golvet (ok ludd i torktumlaren får mig i obalans men :o)... Jag är väldigt förvirrad över skicket och även om jag förstår till viss del hur detta kan ske är det många hål i scenariot :confused:

Så jag kommer behöva en ny tvättid snart pga detta då allt inte hinner tvättas pga kört 95 på alla maskiner först. Lite småtrist även om det viktigaste kommer hinna tvättas.
 
Nu stör jag mig även på att "kak-tråden" inte verkar fått någon uppföljare men jag är tydligt för dålig med fotograferandet för att låta något av mina verk pryda en ny tråd :rofl:
 
När jag försökte ta upp diskussionen "vad händer om Golfströmmen avtar/stannar" p.g.a. av kallt smältvatten m.m. för sisådär 20 år sedan, så blev jag idiotförklarad...
Om du har tid över kan du söka på mitt namn och "Golfströmmen" här inne, så får du se om du har en kollega i ämnet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 434
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 414
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 024
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 592
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp