Bukefalos 28 år!

Svensk politik nr 3

Jo det är precis hit Hamas ville! Dom vill att Gaza ska bombas sönder allt för att omvärlden ska vända blickarna mot Israel och att alla ska säga precis det du säger här ovan! Sakta men säkert börjar länder tala legitimt om Hamas. Så mycket pengar som gått till att bygga upp den här terrororganisationen.


Det var ingen attack! Det var en slakt!!!

Jag kräver av politiker att dom att alla dagar i veckan högt och tydligt uttalar ett avstånd från en terrororganisation. Lika mycket uppmärksamhet som Israels övervåld är på allas läppar ska även människors hjärnor bli bombarderade med att - Vi tillåter inte att en terrororganisation håller i taktpinnen. Hamas ska utplånas!

Hur kan det vara rasistiskt? Du anser att festen på Malmös gator den 7 oktober är handlingar som kommer ur förnuft, sunt och ett proaktivt agerande?


Så då kan dom lika gärna sitta kvar där?
Först, vet du om att Netanyahu såg till att Hamas var finansierade, bla. med hjälp av Quatar för att det skulle minska "risken" med ett stabilt och enat Palestina? De flesta av oss som kritiserar Israel ser det också som helt naturligt att Hamas ska hållas ansvariga för krigsbrotten som 7 oktober innebar och att gisslan ska släppas fria - för det är ett krigsbrott att ta gisslan!

Och vad är det, det dog runt 1 200 7 oktober - varenda en av de dödsfallen är fruktansvärda. Men jämför det då med nästan 35 000 som dött i Gaza sedan dess, de flesta kvinnor och barn! Det är noll proportionalitet. Att säga så legitimerar inte Hamas.

Varje dag gisslan är kvar är tragisk, och risken för att de ska dödas av Israeliska trupper av misstag ökar såklart om de ska göra en markinvasion, det behövs eldupphör och förhandlingar.
 
Förnuftiga politiker bör nyttja media tid till att påtala - Hamas är en terror stämplad organisation, Hamas ska släppa gisslan, sen släpps matkonvojerna in i Gaza. INGET civiliserat demokratiskt land låter en jävla terrororganisation hålla i taktpinnen.
Tyvärr bara Pehrson och Åkesson var de enda som tog bladet från munnen. Mycket sorgligt att de andra väljer att vara Hamas nyttiga idioter
..."Hamas ska släppa gisslan, sen släpps matkonvojerna in i Gaza".

Det är ett krigsbrott att kollektivt bestraffa en civil befolkning med svält, alltså att använda svält som vapen mot civila. Ord som "civiliserat demokratiskt land" är alldeles för stora att ta i sin mun om man samtidigt struntar i humanitär rätt och hellre ser krigsbrott begås mot en civil befolkning.

Sverige är för övrigt ett land som, tillsammans med Kuwait, Nederländerna och Elfenbenskusten, la fram en FN-resolution för inte så många år sedan om just svält och väpnade konflikter. Resolutionen fördömer kraftigt svält och blockering av humanitär hjälp som metod i krig. Resolutionen antogs av FN. Ska man tolka detta som att du anser att Sverige, i egenskap av demokratiskt och civiliserat land, inte borde ha lagt fram denna FN-resolution?

Och skulle det vara så att man anser det helt naturligt för ett demokratiskt och civiliserat land att skita i de FN-resolutioner som man själv fått igenom så är det värt att notera att både kollektiv bestraffning samt svält som vapen fortfarande är krigsbrott enligt Genèvekonventionerna.

Två fel gör inte ett rätt.
 
Jag kan bara inte förstå...vad i det jag säger är rasism?
Citera gärna hela mitt inlägg så slipper du vantolka vad jag skriver:
Så länge du håller dig med ett raljant språkbruk om olika områden, olika etniska bakgrunder och annat trams kommer ingen ta dig på allvar och du målar in dig i rasisthörnet.

Uttryck dig korrekt så slipper du den typen av bemötande.
Du använder en retorik som vardagsrasister gärna svänger sig med:
I det nya svenska Mellanöstern (Malmöstern)

den lättkränkta väljarbasen från mellanöstern
 
Först, vet du om att Netanyahu såg till att Hamas var finansierade, bla. med hjälp av Quatar för att det skulle minska "risken" med ett stabilt och enat Palestina?
Du har insyn i det där -jag har inte det. Det är liksom inte Israels tokiga inrikespolitik som jag diskuterar.
De flesta av oss som kritiserar Israel ser det också som helt naturligt att Hamas ska hållas ansvariga för krigsbrotten som 7 oktober innebar och att gisslan ska släppas fria - för det är ett krigsbrott att ta gisslan!
Och det är det jag har väldiga synpunkter på. V och MP går all in för att i tv och tidningar tala om för sina hetska väljare att Hamas glömmer vi nu smidigt bort att kritisera och vilka dom egentligen är, och fjäskar in oss hos Er och säger saker Ni gillar. Ge oss din röst.
Och vad är det, det dog runt 1 200 7 oktober - varenda en av de dödsfallen är fruktansvärda. Men jämför det då med nästan 35 000 som dött i Gaza sedan dess, de flesta kvinnor och barn! Det är noll proportionalitet. Att säga så legitimerar inte Hamas.
Jag håller med om Israels övervåld mot palestinier och Palestina alltid varit oproportionerligt. Men 7 oktober kriget är annorlunda. Hamas hindrar människor att flytta på sig. Dom vill att människor ska dö i Gaza för att uppnå det som nu händer och som situationen utvecklats till. Att lidandet för människorna i Gaza ska synas och att Israel ska framstå som det värsta landet i världen utan någon som helst medmänsklighet.
Dadgostar står i TV och säger att barn hittas nakna i stora massgravar -bakbundna. Det är med all säkerhet Hamas som styrt upp bakbindningen av redan döda barnkroppar och kablar ut bilden. Så vidrigt cyniska tänker jag Hamas är.
Varje dag gisslan är kvar är tragisk, och risken för att de ska dödas av Israeliska trupper av misstag ökar såklart om de ska göra en markinvasion, det behövs eldupphör och förhandlingar.
Förhandla med en islamistisk terrororganisation? Propagerar du för att Ukraina ska börja förhandla med Putin?
 
Jag sa ju att det skulle bli exakt såhär, det känns verkligen NATTSVART när politiker nu öppnar upp för att privatisera delar av kriminalvården. Vi har sett hur åt helvete världsunika marknadskolan är, så jag har noll och ingen tilltro till att privata utövare kan hantera kriminalvård, det kommer liksom bli så att staten kommer skydda de privata utövarnas intressen (säkert blir det dessutom politikers "kompisar" som kommer ta över, som Peje Emilsson som vi alla vet smsar Uffe när han tycker att han varit duktig), på bekostnad av hela jävla samhället - för varför ska ens brottlisgheten minska om man kan tjäna pengar på de som sitter inne?

https://www.dn.se/sverige/politiker-oppnar-for-att-privatisera-delar-av-kriminalvarden/
 
Jag sa ju att det skulle bli exakt såhär, det känns verkligen NATTSVART när politiker nu öppnar upp för att privatisera delar av kriminalvården. Vi har sett hur åt helvete världsunika marknadskolan är, så jag har noll och ingen tilltro till att privata utövare kan hantera kriminalvård, det kommer liksom bli så att staten kommer skydda de privata utövarnas intressen (säkert blir det dessutom politikers "kompisar" som kommer ta över, som Peje Emilsson som vi alla vet smsar Uffe när han tycker att han varit duktig), på bekostnad av hela jävla samhället - för varför ska ens brottlisgheten minska om man kan tjäna pengar på de som sitter inne?

https://www.dn.se/sverige/politiker-oppnar-for-att-privatisera-delar-av-kriminalvarden/
Vi har ju en utmärkt målbild i hur det ser ut i USA :up:

... Eller inte :meh:
 
Jag sa ju att det skulle bli exakt såhär, det känns verkligen NATTSVART när politiker nu öppnar upp för att privatisera delar av kriminalvården. Vi har sett hur åt helvete världsunika marknadskolan är, så jag har noll och ingen tilltro till att privata utövare kan hantera kriminalvård, det kommer liksom bli så att staten kommer skydda de privata utövarnas intressen (säkert blir det dessutom politikers "kompisar" som kommer ta över, som Peje Emilsson som vi alla vet smsar Uffe när han tycker att han varit duktig), på bekostnad av hela jävla samhället - för varför ska ens brottlisgheten minska om man kan tjäna pengar på de som sitter inne?

https://www.dn.se/sverige/politiker-oppnar-for-att-privatisera-delar-av-kriminalvarden/
Men dom sitter ju på varandra i fängelsernas besöksrum pga platsbrist. Å det för att vi dömer gängkriminella hela tiden. Men bäst är väl att skicka dömda utomlands där man har lediga platser. Är ju ett förslag som är på tapeten
 
Men dom sitter ju på varandra i fängelsernas besöksrum pga platsbrist. Å det för att vi dömer gängkriminella hela tiden. Men bäst är väl att skicka dömda utomlands där man har lediga platser. Är ju ett förslag som är på tapeten
Det löser inga problem med att privatisera kriminalvården. Hur tror du att problem med t ex lämliga byggnader kommer att lösas med privatisering? Eller problem med lämplig personal?
 
Men dom sitter ju på varandra i fängelsernas besöksrum pga platsbrist. Å det för att vi dömer gängkriminella hela tiden. Men bäst är väl att skicka dömda utomlands där man har lediga platser. Är ju ett förslag som är på tapeten
Jo, men du fattar väl att det kommer strykas som alternativ om folk här hemma kan tjäna pengar på fängelser?
 
Idag får vi veta vad utredningen om public service bolagen kommit fram till och vilka förslag som presenteras 😊
 
Public service får väl också spara och effektivisera som alla andra. Å katastrof hur ska vi klara detta? Inte så dramatiskt säger en forskare 😉
 
Jag hörde ju henne själv uttala detta i en intervju -exakt ordagrant som jag refererat i mitt inlägg. Det går bara inte att misstolka vad hon säger: Om Israel inte funnits representerad i Eurovision skulle detta ha varit en glädjens fest. Hon kan ju inte heller ha missat glädjens fest i Malmö den 7 oktober?? Vettiga politiker från vänstern som tar ansvar och menar att Palestinier ska inte klä skott för Hamas slakt.......blir bortkörda eller utbuade. Vad berättar allt detta e g e n t l i g e n? Du får svara för dig -och jag svarar för mig. Och jag svarar -Hamas (en terror stämplad organisation -för den som "råkat" glömma det) har ett djupt stöd i Sverige. Både för sin existens och makabert nog för 7 oktoberslakten. Att politiker agerar Hamas nyttiga idioter genom att ut i megafonen gapa om att Israel ska lägga ner vapen -är DIREKT att stödja en terrororganisation, ge dem legitimitet, som dessutom använder människorna i Gaza som sköldar. Hamas vill inte ha en tvåstatslösning, dom skiter i sitt folk, dom hatar oss i väst, och dom vill inte världen något gott alls. Ändå använder svenska politiker TV tid och all övrig tid i rampljuset som bäst på att kratta manegen för Hamas och legitimera dem?

Bara det att du väljer att använda ordet "attack" för att beskriva Hamas brutaliteter är att förmildra händelsen. Jo visst stack Dadgostar ut näsan och "viskade" ett fördömande av slakten den 7 oktober, som anständig partiledare var hon tvungen att dra sig själv fram i håret för att göra -sen gällde det att snabbt dra in näsan igen och kamma till håret. Nu gäller det att säga rätt saker för att inte reta upp den lättkränkta väljarbasen från mellanöstern. Inte nämna 7 oktober, smidigt glömma gisslan och istället rikta uppmärksamheten mot blodet i Gaza, och bilda opinion för att det är Israel som har allt blod på sina händer. Ett sådant förfarande avslöjar terrorromantikerna.:wtf:
Vidare talade alla partiledare utom en om den humanitära katastrofen i Gaza senaste partiledardebatten. Så det är knappast bara V som reagerar!

Förnuftiga politiker bör nyttja media tid till att påtala - Hamas är en terror stämplad organisation, Hamas ska släppa gisslan, sen släpps matkonvojerna in i Gaza. INGET civiliserat demokratiskt land låter en jävla terrororganisation hålla i taktpinnen.
Tyvärr bara Pehrson och Åkesson var de enda som tog bladet från munnen. Mycket sorgligt att de andra väljer att vara Hamas nyttiga idioter
Det är uppenbart att det var en massaker på civila. Men även Israelisk media omnämner 7 oktober som en attack.
 
Känns så tragiskt att de bara kör över alla remissinstanser med invändningar, extra illa när de kör över lagrådet.
Först var det Rågsved som var nöjda med vistelseförbud nu ansluter sig Göteborg till den skaran. Och fler kommer att göra det när man ser att man får undan dom gängkriminella så blir det lugnt 😀. Bryter gängkriminella mot vistelseförbud då blir dom straffade.

Tur att lagrådet inte bestämmer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1253906
 
Verkar som att regeringen reagerar snäppet mer efter del två av Kalla faktas granskning av SDs "kommunikationsavdelning", kanske för att det blir tydligt att de också ger sig på samarbetspartners i Tidöavtalet. Allvarligast är väl egentligen att de amplifierat LVU-kampanjen som försämrat Sveriges säkerhetsläge, men inte sett någon bemöta det. Åkesson kallar i sin tur granskningen en påverkansoperation från det "vänsterliberala etablissemanget"...
 
Verkar som att regeringen reagerar snäppet mer efter del två av Kalla faktas granskning av SDs "kommunikationsavdelning", kanske för att det blir tydligt att de också ger sig på samarbetspartners i Tidöavtalet. Allvarligast är väl egentligen att de amplifierat LVU-kampanjen som försämrat Sveriges säkerhetsläge, men inte sett någon bemöta det. Åkesson kallar i sin tur granskningen en påverkansoperation från det "vänsterliberala etablissemanget"...
Jimmies tal till nationen, där fick vänsterliberala etablissemanget så dom teg iaf. "Till er i detta Klägg"....🤣

Men vi vet ju historiskt hur det slutar när vänsterliberala etablissemanget ger sig på SD när val närmar sig. Det blir nu samma sak igen.
 
Verkar som att regeringen reagerar snäppet mer efter del två av Kalla faktas granskning av SDs "kommunikationsavdelning", kanske för att det blir tydligt att de också ger sig på samarbetspartners i Tidöavtalet. Allvarligast är väl egentligen att de amplifierat LVU-kampanjen som försämrat Sveriges säkerhetsläge, men inte sett någon bemöta det. Åkesson kallar i sin tur granskningen en påverkansoperation från det "vänsterliberala etablissemanget"...
Vilket är det förväntade svaret från sd. Man försvarar inte sitt agerande utan skyller allt på "vänstervriden media".
 
Vilket är det förväntade svaret från sd. Man försvarar inte sitt agerande utan skyller allt på "vänstervriden media".
Gud ja, blev dock lite extra effektfullt när det publicerades några minuter efter att Kristersson låtit mer kritisk än vanligt. SD är inte annorlunda nu än när de bildades egentligen...

Tycker att Expressens Viktor Barth-Kron beskrev det träffsäkert: ”SD:s gradvisa omvandling till något slags femte borgerligt alliansparti har primärt skett i huvudet på moderater, kristdemokrater och borgerliga ledarskribenter, inte i verkligheten. Vilket nu än en gång har bevisats.”
 
Gud ja, blev dock lite extra effektfullt när det publicerades några minuter efter att Kristersson låtit mer kritisk än vanligt. SD är inte annorlunda nu än när de bildades egentligen...

Tycker att Expressens Viktor Barth-Kron beskrev det träffsäkert: ”SD:s gradvisa omvandling till något slags femte borgerligt alliansparti har primärt skett i huvudet på moderater, kristdemokrater och borgerliga ledarskribenter, inte i verkligheten. Vilket nu än en gång har bevisats.”
Ja, det var en mycket träffsäker beskrivning.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 362
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
940
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 730
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 911
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp