Bukefalos 28 år!

Vad är rätt

varför ska bara jag göra det, den andra hästen som står där tuggar också,
För att du inte avtalat om vad som gäller, eller så kan du strunta i det och förmodligen bli ovän med din kompis.

Det är upp till ditt samvete och vilken relation du vill ha till din stallvärd i framtiden. Det finns inget rätt eller fel, du har inget kontrakt varken att hålla eller bryta mot. Så länge det inte är klart orimligt så finns inga rätt eller fel. Det är ju inte så att du blir ombedd att renovera stallet eller bygga ett nytt vindskydd.
 
varför ska bara jag göra det, den andra hästen som står där tuggar också,
Vad är det för anledning som gör att den andra ägaren slipper? Om det är så att den "slipper" för att den struntar i det så är det en annan sak tycker jag. Då kan man hjälpa sin vän, om den däremot inte ens blivit tillfrågad så är det förståeligt tycker jag ifall du säger nej.
 
Jag hade nog gjort ett av två val eftersom det inte finns i avtalet:

Fixat det stallägaren vill att jag ska fixa men sen tagit med mina saker. Alla mina saker.

eller

Sagt till stallägaren att vi inte har nåt sånt avtalat och därför inte utfört arbetet hen vill ha utfört. Men låtit stolparna, sadelhängarna och baljan vara kvar och sagt till stallägaren att jag såg det som att vi var kvitt.
 
Min häst har tuggat av 8 trästolpar. För mig är det helt självklart att jag ska både betala nya och sätta upp nya. Att han gnagt på det redan gnagda trästaketet är inget jag tänker ersätta. Däremot känns det fullt rimligt att dra ett lager färg på det i sommar så det gnagda inte syns så mycket.

Så för mig handlar allt om hur stor skada hästen egentligen gjort?
 
Jag hade nog gjort ett av två val eftersom det inte finns i avtalet:

Fixat det stallägaren vill att jag ska fixa men sen tagit med mina saker. Alla mina saker.

eller

Sagt till stallägaren att vi inte har nåt sånt avtalat och därför inte utfört arbetet hen vill ha utfört. Men låtit stolparna, sadelhängarna och baljan vara kvar och sagt till stallägaren att jag såg det som att vi var kvitt.
Detta är jag också lite inne på.
 
Vad är det för anledning som gör att den andra ägaren slipper? Om det är så att den "slipper" för att den struntar i det så är det en annan sak tycker jag. Då kan man hjälpa sin vän, om den däremot inte ens blivit tillfrågad så är det förståeligt tycker jag ifall du säger nej.
Hon har inte ens blivit tillfrågad.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 316
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 239
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 850
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Någon här på Buke som gjort det, och hur får man livet och ekonomin att gå ihop? Jag har en kandidatexamen sedan fem år tillbaks och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 355
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp