Bukefalos 28 år!

Vad har hänt med mina strumpor?

Sharpless

Trådstartare
Noterade att mina nytvättade vita strumpor inte var helt vita längre. Någon som har idéer vad som hänt, och om jag kan få dem vita igen.

DSC_0388.JPG
 
Egen tvättmaskin eller tvättstuga? Hur såg resten av kläderna ut? ser ut som det har läckt olja på de.
 
Ser ut som de fått nån typ av klorin/blekmedel på sig, vilket blekt bort färgen.
Enda sättet att få dem vita igen är att färga dem vita.
 
Försökte hitta vit dye, men verkar vara svårt, finns mest bara paint. Jobbigt när bägge heter färg på svenska.
 
Kulörtvätt för vita underkläder?
Jag har fått höra att vita underkläder är ”infärgade” och att vittvättmedel bleker och gör att de grå stretchtrådarna blir synliga. Därför är det kulörtvättmedel som gäller och 60 grader. Är det nya sanningar nu?
Monica
Svar: Vi har fått den här frågan förut och när vi granskade detta visade det sig att det inte stämmer. Vita kläder kan aldrig färgas vita, utan enbart blekas. Däremot tål inte elastan starka blekmedel och i och med att de flesta underkläder innehåller elastan kan det vara en bra idé att tvätta i kulörtvättmedel eller flytande vittvättmedel utan blekmedel.

Källa: Råd och Rön.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 717
Senast: Mia_R
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
552
Senast: snorp
·
Avel I förmiddags 11.21 kom det en liten hingstunge till världen! Mycket pigg, fina tecken (bläs, vita strumpor) och korrekt i benen. 🥰 Lite...
Svar
3
· Visningar
639
Senast: Hippocampus
·
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
819
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp