Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 3

Rosie
tv4play och tele2play
En mamma försöker desperat hitta boende för natten till familjen efter att hyresvärden sagt upp dem.
Irländsk film om ett samhällsproblem.
Väldigt bra. 4/5
 
Jag har sett de två första avsnitten av SVT:s Taelgia och tycker att den känns lovande! Välspelat, gripande och nästan lite läskigt högakuellt. Rekommenderas dock inte om man är lite nere, det är ganska tragiska och sorgliga scenarier som målas upp.
Tyckte den var bra men blev väldigt paff över att gårdagens avsnitt var det sista. Måste väl blir en säsong 2 eftersom typ allt känns ouppklarat?
 
Stalker, SVTplay. Tre delar Dokument inifrån, om ett verkligt rättsfall med bas i Skellefteå.

Stalking/olaga förföljelse är ett riktigt obehagligt fenomen, ofta med svårbegripliga och extrema hangups samt stor hänsynslöshet hos stalkaren. Så är verkligen fallet här också. Sevärd!
 
Huset Svt/Svtplay. Dansk serie om ett fängelse med en hel del problem både på insidan och, för de anställda, också på utsidan. Som alltid med danska serier kommer också denna med hög kvalitet på produktionen, intressanta karaktärer och spänning.

Här också med säkra kort bland skådespelarna som Sofie Gråböl och David Dencik som båda jämt levererar på topp, denna gång i rollerna som fängelsevakter.

(Jag hade inte kopplat Denciks anknytning till Danmark tidigare, så hela det första avsnittet gick åt att förundra mig över hur fasen han kunde tala danska så fullständigt flawless innan jag tog mig för att googla lite mer om hans person)
 
Huset Svt/Svtplay. Dansk serie om ett fängelse med en hel del problem både på insidan och, för de anställda, också på utsidan. Som alltid med danska serier kommer också denna med hög kvalitet på produktionen, intressanta karaktärer och spänning.

Här också med säkra kort bland skådespelarna som Sofie Gråböl och David Dencik som båda jämt levererar på topp, denna gång i rollerna som fängelsevakter.

(Jag hade inte kopplat Denciks anknytning till Danmark tidigare, så hela det första avsnittet gick åt att förundra mig över hur fasen han kunde tala danska så fullständigt flawless innan jag tog mig för att googla lite mer om hans person)
Tack för tips! Jag har förvisso sett extremt mga produktioner med Sofie Gråböl på senare tid men hon är överlag väldigt bra. Och David Dencik gillar jag skarpt så det låter lovande!
 
Huset Svt/Svtplay. Dansk serie om ett fängelse med en hel del problem både på insidan och, för de anställda, också på utsidan. Som alltid med danska serier kommer också denna med hög kvalitet på produktionen, intressanta karaktärer och spänning.

Här också med säkra kort bland skådespelarna som Sofie Gråböl och David Dencik som båda jämt levererar på topp, denna gång i rollerna som fängelsevakter.

(Jag hade inte kopplat Denciks anknytning till Danmark tidigare, så hela det första avsnittet gick åt att förundra mig över hur fasen han kunde tala danska så fullständigt flawless innan jag tog mig för att googla lite mer om hans person)
Ser exakt samma nu, men har bara hunnit två avsnitt. Mycket bra!
 
Squid Game, The Challenge
Inte sett allt än men de är välgjort! Spännande 🙂
Netflix


Annika
Finurlig, spännande, rolig, djup. Kriminalare som löser mord.
Ja jag gillart 😁 Nicola Walker är en favorit från The Split
Svtplay
 
Pojke slukar Universum alltså 🥰 underbar
Handlar om två bröder som inte har någon lätt väg genom livet. Men den är mysig, rolig och hoppfull :heart "suburban odyssey of love"

10 av10
Netflix
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp