Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skriver redan dagbok. Alltså som bara jag kan komma in och läsa.
Sen funderar jag angående trådämnet. Ska forumet Dagbok verkligen vara kvar ens? Eftersom man ändå inte får använda den som en dagbok menar jag.
Men vad är det som driver dig att skriva på ett offentligt forum? Är det risken att bli upptäckt och avslöjad som lockar, kanske? Om du redan har en privat dagbok så förstår jag ännu mindre varför du tvunget ska skriva offentligt också?
 
Det handlar ju inte om att vissa personer är välkomna eller inte välkomna. Det handlar om vad du skriver om och hur du skriver om det.
Du har väl inte ens läst i någon tråd? Iaf har jag inte sett dig där på dagbokssidan. Men hade du det hade du uppmärksammat hur jag och vissa andra användare har extra ögon på oss hela tiden.
 
Du har väl inte ens läst i någon tråd? Iaf har jag inte sett dig där på dagbokssidan. Men hade du det hade du uppmärksammat hur jag och vissa andra användare har extra ögon på oss hela tiden.
...för att du och vissa andra lätt faller över på "fel sida" av reglerna.

Jag har inte blivit bannad, men nog fått varning. Vems fel är det? Nå, givetvis måste jag se till mig själv. Det är ju jag som skriver det jag skriver.
 
Du har väl inte ens läst i någon tråd? Iaf har jag inte sett dig där på dagbokssidan. Men hade du det hade du uppmärksammat hur jag och vissa andra användare har extra ögon på oss hela tiden.
Det sitter faktiskt riktiga människor på andra sidan skärmen också. Människor som lagt ner tid och vilja på att försöka hjälpa dig trots att vi vet att vi kanske inte kan det, men det är inte obegränsat hur mycket folk kan läsa om rent horribla saker utan att man faktiskt tar åt sig av att en person man lärt känna genom trådarna är på väg mot avgrunden. En psykolog är utbildad till att hantera såna saker, vi är inte det.

Och nej det är inte bara att "låta bli trådarna då" ingen har lust att blunda när man ser nåt hända framför ögonen på en
 
Med tanke på hur frekvent trådar låses så jo. Förstod det verkligen när jag spårade totalt men nu som nykter känns det bara sorgligt att vara så ovälkommen.
Du spårar lika mycket nu som nykter som när du är onykter, saken är bara att du inte förmår att se det.

Alkoholen är inte den enda orsaken till att du spårar ur, det är ditt missbruksbeteende som är den mest bidragande orsaken. Det försvinner inte bara för att du slutar dricka utan kräver omfattande vård och professionell hjälp för att det ska bli hanterbart. Det om något behöver du försöka förstå.
 
Med tanke på hur frekvent trådar låses så jo. Förstod det verkligen när jag spårade totalt men nu som nykter känns det bara sorgligt att vara så ovälkommen.
Igen... Du spårar lika mycket nu om än inte värre. Du säger absurda saker för reaktion, låtsas som att de inte är absurda, allt för kickar. Ger dig på andra. Skriver en hata gunnar-tråd och minns den inte ens??? Buke kan inte vara stället där ditt destruktiva sinne får leva fritt. Likaså hade ditt beteende inte varit ok på många andra ställen. Jobb, hobby etc.
 
Ja? Och när det gäller mig får jag inte skriva nånting. Vädret möjligen på sin höjd. Och bara när det gått riktigt bra med nånting och knappt det.
Allt annat. Alla känslor. Allt som händer. Det får jag inte skriva ett knyst om.
Din senaste tråd pågick i 232 inlägg (varav 89 var dina) och 14 dagar innan den spårade ur så pass att den plockades bort. Två av dina andra trådar som du startat på Dagbok har 457 resp 203 inlägg (varvav 130 + 76 var dina), de är fortfarande öppna och har funnits i 2,5 resp 1,5 månader.

Så det stämmer helt enkelt inte att du inte får skriva om någonting annat än vädret. Däremot stämmer det att det finns vissa regler att förhålla sig till, gällande självskadebeteende och annat, och att det därför behöver dras gränser ibland.
 
Igen... Du spårar lika mycket nu om än inte värre. Du säger absurda saker för reaktion, låtsas som att de inte är absurda, allt för kickar. Ger dig på andra. Skriver en hata gunnar-tråd och minns den inte ens??? Buke kan inte vara stället där ditt destruktiva sinne får leva fritt. Likaså hade ditt beteende inte varit ok på många andra ställen. Jobb, hobby etc.
Jag håller med om det här, att det är rimligt med gränser när något spårar.

Sedan skiljer jag mig lite ifrån många andra här, framförallt de som påpekar att det verkar finnas för lite önskan om att ändra sig. Eller att det tas för givet att det blir värre för @karamelldrottningen när hon skriver trådar snarare än när hon varit bannad - det vet vi ju inte, det låter i mina ögon som att det funnits saker som hon hade mått bättre av att bolla med andra om. Och jag tycker att man bör få kunna skriva av sig även om svåra ämnen när man mår piss (även om man kanske inte är i stadiet där förändring är möjlig), sedan bör man väl till viss del tänka på hur man skriver det, och inte attackera andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 321
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 639
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 767
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp