Bukefalos 28 år!

Vet inte vem som gjort mig gravid.

Nja. Jag vet exakt var, när, hur mitt barn tillverkades men ul höll inte med om det.

Och du låg också med 2 olika män inom loppet av 2 dagar?


Till ts; det är inget att skämmas för, men om du väljer att behålla barnet så måste du ju direkt vara ärlig mot båda männen att du inte vet vem av dem som är pappan.
 
Jag vet inte så mycket om testerna, men ville bara flika in att du inte ska skämmas och att jag hoppas att det löser sig på ett bra sätt för dig! Om du behåller barnet så skulle jag nog rekommendera att bara vara öppen och ärlig med båda parter. Du har ju inte gjort något fel vad jag förstått, så jag tycker de har skyldighet att stötta dig i den här jobbiga situationen och vara förstående.
Tack så mycket :heart
 
Typ 2 veckor först. Vid senare ul, när de lyssnade på mig, blev det ett mer realistiskt datum.

Oj, vi har vid de två senaste UL fått precis på dagen samma datum för tillverkning. Vid det första, extremt tidiga, gissade de också inom samma tidsspann. Vad spännande att det kan skilja så mycket. När gjorde du det första UL?
 
Oj, vi har vid de två senaste UL fått precis på dagen samma datum för tillverkning. Vid det första, extremt tidiga, gissade de också inom samma tidsspann. Vad spännande att det kan skilja så mycket. När gjorde du det första UL?
RUL v17.
Jag kan inget om sådant men var det två veckor fel då alltså?
Precis. Fick ett datum som inte kunde stämma öht. Men vården lyssnade inte på mig. Hade det datumet stämt hade det varit en sensation eftersom inget sex skedde då :D
 
Tack så mycket :heart

Jag var i en liknande situation förra hösten, även om det visade sig att jag inte var med barn. Min mens var sen och jag insåg att jag inte hade vetat vem som var pappa om jag vore med barn. Det var några nervösa dagar, min mens har inte varit sen sen jag fick den. Men sen kom den 4 dygn sent. Jag tyckte att jag hade varit urbota dum som legat med två personer utan kondom med så kort mellanrum (åt p-piller), och tänkte mycket på hur jag skulle kunna berätta det här för parterna om det visade sig vara en graviditet. Men, sen insåg jag att de har ju gjort likadant. De har legat utan kondom med en tjej som de inte är monogama med, med vetskapen om att sådant här kan hända. Det kan ju hända med kondom också, alla vet ju vad sex kan leda till. Så jag förstod att jag inte bar mer ansvar i det här än vad de gjorde bara för att jag hade kroppen som är den som råkar kunna bli med barn.

Önskar dig all lycka till oavsett vad du väljer!
 
Med tanke på hur många barn det föds varje år med "fel" fäder så spelar det ju ingen roll isf om du och ex blir ihop igen, om han nu vill ha barn. Jag hade nog tänkt efter både en och två gånger och gjort abort utan att berätta och sen vänt blad med den du nu vill satsa på.

Jag håller med dig om din sista mening.
Men att vara gravid och inte veta med vem men låtsas att det säkert är den ena skulle kännas väldigt oärligt.

Eloge till TS som vågar beskriva en jättejobbig situation!
 
Jag håller med dig om din sista mening.
Men att vara gravid och inte veta med vem men låtsas att det säkert är den ena skulle kännas väldigt oärligt.

Eloge till TS som vågar beskriva en jättejobbig situation!

Jag tycker det diskuteras mycket om vem barnet är lik. Mammas näsa, pappas ögon osv. så att då få ett barn som inte liknar den tilltänkta fadern, med vetskapen om att barnet i högre grad liknar den andre mannen, hade ätit upp mig inifrån.
 
Jag tycker det diskuteras mycket om vem barnet är lik. Mammas näsa, pappas ögon osv. så att då få ett barn som inte liknar den tilltänkta fadern, med vetskapen om att barnet i högre grad liknar den andre mannen, hade ätit upp mig inifrån.
För att inte tala om barnets känslor. Från mitt håll är barnet huvudperson här. Detta hade varit ett barn vars biologiska ursprung är fullt möjligt att reda ut. Då bör så också göras. Och familjen ska prata om det som en självklarhet i barnets närvaro från barnets första dag i livet.

Att dölja en sådan sak för barn, fick för min del gärna vara straffbart.
 
För att inte tala om barnets känslor. Från mitt håll är barnet huvudperson här. Detta hade varit ett barn vars biologiska ursprung är fullt möjligt att reda ut. Då bör så också göras. Och familjen ska prata om det som en självklarhet i barnets närvaro från barnets första dag i livet.

Att dölja en sådan sak för barn, fick för min del gärna vara straffbart.

Verkligen. Jag har läst lite om adoption och hur det kan kännas att inte veta om vilka ens biologiska föräldrar är. Jag har svårt att sätta mig in i det själv eftersom jag själv har båda mina biologiska föräldrar i mitt liv, och är dessutom väldigt lik de båda, men jag har förstått att det kan vara ett stort sår. Kan det undvikas så ska det undvikas, på alla sätt och vis.
 
Varken minipiller eller p-piller skyddar till 100% så oavsett om det används piller av något slag så bör man använda kondom eller avstå om man absolut inte vill riskera att det blir en graviditet och ev ett barn som resultat. En vuxen man som inte fattar det har en hel del att lära och det gäller tydligen även vissa kvinnor.
 
Varken minipiller eller p-piller skyddar till 100% så oavsett om det används piller av något slag så bör man använda kondom eller avstå om man absolut inte vill riskera att det blir en graviditet och ev ett barn som resultat. En vuxen man som inte fattar det har en hel del att lära och det gäller tydligen även vissa kvinnor.

Minst sagt. Min erfarenhet är dessutom att en stor majoritet av krogligg/Tinderligg inte tar fram kondom, inte frågar om p-piller och drar dessutom inte ens ut den innan han kommer. Alltså, vad dom gamblar med sin framtid.
 
Verkligen. Jag har läst lite om adoption och hur det kan kännas att inte veta om vilka ens biologiska föräldrar är. Jag har svårt att sätta mig in i det själv eftersom jag själv har båda mina biologiska föräldrar i mitt liv, och är dessutom väldigt lik de båda, men jag har förstått att det kan vara ett stort sår. Kan det undvikas så ska det undvikas, på alla sätt och vis.

Som adopterad (från annat land) känns det inte som ett stort sår, även om en del väljer att forska i bioföräldrar. För mig är inte vems mage jag låg i eller vems sperma som hittade dit det viktiga. En förälder är den som byter lakan när barnet spyr, balanserar vab, med jobb och resten av livet. Avbeställer den där dyra resan eftersom det blivit mässling i familjen och det hysteriskt rädda sprutbarnet vägrat att ta en spruta. Den som kör hem och skäller ut när tonåringen ringer full vid tretiden på natten och behöver skjuts. Som går på föräldramöten och sedan har allvarliga samtal om att anstränga sig mer i skolan.

Just nu har det varit ett bra förslag att även sk plastföräldrar kan ta ut föräldraledighet vilket är ännu ett steg på vägen att biologin spelar en mindre roll, vad som händer om vi skulle gå åt andra håller vet vi redan, Egyptiernas kungliga dynasti och Habsburgarna.

Det är TS personliga val om hon väljer att berätta om det kommande barnet för ett eller båda prospektiva männen. Och ingen av oss här ska döma eller komma med idiotiska kommentarer om att inte skydda sig eller att mannen borde göra det. Det enda jag vill säga är:

Vad du än gör så är du en stark och klok kvinna i en jobbig situation som jag vet att de flesta här på buke stöder, vad du än väljer att göra. Kramar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: __sofia__
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 639
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp