Bukefalos 28 år!

Vi som letar häst II

Hm. Kollar på russ och welsh. Försäkringen skiljer hundra spänn i månaden hos Agria O_o
Har stora hästen försäkrad hos Folksam och ingen egen erfarenhet av Agria, men de flesta ponnys jag kollat på var försäkrade hos dem.
Finns nog många åsikter om alla försäkringsförbund men jag har haft agria till alla mina djur i alla år och det har alltid funkat problemfritt👍
 
Hm. Kollar på russ och welsh. Försäkringen skiljer hundra spänn i månaden hos Agria O_o
Har stora hästen försäkrad hos Folksam och ingen egen erfarenhet av Agria, men de flesta ponnys jag kollat på var försäkrade hos dem.
Russ, shettis, fjording, nordsvensk etc ligger i billigaste rasgruppen (urhästar?), medan welsh ligger i vanliga ponnyrasgruppen. Det är ganska stor skillnad - jag har tidigare haft shettis, nordsvensk, fjording, basjkir etc. och blev ganska chockad när nya ridhästen (fransk utan stam) kostade 3-5 gånger mer än tidigare :p (Agria).
 
Russ, shettis, fjording, nordsvensk etc ligger i billigaste rasgruppen (urhästar?), medan welsh ligger i vanliga ponnyrasgruppen. Det är ganska stor skillnad - jag har tidigare haft shettis, nordsvensk, fjording, basjkir etc. och blev ganska chockad när nya ridhästen (fransk utan stam) kostade 3-5 gånger mer än tidigare :p (Agria).
Blev så förvånad för Folksam gjorde inte den skillnaden. Där var priset samma.
Får nog sätta mig in i det hela närmare sen och eventuella rabatter..
 
Jag önskar så att det gick att "beställa" häst, inte behöva ha kontakt med olika säljare och åka på provridningar. Jag är sjukt obekväm med provridningar, tycker inte om att bli bedömd 🙈
Jamen ja! Jag fattar verkligen inte folk som tycker att det är roligt! 😳 Det är inte roligt. Det är hemskt! Det tar massor av tid och energi och man kastas mellan hopp och förtvivlan. Tack men nej tack. Helst inte.

Och ja jag vet hur enormt privilegierat det är att kunna köpa häst och få leva tillsammans och jag är så oerhört tacksam för att jag har den möjligheten men vägen dit är ändå inte rolig.
 
Hm. Kollar på russ och welsh. Försäkringen skiljer hundra spänn i månaden hos Agria O_o
Har stora hästen försäkrad hos Folksam och ingen egen erfarenhet av Agria, men de flesta ponnys jag kollat på var försäkrade hos dem.
Lite OT, men jag köpte en ponny som hade Agria, jag bytte till bolaget där jag har de andra hästarna och det diffade med nästan 1300/år, på en likvärdig försäkring…
 
Jag önskar så att det gick att "beställa" häst, inte behöva ha kontakt med olika säljare och åka på provridningar. Jag är sjukt obekväm med provridningar, tycker inte om att bli bedömd 🙈
Det tar också så mycket tid och energi! Man ska läsa annonser, ringa, skriva, åka, plus bara det obekväma i själva provridningen.

Jag säger dock ALLTID innan jag sitter upp att jag tycker att det är jättejobbigt att provrida och möts ALLTID av förståelse (alltid gjort hittills iaf).

Nu har jag dock provridit så många hästar att jag verkligen börjar vänja mig! Dels att rida framför folk och dels bara känslan av att komma upp på en helt ny häst och anpassa mig efter den. Har faktiskt utvecklats massor som ryttare under den här tiden.
Nu känner jag nästan att projektet som jag tackade nej till i början av hästletandet pga för svår för mig, hade kunnat passa 😄
 
Det tar också så mycket tid och energi! Man ska läsa annonser, ringa, skriva, åka, plus bara det obekväma i själva provridningen.

Jag säger dock ALLTID innan jag sitter upp att jag tycker att det är jättejobbigt att provrida och möts ALLTID av förståelse (alltid gjort hittills iaf).

Nu har jag dock provridit så många hästar att jag verkligen börjar vänja mig! Dels att rida framför folk och dels bara känslan av att komma upp på en helt ny häst och anpassa mig efter den. Har faktiskt utvecklats massor som ryttare under den här tiden.
Nu känner jag nästan att projektet som jag tackade nej till i början av hästletandet pga för svår för mig, hade kunnat passa 😄
Jag tycker det är jobbigt att rida samtidigt som någon annan oavsett vem :o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 458
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 436
Senast: Shixle
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 501
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp