Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Jag sover till efter lunch minst en helg i månaden, inte sällan oftare. Jobbveckorna ger inte utrymme för tillräckligt med sömn för att jag ska må bra i längden. (Och jag tycker det är mer oattraktivt med utmattade människor som inte tar hand om sig själva på det sätt som funkar bäst för dem...)
Ja, jag står verkligen inte ut med morgonpigga människor. Jag har en vän, som säkert vill mer, men det skulle aldrig fungera med en sådan galning som är i full gång vid 5-6 tiden på morgonen och sen är helt ofunktionell och bara vill lägga sig efter 20.00...
 
Han fick åka hem nu, min surhet övergick till ångest så jag satt och höll emot gråt under hela tiden. Vi sa knappt ett ord till varandra, eller jag "skällde" lite på honom när han kom hit.
Bröt ihop totalt när han åkt. Stabil man är.

Sjukt hur bra det kan kännas ena dagen och nu känns det bara skit. Det är fan lättare att vara i celibat och slippa känna saker.
Nu kommer en floskel men det är bara en känsla och den försvinner. Ta det lugnt, använd kvällen till att andas istället för att måla fan på väggen och prata med honom imorgon. Det kommer gå att lösa och det går över. :heart Mvh emotionell övertänkare.
 
Nu kommer en floskel men det är bara en känsla och den försvinner. Ta det lugnt, använd kvällen till att andas istället för att måla fan på väggen och prata med honom imorgon. Det kommer gå att lösa och det går över. :heart Mvh emotionell övertänkare.

Jo, jag la mig i badet nu ❤️
Han har skrivit förlåt, men jag har inte orkat svara ännu.
Borde kommunicerat med honom när han var här, men det går verkligheten inte när ångesten sätter in.
 
Han fick åka hem nu, min surhet övergick till ångest så jag satt och höll emot gråt under hela tiden. Vi sa knappt ett ord till varandra, eller jag "skällde" lite på honom när han kom hit.
Bröt ihop totalt när han åkt. Stabil man är.

Sjukt hur bra det kan kännas ena dagen och nu känns det bara skit. Det är fan lättare att vara i celibat och slippa känna saker.
Ja, det är lättare, men jag tror ändå att livet blir än mer spännande resa om man vågar åka den där bergochdalbanan. Faktiskt.
Du är cool och modig som vågar...
 
Ja, jag står verkligen inte ut med morgonpigga människor. Jag har en vän, som säkert vill mer, men det skulle aldrig fungera med en sådan galning som är i full gång vid 5-6 tiden på morgonen och sen är helt ofunktionell och bara vill lägga sig efter 20.00...

Fast det behöver ju inte vara så svart och vitt. Tycker verkligen inte det är orimligt att sova till kanske lunch, jag avundas de som kan göra det, men 16? Då har ju i princip hela dagen gått känns det som.
 
Fast det behöver ju inte vara så svart och vitt. Tycker verkligen inte det är orimligt att sova till kanske lunch, jag avundas de som kan göra det, men 16? Då har ju i princip hela dagen gått känns det som.
Jag tänker bara på min kollega, vissa veckor tror jag inte hon sover alls typ, en helg berättade hon tex att hon sovit hela lördagen och hennes man nämnde senast vi sågs att ”…kan sova till klockan 15:00!”.
Så jag tänker att det kan bero på mycket saker. Speciellt vad man har för jobb tex.
 
Jo, jag la mig i badet nu ❤️
Han har skrivit förlåt, men jag har inte orkat svara ännu.
Borde kommunicerat med honom när han var här, men det går verkligheten inte när ångesten sätter in.
Helt förståeligt, jag låser mig med vid ångest och kan inte få ur mig något konstruktivt alls, framförallt vid konflikter oavsett storlek eller om någon höjer rösten under en diskussion (en instinktiv reaktion kopplad till barndomen p.g.a. shitty uppväxt).

Det du kan göra är att tala om för honom att det här händer p.g.a. orsak, du styr inte över det men det är inte som så att du inte vill prata om problemen och lösa dem, du behöver bara få lite tid ibland för att du ibland reagerar på det här sättet.
 
Han gick av sitt skift nån dag före.

Jag hade skitsömn mellan onsdag och torsdag (pga att jag stannade för länge hos hussen när jag skulle upp tidigt på morgonen :angel:) . Det resulterade i att jag sov 5 h längre idag, trots att jag hade en klocka ställd när jag hade tänkt gå upp. En dag eller två går ofta bra, men sen slår det tillbaka. Det är ju inte så att man prompt planerar att haverera sömnen, ibland händer det för att man helt enkelt övertrasserat kontot för mycket och blir oväckbar.

Jag har haft en partner som blev sur vid sådana tillfällen, och det var en av anledningarna till att jag brände ut mig ordentligt. Inte nog med att jag inte fick tillräckligt med återhämtning, jag hade dåligt samvete för det också... :meh:
 
@pepp
Vet du om det är vanligt att han sover till em eller engångsföreteelse? Vet du om han har en störd dygnsrytm? Hur ser han själv på att han sov som han gör?
 
@pepp
Vet du om det är vanligt att han sover till em eller engångsföreteelse? Vet du om han har en störd dygnsrytm? Hur ser han själv på att han sov som han gör?

Riktigt såhär länge brukar han inte sova.
Det som stör mig är att vi faktiskt hade planer, han hade kunnat ställa in dom och säga att han behövt sova, det hade känts okej.

Men vi har pratat om det nu så det känns okej.
 
Ja, jag står verkligen inte ut med morgonpigga människor. Jag har en vän, som säkert vill mer, men det skulle aldrig fungera med en sådan galning som är i full gång vid 5-6 tiden på morgonen och sen är helt ofunktionell och bara vill lägga sig efter 20.00...

Samma här 😅
När jag jobbar dag vill jag dö fram till frukost. Jag är alltid glad och trevlig men min energinivå är mer på en vanlig människas nivå 🙄
Vara uppe till 01 och gå upp 07 är min bästa dygnsrytm, därav att jag borde jobba ständig kväll istället vilket är min långsiktiga plan.
 
Ska åka hem till den söta och se på film ikväll när jag jobbat klart på dagens fälttävlan.
Ska bli så himla skönt, bara lägga mig i hans soffa och lata mig 😁
Vi bor bara 15 minuter från varandra, med mitt liv fungerar inte längre avstånd än så, tid att åka finns liksom inte. Planera långt i förväg är inte heller min grej. Dagen innan eller samma dag passar mig bäst.
Väldigt bra att vi jobbar samma skift och kan ses en sen söndag utan stress för att någon måste sova.
 
Var rätt otaggad inför dagens dejt, inte pga honom utan mest för att min energinivå var så låg. Men kom iväg och hade väldigt trevligt 😃
Han lyssnade på hur jag ville ha det med hundarna denna gången, så det gick väldigt smidigt! Var ute två h i skogen med en fikapaus i mitten och pratade på om allt och ingenting. Känner mig väldigt bekväm med honom och inte att jag föreställer mig. Så oavsett vad det blir av detta så gillar jag känslan just nu, och tänker att det är en bra start på min återgång till dejtandet 😊
 
Vad är ordet jag inte hittar? (Det är 100% dejtingrelaterat, så tänker att det passar i tråden 😅).

Vad är det det heter när man har vissa saker som är typ personliga ”red flags” eller på ens ”ej aktuell-lista”. Alltså inte egenskaper som faktiskt är röda flaggor på ett ovettigt beteende, utan sånt som är individuellt, men som gör att ett förhållande/dejt/ligg inte är aktuellt? Exempel religionstillhörighet, för mycket tatueringar, nån särskild kostpreferens, att det tränas nån speciell sport mm mm. Någon som greppar vilket ord jag letar efter? Har tänkt på detta alldeles för länge men vill ändå minnas att det finns ett bra ord. Kan inte svära på att det är på svenska dock 😅🙈
Mina dealbreaker (nej tack) är
Troende - jag är inte ens medlem i kyrkan
Mer än någon enstaka tatuering
Håller på med MMA
Spelar dataspel
Är bakfull regelbundet
Under 173 cm och över 195
Dålig andedräkt
De som inte tar tag i livet

Oväntad grej på plussidan -hade uppskattat nån som gillade att läsa!

Vilka är era dealbraker?
 
Mina dealbreaker (nej tack) är
Troende - jag är inte ens medlem i kyrkan
Mer än någon enstaka tatuering
Håller på med MMA
Spelar dataspel
Är bakfull regelbundet
Under 173 cm och över 195
Dålig andedräkt
De som inte tar tag i livet

Oväntad grej på plussidan -hade uppskattat nån som gillade att läsa!

Vilka är era dealbraker?
Jag är inte ens en aktiv deltagare i tråden egentligen, men den är för det mesta ganska snäll och dylika listor blir lätt lite giftiga. Det kanske gör sig bättre som en egen tråd? :)
 
Mina dealbreaker (nej tack) är
Troende - jag är inte ens medlem i kyrkan
Mer än någon enstaka tatuering
Håller på med MMA
Spelar dataspel
Är bakfull regelbundet
Under 173 cm och över 195
Dålig andedräkt
De som inte tar tag i livet

Oväntad grej på plussidan -hade uppskattat nån som gillade att läsa!

Vilka är era dealbraker?
DEALBREAKER
*Ohygienisk,
*munlukt och med det mustach då jag tycker det luktar :cool:
*Långsam i tanke och i initiativförmåga
*Jättebebis, dvs en välarbetade man men som inte klara av att göra normala sysslor "jag kan ju inte" 🤮
*Nån som vill kontrollera mig
*Pratar som en från en för gammal generation, eller även som en yngre generation
* Gillar dålig musik
PLUS
*Snabbtänkt
*Intelligent
*Fiffig
*Humor
*Gilla bra musik
*Attraktiv för mig, helst som en ung Eddie Wedder 😍🤭
Sen grädde på moset vore att han har en hoj 🏍️:D
 
Så himla trevlig kväll med den söta 😍
Var där i fem timmar utan att känna att det var det minsta jobbigt, tiden bara försvann.
Han gör mig väldigt lugn och harmonisk, kan verkligen koppla av tillsammans med honom vilket jag även sa.
"Du vet ju hur jag är på jobbet"
"Jo, det är nog svårt för någon att missa hur du är på jobbet 😅"
Sen om jag kommer tycka det blir trist i längden är svårt att veta men just nu känns det som mindfulness att umgås med honom, min hjärna kan vila och allt känns bara bra 😊
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 966
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
737
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
633
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp