Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Jag har vant mig lite, men inte helt. I början av vårt förhållande diskuterade vi hur det är när vi är ute och kör MTB.
Jag: Jag vill inte att du ska behöva vänta på mig
Han vänder sig om och säger: Du, jag har väntat på dig i över 40 år
Jag: :o:bag::wtf::love1::rolleyes:

Hahah. Jag visade bästis det han skrivit senast, hennes reaktion: "uhhh, uhhh, nääää" 😂

Men ja man kanske vänjer sig, jag har aldrig varit med om detta... tänker att det borde kännas fint och inte avigt?
 
Hahah. Jag visade bästis det han skrivit senast, hennes reaktion: "uhhh, uhhh, nääää" 😂

Men ja man kanske vänjer sig, jag har aldrig varit med om detta... tänker att det borde kännas fint och inte avigt?

Screenshot_20231129_195921_Instagram.jpg
 
Hahah. Jag visade bästis det han skrivit senast, hennes reaktion: "uhhh, uhhh, nääää" 😂

Men ja man kanske vänjer sig, jag har aldrig varit med om detta... tänker att det borde kännas fint och inte avigt?
Man kan vänja sig vid en del när man intalar/lär sig att det är ett sätt för den andre att berätta att den tycker om en :) tycker jag i alla fall. Jag får fortfarande cringe när min sambo säger gulliga saker men nu kan vi skratta åt det även om jag tycker det är lite avigt och inte är likadan tillbaka. Det är liksom hans sätt att uttrycka sig.

Men med det sagt så är det ju också en sak man kan prata om! Vi har ju alla olika kärleksspråk och sätt att visa omtanke på, pratar man om det så kanske man kan nå en mellanväg där ingen behöver tycka det den andre gör är jobbigt. Är båda schyssta personer så kan man ju mötas längs vägen, ingen vill ju att den andre ska känna obehag.
 
Hunnit med 4 dejter med samma individ men tror inte vi vill samma sak. Positiva delarna är att han är kommunikativ, lugn, trygg, inkännande. Samtidigt är vi inte kompatibla på så många olika sätt. Jag gillar liv o rörelse, han går nästan aldrig hemifrån och nästan aldrig ur sin komfortzon. Jag behöver mest en Rebound medan han söker någon som vill flytta in i hans vardag och framtidsplaner. Och i sängen möts vi inte hela vägen.

Han Messar ständigt och försöker vara en vänlig vettig människa men nu har han funderat på hur vi ser på relationen och vill diskutera det lite djupare, medan jag känner NOOO… HELL NOOO… :laugh:

För övrigt vill jag fortfarande lägga in en stöt på snubben på jobbet men han är såååååääää förbaskat trööööög att fatta :banghead:
Var nääästan i mål på AWn men sket sig på upploppet. Kan inte gå hårdare fram, av flera anledningar och har 2v på mig innan han slutar.

Tips på mjuka sätt att minera golvet med indicier?
 
Det är en självkänslogrej. Ju bättre självkänsla man har ju mer tycker man ju att man är värd och ju mer man tycker att man är värd ju enklare är det att ta emot sådana där gulliga och ärliga fina saker som sägs.
Jag vet inte om jag håller med om att det är så enkelt. Tror alltid jag kommer att tycka att sådant är krystat om det inte är direkt relaterat till någonting oavsett hur bekväm jag är med mig själv. Tycker oftast inte det är gulligt med komplimanger helt enkelt. :)
 
Jag vet inte om jag håller med om att det är så enkelt. Tror alltid jag kommer att tycka att sådant är krystat om det inte är direkt relaterat till någonting oavsett hur bekväm jag är med mig själv. Tycker oftast inte det är gulligt med komplimanger helt enkelt. :)
Håller med. Jag har bra självkänsla men har svårt för gulligull. Jobbar på det för jag vet att det är viktigt för min partner.
 
@SaraXX @pepp alltså, det här med kärleksspråk är så intressant! Hade ju dött i en pöl av lycka om ingenjören hade dränkt mig i gulliga ord och kärleksförklaringar. :love::heart istället envisas han med att vara gullig och kärleksfull på typ alla andra sätt än med ord... *muttrar* :cautious::meh::D
Ja visst är det intressant. Handling hellre än ord alla dagar i veckan för mig. Vara där i nuet, lyssna på vad jag säger, små handlingar som visar att man lagt märke till vad som är viktigt för mig osv. Då smälter jag.
 
Hahah. Jag visade bästis det han skrivit senast, hennes reaktion: "uhhh, uhhh, nääää" 😂

Men ja man kanske vänjer sig, jag har aldrig varit med om detta... tänker att det borde kännas fint och inte avigt?
Nä jag tycker inte om mycket gulligull i början när man träffar någon.

Det var skönt att det tog 6 månader innan min sambo helt plötsligt blev kär i mig, berättade det för mig och jag bara "Jag ska tänka på saken" och någon/några veckor senare sa jag "Vi testar!". :laugh: Är inte så romantisk av mig.
 
Nä jag tycker inte om mycket gulligull i början när man träffar någon.

Det var skönt att det tog 6 månader innan min sambo helt plötsligt blev kär i mig, berättade det för mig och jag bara "Jag ska tänka på saken" och någon/några veckor senare sa jag "Vi testar!". :laugh: Är inte så romantisk av mig.

Ja jag känner lite att han känner för mycket för fort och då vill jag backa typ 10 steg 😆
Jag tycker ju om honom på nåt plan iallafall, annars hade jag inte fortsatt träffa eller ens tagit kontakt med honom igen.

Men men, den som lever får se!
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 786
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
550
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
865
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
710
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp