Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Alltså den här veckan ser ut att ha förutsättningar för mycket kroppskontakt 😎 H är på väg hem från resa och frågade om han kunde komma ikväll (har barn så nej) och E frågade om han kunde svänga förbi på vägen hem på söndag och hångla lite.

Om de två börjar växeldra igen så har jag inga övriga önskemål eller behov som det ser ut nu 🥳😁🤭

(De vet om varandra).
 
Vi kanske ska gå på bio också i helgen, om jag får ihop mitt schema 😅
Sa det till en annan kollega.
Men hur svårt kan det vara? Du måste väl inte vara hos din häst flera timmar varje dag?
Nej, det måste jag inte men jag vill vara det. Du har uppenbarligen aldrig träffat någon hästtjej, jag kommer inte välja en snubbe framför min häst.
Jag skulle aldrig vilja dejta dig eller någon som dig.

Snark, jag skulle inte vilja dejta honom heller.
Det där är så typiskt.
Åh, vad bra med ett eget intresse!
Sen när de märker att det där intresset tar flera timmar varje dag året runt + en väldans massa heldagar på helger pga träningar, tävlingar, jobba på tävlingar, följa med kompisar som tävlar. Då är det inte lika festligt längre.

En fördel med den söte. Han har haft en hästtjej tidigare. Han vet hur mycket tid det tar och vi har pratat om vikten av att ha sina egna liv, göra sina egna grejer osv. Ingen press på att ses från något håll och absolut inga sura miner eller irritation.
Jag är så färdig med tjuriga människor.
 
Om du kan identifiera dig med begreppet asexuell så kanske det är ett enkelt sätt att få in i en presentation?
Inte riktigt hundra. Jag har inte varit i ett förhållande tidigare och även om jag har noll intresse av att ha sex med någon utanför ett förhållande så har jag ingen aning om hur jag skulle känna i ett förhållande, jag kan lika gärna vara demisexuell 🤷‍♀️ Min "sexualitet" är en komplex grej med olika sidor att jag har landat i att kalla mig queer helt enkelt.
 
Förlåt. 🫢 Som motvikt kan jag väl säga att jag ändå genom åren haft majoriteten positiva erfarenheter av nätdejting. ☺️
Det var bara en observation jag gjort kring mina olika profiltexter att de enda som dragit till sig "fel" personer har varit när jag uttryckligen skrivit vilka jag inte vill ha kontakt med, medan att skriva det jag vill att personen känner igen sig i har fungerat bra. (Alltså t.ex. "det är viktigt för mig med alla människors lika värde" istället för "inga rasister eller homofober tack".)
Det kan ju klart vara värt att tänka på! Att hellre skriva att sex inte är viktigt för mig, än att kk undanbedes tex.
 
Näää. Det löser sig själv när du hittar vettig partner. Tänker att det är del av våra mentala listor när man träffar folk. Är heller inget fan av sex o för motparten ingen big issue heller.
Skulle önska att träffa någon sådan men det är svårt då för en del, har jag förstått, är sex viktigt. Därav jag tänker att det är bra att vara tydlig med det från start.
 
Jag hade antingen helt kort skrivit "asexuell" eller liknande, rätt sent i presentationen, om du är bekväm med att vara öppen med det även inför folk som bara swipear förbi. Annars är det ju många som letar alternativa plattformar, åtminstone om det är andra queerpersoner man helst vill träffa.



För mig som har "kompatibel sexualitet" som absolut krav för att det ska vara intressant öht är det verkligen inte så. Jag skulle aldrig få för mig att dejta någon som är mer åt den asexuella delen av skalan eftersom det hade känts riktigt surt för båda att avsluta pga det senare, så jag hade känt mig väldigt lurad av någon som inte upplyst om sina preferenser tidigt.

(Mina seriösa relationer startar i regel som KK och sen utvecklas känslor från det.)
Jag har varit medlem på ett queer plattform men det känns som att det tyvärr är en hel del KK eller folk som söker one-night-stands, man får mest meddelanden av män som vill ha sex 😅
 
För mig som har "kompatibel sexualitet" som absolut krav för att det ska vara intressant öht är det verkligen inte så. Jag skulle aldrig få för mig att dejta någon som är mer åt den asexuella delen av skalan eftersom det hade känts riktigt surt för båda att avsluta pga det senare, så jag hade känt mig väldigt lurad av någon som inte upplyst om sina preferenser tidigt.

(Mina seriösa relationer startar i regel som KK och sen utvecklas känslor från det.)
Ja, vilket är det jag menar. Utgallringen kommer ju ske ändå, oavsett om man skriverit det på ngn profil eller inte.
 
Ja, vilket är det jag menar. Utgallringen kommer ju ske ändå, oavsett om man skriverit det på ngn profil eller inte.

Tycker du att det är lättare att diskutera det i chatt än att selektera redan i matchningen? Jag tycker att män lätt blir obehagliga när man tar upp ämnet sex, så det är inte en helt lätt balans om när man ska göra det. Det är iofs ett solklart sätt att sålla bort, men det innebär också att jag ger en hint av detaljer om mig själv till människor jag verkligen inte vill ska ha den informationen.

Sen orkar jag inte hålla på att chatta med fler folk än nödvändigt, så jag föredrar att inte ens matcha om det är helt utsiktslöst. Men jag är väl inte rätt person för att "dejta runt" heller, jag vill ha så bra urval som möjligt innan jag bestämmer vilka jag ska lägga energi på att träffa. Inte lätt att få ihop det då. :rofl:
 
Blev en spontanträff med den söta ikväll också 😁
När jag var klar med allt jag skulle göra idag hade jag tänkt lägga mig i soffan, äta chips och sova till sex and the city.
Men kände mig oförskämt pigg så skrev och frågade om han ville ha sällskap och det ville han.
Så vi såg på film i hans soffa istället 😍
 
Jag har varit på dejt nr 2 med fikadejten från i helgen. Eftersom han var väldigt trevlig och sympatisk tänkte jag att vi skulle ses i alla fall en gång till för att se om det blev någon kemi av det hela.

Vi hade bara bestämt att vi skulle ses idag. Messade på förmiddagen och bestämde att vi skulle äta något. Han erbjöd sig att laga mat.

Det blev en sådan jättetrevlig kväll! Jag blev bjuden på god mat och sedan lyssnade vi på musik (vi matchade b la. för att vi hade samma musiksmak) och pratade hela kvällen. Det var så mysigt och kändes bekvämt och lätt.

Fin kväll och fin man. Och ja, det blev några pussar innan jag åkte hem.
 
Fast det behöver ju inte vara så svart och vitt. Tycker verkligen inte det är orimligt att sova till kanske lunch, jag avundas de som kan göra det, men 16? Då har ju i princip hela dagen gått känns det som.
För mig som jobbar natt är det en helt rimlig tid att sova till ifall jag jobbar flera nätter på raken, MEN, och här kommer grejen som jag tror hänt med din dejt. När man sover dåligt mellan skiften och kanske till och med måste ställa om så händer det ibland att jag överraskar mig själv med hur mycket jag kan sova. Eftersom jag normalt inte behöver sätta väckarklockan så gör jag inte det heller. Det är inte helt ovanligt att jag somnar vid midnatt, vaknar till vid kl 08 för jag behöver kissa, känner mig fortfarande trött så jag lägger mig i sängen igen och sover då till kl 15. Det är så vi med sömnproblem liksom fungerar! Nu är ju jag en "duktig flicka" så jag hade ju ställt klockan när jag gick och la mig igen vid kl 08 så jag vaknade till vår dejt, men hade jag missat det hade jag lätt kunnat sova ifrån.

Jag har dessutom talangen att kunna vara vaken hur länge som helst nästan. Det är inte alls ovanligt att vi som jobbar natt inte går och lägger oss på avgångsdag utan är vakna hela dagen också och somnar på kvällen sen. Beroende på hur man vill ställa om dygnet/sömnen.

Jag blir enormt stressad av människor som har någon vision om att fånga dagen och ta vara på dagen etc och tycker att hela dagen gått när klockan är 16. Men jag uppskattar också att sitta uppe på småtimmarna och ha härliga diskussioner över ett gäng koppar te eller en flaska vin. Det är en härlig känsla att vara så inne i samtalen att man blir förvånad när solen går upp och man bara "Oj, nu måste vi nog sova!" :D
 
För mig som jobbar natt är det en helt rimlig tid att sova till ifall jag jobbar flera nätter på raken, MEN, och här kommer grejen som jag tror hänt med din dejt. När man sover dåligt mellan skiften och kanske till och med måste ställa om så händer det ibland att jag överraskar mig själv med hur mycket jag kan sova. Eftersom jag normalt inte behöver sätta väckarklockan så gör jag inte det heller. Det är inte helt ovanligt att jag somnar vid midnatt, vaknar till vid kl 08 för jag behöver kissa, känner mig fortfarande trött så jag lägger mig i sängen igen och sover då till kl 15. Det är så vi med sömnproblem liksom fungerar! Nu är ju jag en "duktig flicka" så jag hade ju ställt klockan när jag gick och la mig igen vid kl 08 så jag vaknade till vår dejt, men hade jag missat det hade jag lätt kunnat sova ifrån.

Jag har dessutom talangen att kunna vara vaken hur länge som helst nästan. Det är inte alls ovanligt att vi som jobbar natt inte går och lägger oss på avgångsdag utan är vakna hela dagen också och somnar på kvällen sen. Beroende på hur man vill ställa om dygnet/sömnen.

Jag blir enormt stressad av människor som har någon vision om att fånga dagen och ta vara på dagen etc och tycker att hela dagen gått när klockan är 16. Men jag uppskattar också att sitta uppe på småtimmarna och ha härliga diskussioner över ett gäng koppar te eller en flaska vin. Det är en härlig känsla att vara så inne i samtalen att man blir förvånad när solen går upp och man bara "Oj, nu måste vi nog sova!" :D

Ja man är ju olika kan vi ju lugnt konstatera 😁
Jag kan liksom inte vara uppe halva natten, jag stiger upp strax efter 04 för att gå till jobb. Plus att jag måste ha nån form av rutiner i mitt liv pga min nykterhet.
Kommer ta upp det med honom på lördag iallafall, att han hellre får ställa in än att jag ska behöva sitta och vänta.

Ett störmoment till är att han satt och spelade data till 02 på natten, är man nu så trött, så gå och sov istället om du vet att du har saker inplanerade dagen efter.
 
För mig som jobbar natt är det en helt rimlig tid att sova till ifall jag jobbar flera nätter på raken, MEN, och här kommer grejen som jag tror hänt med din dejt. När man sover dåligt mellan skiften och kanske till och med måste ställa om så händer det ibland att jag överraskar mig själv med hur mycket jag kan sova. Eftersom jag normalt inte behöver sätta väckarklockan så gör jag inte det heller. Det är inte helt ovanligt att jag somnar vid midnatt, vaknar till vid kl 08 för jag behöver kissa, känner mig fortfarande trött så jag lägger mig i sängen igen och sover då till kl 15. Det är så vi med sömnproblem liksom fungerar! Nu är ju jag en "duktig flicka" så jag hade ju ställt klockan när jag gick och la mig igen vid kl 08 så jag vaknade till vår dejt, men hade jag missat det hade jag lätt kunnat sova ifrån.

Jag har dessutom talangen att kunna vara vaken hur länge som helst nästan. Det är inte alls ovanligt att vi som jobbar natt inte går och lägger oss på avgångsdag utan är vakna hela dagen också och somnar på kvällen sen. Beroende på hur man vill ställa om dygnet/sömnen.

Jag blir enormt stressad av människor som har någon vision om att fånga dagen och ta vara på dagen etc och tycker att hela dagen gått när klockan är 16. Men jag uppskattar också att sitta uppe på småtimmarna och ha härliga diskussioner över ett gäng koppar te eller en flaska vin. Det är en härlig känsla att vara så inne i samtalen att man blir förvånad när solen går upp och man bara "Oj, nu måste vi nog sova!" :D
Har du inte förstått att morgonpigga människor är lite bättre människor än morgontrötta personer?
 
Ja man är ju olika kan vi ju lugnt konstatera 😁
Jag kan liksom inte vara uppe halva natten, jag stiger upp strax efter 04 för att gå till jobb. Plus att jag måste ha nån form av rutiner i mitt liv pga min nykterhet.
Kommer ta upp det med honom på lördag iallafall, att han hellre får ställa in än att jag ska behöva sitta och vänta.

Ett störmoment till är att han satt och spelade data till 02 på natten, är man nu så trött, så gå och sov istället om du vet att du har saker inplanerade dagen efter.
Jag tycker det är jättebra att du håller på dina gränser! Det är som du säger väldigt viktigt med rutiner för att hålla nykterheten, men det handlar om respekt också tycker jag. Har man planerat in något så respekterar man den andre genom att komma i tid, alternativ meddela att det skiter sig (i så pass god tid att den andre inte behöver sitta och vänta är ju det bästa 🙃).
Har en nära vän som är otroligt respektlös med tider, och det tog flera år innan jag slutade bli arg och besviken. Nu om vi planerar något, typ att han ska komma på lunch innan sitt em jobb, så säger jag att jag börjar laga mat halv 12 typ och att jag äter när det är klart oavsett om han är här eller inte 😬 lika om vi ska äta middag, är han inte här när jag börjar laga, då får han äta det som blir över 😅
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 107
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
660
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp