Bukefalos 28 år!

Det här med klädsel

Just kläder är jag inte så kinkig med. Men nåt som stör mig nåt enormt är folk som kör runt med företagsbilar (där man tydligt ser vilket företag personen representerar) och beter sig illa i trafiken! Farliga omkörningar, ligger tätt bakom för att de tycker att man ska bryta mot hastighetsgränsen och annat skitstövelbeteende i trafiken. Det gör per automatik att jag får en sämre syn på det företaget. Inser de inte att bilen har en företagslogga? Inser de inte att deras beteende påverkar synen på företaget de representerat??

Jag hade en timmerbil ALLDELES för nära mig i över en mil, i halka. Jag råkar vara väl bekant med VD:n för det företaget så jag gjorde ett telefonsamtal sedan :angel: :D
 
M
Just kläder är jag inte så kinkig med. Men nåt som stör mig nåt enormt är folk som kör runt med företagsbilar (där man tydligt ser vilket företag personen representerar) och beter sig illa i trafiken! Farliga omkörningar, ligger tätt bakom för att de tycker att man ska bryta mot hastighetsgränsen och annat skitstövelbeteende i trafiken. Det gör per automatik att jag får en sämre syn på det företaget. Inser de inte att bilen har en företagslogga? Inser de inte att deras beteende påverkar synen på företaget de representerat??
jag brukar kontakta företaget faktiskt och meddela.
 
Just kläder är jag inte så kinkig med. Men nåt som stör mig nåt enormt är folk som kör runt med företagsbilar (där man tydligt ser vilket företag personen representerar) och beter sig illa i trafiken! Farliga omkörningar, ligger tätt bakom för att de tycker att man ska bryta mot hastighetsgränsen och annat skitstövelbeteende i trafiken. Det gör per automatik att jag får en sämre syn på det företaget. Inser de inte att bilen har en företagslogga? Inser de inte att deras beteende påverkar synen på företaget de representerat??
Håller verkligen med. För flera år sedan när jag skulle renovera mitt badrum valde jag aktivt bort en stor aktör för att någon som körde deras firmabilar körde så oerhört illa dag efter dag. år efter år. Nu har jag flyttat men åker samma väg till stallet, och samma firmabil kör fortfarande lika illa.
 
Just kläder är jag inte så kinkig med. Men nåt som stör mig nåt enormt är folk som kör runt med företagsbilar (där man tydligt ser vilket företag personen representerar) och beter sig illa i trafiken! Farliga omkörningar, ligger tätt bakom för att de tycker att man ska bryta mot hastighetsgränsen och annat skitstövelbeteende i trafiken. Det gör per automatik att jag får en sämre syn på det företaget. Inser de inte att bilen har en företagslogga? Inser de inte att deras beteende påverkar synen på företaget de representerat??

Dåligt beteende när man representerar något mer än sig själv har jag verkligen inte höga tankar om!
I trafiken är det väl det vanliga; man tror att man är anonym på något sätt, trots att man även i sin privata bil är mycket mer identifierbar än om man skulle bete sig likadant i kön på ica. :bag:
 
Jag tycker det är skillnad på ingrodd smuts, och någon som inte rakar sig men ändå duschar och tvättar sig. På stripigt ovårdat hår, och någon som inte tvättat det på några dagar. På smutsiga, håliga, för stora utslitna, urtvättade kläder, och någon som har tagit strumpor ut och in eller olika eller har en fläck man råkat få på sig eller vad som helst.

Visst, det är fel att uttrycka sig som jag gjorde om att de är sunkiga, det finns alltid en anledning bakom. Poängen är väl å andra sidan att jag ogillar klädstilen för att jag inte tycker det är snyggt att klä sig så, och har svårt att förstå varför man skulle vilja ha en sådan stil frivilligt.

Absolut, mjukt och bekvämt har förklarats och då är det ju så.

Oavsett vilket tycker jag att man inte klär sig så på jobbet och tycker personligen att arbetskläder har en poäng.
Jag blir ändå inte snygg, så jag bär mina kläder länge. Det är så mycket elände runt klädindustrin, så varför ska jag göra familjen Persson rikare pga ett eller ett par hål, noppor eller bleka kanter?

Om jag hade kraft att välja och gå emot strömmen oftare än jag gör, skulle jag hellre vara en vacker människa i ett sunkigt skal än en sunkig människa i ett aldrig så vackert skal. Och lagade kläder är vackert (när jag var liten köpte man skinnlappar till knän och armbågar på Domus, ungarnas kläder lades upp, togs in, lades ut och förlängdes, ofta väldigt fiffigt med kilar och band i kontrasterande färger. Nu är kläder billiga och tid dyr)
 
Jag undrar ibland vad det är för personer som åker taxi ofta och när de åker. Jag kan inte se nåt behov i mitt liv för just taxi och de i min bekantskapskrets åker inte heller taxi speciellt ofta. Är det folk som bor långt ut på landet som tar taxi hem från krogen en sen kväll när kollektivtrafiken inte längre går? Eller när åker folk taxi egentligen?
Åker om jag tex ska från tåget hem med resväskor och bussen åkt och det är sent och det är kallt och man inte vill vänta i eevigheter :)
 
:laugh: Alltså det är typ vad folk klär sig i dagligen, även topchefer på många it-företag. Dvs mjukisbyxor och en trasig t-shirt. Tycker att det är fullt normal klädsel.
Eh...? Jag har jobbat på olika it-företag sedan 1999, jag har hittills aldrig sett chefer och kollegor i den klädseln (även om många givetvis säkert sitter hemma och jobbar klädda så, men då ser jag dem ju inte :) ). Jeans och (hel) T-shirt är väl dock hyggligt vanligt även på kontoret, dock aningen mer "uppklätt" om man har kundmöten.
 
Jag har helt klart bott i USA aldeles for lange for att reagera pa hur folk ar kladda. Har gar de flesta kladda precis som de tycker. Det mesta ar okay ... utom kanske jeans pa jobbet. :p

Om inte råkar vara John Fetterman :angel:

1715072647053.png
 
Även jag är uppvuxen med att det är helt och rent som gäller, även när det kommer till underkläder för en vet ju aldrig om det händer något och det kan bli aktuellt med att kläderna åker av och även sitta uppe vid åska med kläder på för om det börjar brinna så ska en kunna springa ut fort och inte behöva visa sig i nattsärken för grannar.

Men aldrig aldrig ett ord att annat var fel, sunkigt eller något som kan vara förknippat med något nedlåtande när det pratades om detta, aldrig.
 
Jag måste ha företagets kläder de är obekväma och passar dåligt
Skorna ska vi bara inte tala om det är många som har ont i fötterna
Jag luskade reda på var arbetskläderna tillverkas jo i Bangladesh :crazy:
Visst det är väl en fördel att servicepersonal ser likadana ut antar jag men att få arbetskläder vet jag inte om jag ser som något positivt
 
För mig som har färdtjänst, är det viktigaste att chauffören kör enligt svenska trafikregler, är förstående, hjälpsam och kunnig i att hantera mina gånghjälpmedel. Jag har fått tre snören som man fäller ihop rullatorn med, sönderslitna av chaufför första dagen. Jag har fått två rullatorkorgar överkörda, för att chauffören glömt ställa in dem i bilen. Varje gång jag har min manuella rullstol, får jag pedagogiskt förklara hur man fäller ihop den och fäller i sär den och vad som är fram och bak på sittdynan trots att det finns en gigantisk lapp det står "bak" på. Detta gäller oavsett etniskt ursprung på chauffören.

Dessutom önskas att hen är ren, inte stinker och har hela, rena kläder.

Vill man vara säker på att få åka ståndsmässigt, kunna peta ner spegelsolglasögonen, veva ner rutan och vinka drottningvink och åka med livréklädd chaufför som bugar sig ner till marken, bokar man limousin

Men i övrigt håller jag med de flesta här, det beror helt på bolagen. De stora bolagen håller fortfarande hårt, på chaufförernas klädsel och konstant rena bilar, in- och utvändigt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en axelremsväska. En helt vanlig, gärna läderväska, utan krusiduller. Inga tofsar, inte en massa ytterfack, inga...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: Entourage
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Färdtjänsten är noga reglerad i lagar och riktlinjer och förordningar... max 2 väskor av ordinär storlek... Och för att åka till punkt...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 368
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 262
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp