Bukefalos 28 år!

Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Tänkte precis på dig och undrade hur det gick, har tydligen missat att du skriver i denna tråden nu istället för den gamla. Jobbigt att det är så svajigt! Ringde läkaren någon gång ang. modalfininet eller vad det hette?
Tack för att du tänkt på mig 💖 Det blev så mycket tjafs i den andra tråden så jag kände att jag ville inte skriva där längre. Ville inte skriva alls längre ett tag, men jag kan inte vräka allt över pojkvännen så det fick bli en ny tråd iom att jag började med modafinil också.
Ja, det är jättejobbigt 😞 Och att jag är så fruktansvärt trött hela tiden så det förstör allting!
Nej, han har fortfarande inte ringt. Jag gick till och med in i journalen för att kolla om jag hade fel dag, men där stod det samma dag som jag hade. Så jag måste försöka ta tag i det i veckan som kommer för nu kommer jag ju behöva nytt recept på elvanse eftersom det inte alls funkade med modafinil. Jag har provat att låta bli att ta elvanse men jag mår så dåligt då så det klarar jag inte
 
Idag har jag varit och gosat med 15 minipudlar 😍😍 Kanske kommer en av dem att bli min i framtiden, men först måste hela livet bli stabilare! Varken uppfödaren eller jag har bråttom utan det blir när det blir 💖
 
Jag VILL göra något! Jag hatarhatarhatar att bara ligga och tycka att allt är meningslöst, men jag får verkligen inte bort den känslan och då kan jag inte göra något 😭
 
Jag har lagt så jävla mycket jobb på byxorna jag skulle ha på Sweden rock och det dag när jag skulle prova dem för att se hur de såg ut så kunde jag inte ens knäppa dem 😭😭😭 De var för stora när jag köpte dem ju!!! 😭😭 Kan lika gärna sälja biljetterna och skita i allting. Jag kommer aldrig att kunna gå ned tillräckligt i vikt och varför ska jag lägga en massa pengar på något där jag troligen ändå kommer att var så trött att jag har ont överallt och inte kommer kunna ha roligt pgadet😭😭
 
Jag har lagt så jävla mycket jobb på byxorna jag skulle ha på Sweden rock och det dag när jag skulle prova dem för att se hur de såg ut så kunde jag inte ens knäppa dem 😭😭😭 De var för stora när jag köpte dem ju!!! 😭😭 Kan lika gärna sälja biljetterna och skita i allting. Jag kommer aldrig att kunna gå ned tillräckligt i vikt och varför ska jag lägga en massa pengar på något där jag troligen ändå kommer att var så trött att jag har ont överallt och inte kommer kunna ha roligt pgadet😭😭

Usch vad jobbigt! När är Sweden Rock?
 
Usch vad jobbigt! När är Sweden Rock?
Ja 😭 Jag mådde redan dåligt över att ha gått upp så mycket i vikt och så får jag ännu en käftsmäll av det 😭 8/6 så enda sättet att hinna gå ned i vikt är att svälta mig och idiotträna men jag orkar ju inte! 😭 och om jag ska äta mindre så kommer jag att orka ännu mindre än vad jag redan gör ju
 
Ja 😭 Jag mådde redan dåligt över att ha gått upp så mycket i vikt och så får jag ännu en käftsmäll av det 😭 8/6 så enda sättet att hinna gå ned i vikt är att svälta mig och idiotträna men jag orkar ju inte! 😭 och om jag ska äta mindre så kommer jag att orka ännu mindre än vad jag redan gör ju

Men är det en ohälsosam viktökning? Ibland är det bra att gå upp i vikt.
 
Men är det en ohälsosam viktökning? Ibland är det bra att gå upp i vikt.
Mitt BMI ligger på 22,6 nu och 21 när jag kan ha mina kläder. Så gott som allt är fett eftersom jag är så otränad. Så inte ohälsosam viktökning, men jag ligger långt ifrån en ohälsosam vikt även när jag ligger där jag nästan alltid har legat. Utom 2017-2018 då jag hade bmi på 19. Fortfarande inte undervikt, men lägre än vad min kropp gillar att ligga på. Midjemåttet har gått från 76cm och till 86cm och av det så är det 80 till 86 på ca två månader så det är Mycket
 
Mitt BMI ligger på 22,6 nu och 21 när jag kan ha mina kläder. Så gott som allt är fett eftersom jag är så otränad. Så inte ohälsosam viktökning, men jag ligger långt ifrån en ohälsosam vikt även när jag ligger där jag nästan alltid har legat. Utom 2017-2018 då jag hade bmi på 19. Fortfarande inte undervikt, men lägre än vad min kropp gillar att ligga på. Midjemåttet har gått från 76cm och till 86cm och av det så är det 80 till 86 på ca två månader så det är Mycket

Men då gör det ju inget att du gått upp? Det kanske till och med är bra, ett tecken på att du äter ordentligt?

Kläder kan man köpa nya.
 
Men då gör det ju inget att du gått upp? Det kanske till och med är bra, ett tecken på att du äter ordentligt?

Kläder kan man köpa nya.
Jag äter knappt någonting. Det är medicinerna för sköldkörteln som har slöat ned ämnesomsättningen helt extremt. Och det gör jättemycket för jag har hållit på med de byxorna i flera månader 😭 jag har inte råd med nya kläder och jag kan knappt titta på mig själv utan att känna äckel och bli arg på mig själv för att jag låtit vikten skena iväg 😭
 
Åh Lyan, jag hoppas verkligen du med tiden accepterar din kropp och vara mer snäll mot den. Det är verkligen inte lätt när normen är så utseendefixerad, jag vet. ..

Jag var tvungen att gå ur din förra tråd då den blev för triggade med allt kroppshat, och nu blir det lika samma så jag sätter även denna på ignore ett tag.

Men jag önskar dig allt gott och fortsätter hoppas att du hittar nyckeln till ett bättre mående ❤️
 
Åh Lyan, jag hoppas verkligen du med tiden accepterar din kropp och vara mer snäll mot den. Det är verkligen inte lätt när normen är så utseendefixerad, jag vet. ..

Jag var tvungen att gå ur din förra tråd då den blev för triggade med allt kroppshat, och nu blir det lika samma så jag sätter även denna på ignore ett tag.

Men jag önskar dig allt gott och fortsätter hoppas att du hittar nyckeln till ett bättre mående ❤️
Förlåt 😭😭
 
Vad tråkigt med byxorna @Lyan 🙁

Du har inte någon kjol och strumpbyxor/leggings som kan funka istället? Eller måste det vara just byxor?

Fattar att det är otroligt trist! 😔 Skulle det vara möjligt att sälja byxorna? Så kan du få råd med nya?
Ja 😭 Jag har hållit på med dem i flera månader. Letat typ överallt efter rätt patchar, broderat och sytt egna till det jag inte har hittat, fixat nitar och kedjor osv. Här är som de ser ut nu. Det ser inte så imponerande ut, men det ligger sååå många timmars jobb bakom. Jag kan ju ta bort patcharna och köpa ett par större byxor och sy på dem på. Många timmars jobb, men hörbart. Problemet där är att jag kan inte hitta några byxor som jag tycker lika mycket om och jag vet ju inte om de kommer att passa heller 😞
IMG_0866.jpeg
 
Kanske dum fråga för en icke sykunnig, men går det att lägga ut byxorna lite?
Jag förstår att det är lite hela grejen för dig med outfit OCH festivalen och att du har lagt ner en massa tid, men det blir så himla kontraproduktivt och självhatiskt om allt ska hänga på byxorna.
Du gör det så väldigt svårt för dig själv att må bra och att ha något att se fram emot...
 
Ja 😭 Jag har hållit på med dem i flera månader. Letat typ överallt efter rätt patchar, broderat och sytt egna till det jag inte har hittat, fixat nitar och kedjor osv. Här är som de ser ut nu. Det ser inte så imponerande ut, men det ligger sååå många timmars jobb bakom. Jag kan ju ta bort patcharna och köpa ett par större byxor och sy på dem på. Många timmars jobb, men hörbart. Problemet där är att jag kan inte hitta några byxor som jag tycker lika mycket om och jag vet ju inte om de kommer att passa heller 😞
Visa bifogad fil 144853

Gillar det svartvita temat, jättefint! Jag håller på med liknande projekt och förstår hur otroligt mycket tid som ligger bakom ❤️

Är de för små överallt eller är det främst i midjan? Tänker om det hade gått att klippa upp en kil eller två baktill för att ge lite mer utrymme i midjan? Är de för små över höfterna är det kanske svårare.
 
Kanske dum fråga för en icke sykunnig, men går det att lägga ut byxorna lite?
Jag förstår att det är lite hela grejen för dig med outfit OCH festivalen och att du har lagt ner en massa tid, men det blir så himla kontraproduktivt och självhatiskt om allt ska hänga på byxorna.
Du gör det så väldigt svårt för dig själv att må bra och att ha något att se fram emot...
Jag vet inte. Jag kan troligen inte göra det själv iallafall 😞
Jag tycker nog inte att jag gör det svårare än vad min kropp gör det för den hindrar mig hela tiden 😞 Men att jag är extremt psykiskt svag och har noll självdisciplin gör ju inte saken bättre. Men jag tror att de flesta blivit ledsna om de lagt så mycket jobb på något som jag har gjort på byxorna och så blir det skit av det. Jag hade blivit nästan lika ledsen om jag sluntit med saxen så de gått sönder. Och det är inte bara pga byxorna jag inte vet om jag vill gå för jag är så trött hela tiden så jag vet inte om det ens kommer att vara roligt och fallet efteråt kommer att vara enormt för jag ser fram emot det för mycket. Avantasia spelar inte förrän jättesent också och jag brukar totalrasa i sängen vid 21
Gillar det svartvita temat, jättefint! Jag håller på med liknande projekt och förstår hur otroligt mycket tid som ligger bakom ❤️

Är de för små överallt eller är det främst i midjan? Tänker om det hade gått att klippa upp en kil eller två baktill för att ge lite mer utrymme i midjan? Är de för små över höfterna är det kanske svårare.
Tack! Jag funderar på om jag ska färga antingen patcharna eller sömmarna rosa så de matchar skorna och toppen, men jag har inte bestämt mig. Jo precis. Hade jag kunnat köpa alla patchar hade det varit mycket lättare, men då hade det blivit ännu dyrare för då hade jag fått specialbeställa. Jag har flera patchar jag fått ge upp på för de är för svåra

Jag minns inte mer än att jag inte kunde knäppa dem och jag vill inte ta på dem igen för att kolla 😞
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: IngelaH
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
865
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 714
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp