Hingstval 2024

Jag kan inte så mkt om fullblod men har sett två olika typer av fullblod. Vet inte om det är olika linjer som lämnar väldigt olika men har sett flera grövre fullblod nu nyligen. Är det den smäckra typen du har kanske det inte blir så dumt ändå?
Smäckra tänkte jag.
Du får gärna tipsa mig om andra hingstar du gillar med lite gång också. 🙂
 
@hamilton1 nu kanske du hittat hingst men slänger in ett par namn som dök upp i mitt huvud förutom de som redan diskuterats. Singular verkar ge ädlare än han själv är och överlag fint temperament av de jag sett, 166 själv och lämnar däromkring enligt Blup, minus på ditt önskemål om galoppen. New Port W 166 själv och har minus på storlek, rör sig trevligt och lämnar ädelt. Den sista hästen jag tänkte på kan jag för mitt liv inte komma på namnet. Såg den på hingstvisningen hos Lövsta Stjärnborg förra året och tyckte den "skrek" fälttävlan. En brun då 5 (6?) åring som visades ungefär samtidigt som Jacaret. Ädel mindre modell som rörde sig väldigt lätt och mjukt, hoppade fint och nogrannt utan att vara överscoopig. Jag hade redan bestämt mig för Chaccafly då, men var såå nära att byta hingst till honom. Hittar honom inte på Lövstas hemsida nu. Är det någon som vet vilken jag pratar om? 😅

KL
Är det någon som har info om Chello III?
 
Nu trillade det ner! Rimaro van de Looise Heide var det jag tänkte på, e Diarado. 168 men gav ett mindre intryck då han var väldigt ädel. Kom att tänka på Zezar Hästak också som är 163 cm, ädel och har en väldigt fin, stor galopp tyckte jag när jag såg honom på bruksprovet. Vet dock inte om de två är tillgänliga i år? Sedan dök Gamelus R upp i huvudet, lämnar ädelt och minus på storlek. Box Gambler e Gamelus går 4* med Frida Andersen tex.
 
Nu trillade det ner! Rimaro van de Looise Heide var det jag tänkte på, e Diarado. 168 men gav ett mindre intryck då han var väldigt ädel. Kom att tänka på Zezar Hästak också som är 163 cm, ädel och har en väldigt fin, stor galopp tyckte jag när jag såg honom på bruksprovet. Vet dock inte om de två är tillgänliga i år? Sedan dök Gamelus R upp i huvudet, lämnar ädelt och minus på storlek. Box Gambler e Gamelus går 4* med Frida Andersen tex.
Rimaro var ett av mina toppval men han är kastrerad eller såld, minns inte vad.
Flera av de hingstar jag tittade på förra året finns inte tillgängliga i år tyvärr 😩
Gamelus R går bort då han är något lågställd och har brett ansatt hals. New Port-W hade varit ett jättebra alternativ tror jag, men han verkar inte heller vara tillgänglig i år. Någon som vet vilken station som haft honom tidigare?
Funderar på Tenor du Gue som verkar förädla och förbättra typen. Bra halsansättning och inte jättestor. Han har en jättefin avkomma som går 4* fälttävlan.
Stoet är inte särskilt långlinjerad men har en avkomma sedan tidigare med en långlinjerad hingst som är både stor och lång.
 
Rimaro var ett av mina toppval men han är kastrerad eller såld, minns inte vad.
Flera av de hingstar jag tittade på förra året finns inte tillgängliga i år tyvärr 😩
Gamelus R går bort då han är något lågställd och har brett ansatt hals. New Port-W hade varit ett jättebra alternativ tror jag, men han verkar inte heller vara tillgänglig i år. Någon som vet vilken station som haft honom tidigare?
Funderar på Tenor du Gue som verkar förädla och förbättra typen. Bra halsansättning och inte jättestor. Han har en jättefin avkomma som går 4* fälttävlan.
Stoet är inte särskilt långlinjerad men har en avkomma sedan tidigare med en långlinjerad hingst som är både stor och lång.
Åh, vad synd med Rimaro, jag funderade nästan på att ta upp honom på min lista inför årets sto igen. Såld till USA enligt Lövstas insta hittade jag nu.
När vi betäckte med New Port var det "gamla" Blädde, de som året efter tror jag blev St Olof. Jag kikade också på Tenor och var jättepepp när han kom till Sverige första året, men för mig blev det platt fall på Bruksprovet av det lilla man fick se, men vet andra som är nöjda med sina avkommor för fälttävlan.
 
Åh, vad synd med Rimaro, jag funderade nästan på att ta upp honom på min lista inför årets sto igen. Såld till USA enligt Lövstas insta hittade jag nu.
När vi betäckte med New Port var det "gamla" Blädde, de som året efter tror jag blev St Olof. Jag kikade också på Tenor och var jättepepp när han kom till Sverige första året, men för mig blev det platt fall på Bruksprovet av det lilla man fick se, men vet andra som är nöjda med sina avkommor för fälttävlan.
St Olof verkar inte ha New Port i år 😩 Fanns inte heller tillgänglig förra året vad jag kan se. Han hade varit perfekt...
Ja, det har varit lite samma för mig. Han har inte riktigt imponerat på mig heller men exteriört tror jag att han skulle passa mitt sto ganska bra och avkommorna verkar bli trevliga. Och ärligt talat är det också bekvämt - eftersom vi kommer åka till Lövsta för seminering och han står där nu.
Är det någon som har fler förslag så släng gärna ut dom - snart måste jag ju bestämma mig 😅
Jag har gått igenom alla hingstar som finns i Språngrulla för 2024...
 
Rimaro var ett av mina toppval men han är kastrerad eller såld, minns inte vad.
Flera av de hingstar jag tittade på förra året finns inte tillgängliga i år tyvärr 😩
Gamelus R går bort då han är något lågställd och har brett ansatt hals. New Port-W hade varit ett jättebra alternativ tror jag, men han verkar inte heller vara tillgänglig i år. Någon som vet vilken station som haft honom tidigare?
Funderar på Tenor du Gue som verkar förädla och förbättra typen. Bra halsansättning och inte jättestor. Han har en jättefin avkomma som går 4* fälttävlan.
Stoet är inte särskilt långlinjerad men har en avkomma sedan tidigare med en långlinjerad hingst som är både stor och lång.
Colmander?
 
St Olof verkar inte ha New Port i år 😩 Fanns inte heller tillgänglig förra året vad jag kan se. Han hade varit perfekt...
Ja, det har varit lite samma för mig. Han har inte riktigt imponerat på mig heller men exteriört tror jag att han skulle passa mitt sto ganska bra och avkommorna verkar bli trevliga. Och ärligt talat är det också bekvämt - eftersom vi kommer åka till Lövsta för seminering och han står där nu.
Är det någon som har fler förslag så släng gärna ut dom - snart måste jag ju bestämma mig 😅
Jag har gått igenom alla hingstar som finns i Språngrulla för 2024...
Ganska säker på att det de kan lösa det med New Port. Iaf var de väldigt öppna för den diskussionen förra året när jag kontaktade hans ägare :)
Har sett så otroligt fina efter Gamelus att jag själv valde honom förra året.
 

Liknande trådar

Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
33 741
Senast: MayGrace
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 584
· Visningar
52 076
Avel Ytterligare en Lövsta hingst är kastrerad, Dom Perignon. Någon som betäckt med honom i år?
2
Svar
25
· Visningar
1 874
Senast: MayGrace
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp