Bukefalos 28 år!

Inte bajsat...

Sv: Inte bajsat...

jag har ju inte någon erfarenhet av just förstoppning... men iom att hon mår bra (pigg och glad), ingen feber, så anser jag att jag kan avvakta, men det är kanske helt fel... hade jag inte vetat att hon inte hade gjort något så skulle jag inte märkt något på henne... nu är jag förvirrad...
 
Sv: Inte bajsat...

Svara tilll rätt person är du snäll.

Även Syrsa.

Det är väldigt irriterande när man inte trycker på rätt svarsknapp.
 
Sv: Inte bajsat...

Jag hade åkt in nu. För att vara på den säkra sidan och veta med sig att man gjort det man kunnat.

Jag avvaktar sällan.

Det vi kan göra är ju att hoppas att det är en stor fis på tvären.
 
Sv: Inte bajsat...

:o

tror ts förstod att det var till henne och du med såklart inte tar åt dig på nåt sätt.

ska försöka att inte kolla i kors nästa gång men ibland tycker jag nästan svarsknapparna spelar en ett spratt och väljer lite som dom vill. ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Inte bajsat...

när jag tempade henne så va det bajs på toppen av termometern så det finns ju i slutet... gud va jobbigt detta blev nu... det går inga bussar, jag har inget körkort å sambon ska upp å jobba å sover... :(
 
Sv: Inte bajsat...

jag tror nog din sambo gärna kliver upp om din hund inte är helt pigg och du är orolig :)
 
Sv: Inte bajsat...

:o

tror ts förstod att det var till henne och du med och såklart inte tar åt dig på nåt sätt.

ska försöka att inte kolla i kors nästa gång men ibland tycker jag nästan svarsknapparna spelar en ett spratt och väljer lite som dom vill. ;)

Svara tilll rätt person är du snäll.

Även Syrsa.

Det är väldigt irriterande när man inte trycker på rätt svarsknapp.

Själv läser jag tråden till slut och trycker på närmsta svarsknapp. Dröjde länge innan jag fattade det där svarsystemet och tro f*n att jag orkar scrolla upp och ner och fram och tillbaka mellan inläggen för att hitta det som väckte mina tankar. Ibland får man läsa med sunt förnuft också.

/Syrsa
 
Sv: Inte bajsat...

:o

tror ts förstod att det var till henne och du med såklart inte tar åt dig på nåt sätt.

ska försöka att inte kolla i kors nästa gång men ibland tycker jag nästan svarsknapparna spelar en ett spratt och väljer lite som dom vill. ;)

Lugnt.;)

Själv läser jag tråden till slut och trycker på närmsta svarsknapp. Dröjde länge innan jag fattade det där svarsystemet och tro f*n att jag orkar scrolla upp och ner och fram och tillbaka mellan inläggen för att hitta det som väckte mina tankar. Ibland får man läsa med sunt förnuft också.

/Syrsa


Klart jag fattar. Men jag tycker fortfarande att det är sjukt irriterande.
 
Sv: Inte bajsat...

Jo det gör han nog mer än gärna...
Tänker iaf avvakta å se hur hon verkar. Nu ligger hon ock sover så fint.
Lär märka direkt om hon blir sämre iaf då denna dam visar vad hon vill osv.

Iofs vet jag inte hur uthålliga DP är... hmm...

Jag ska iaf hålla koll på henne nu å se vad som händer. tar ut henne på en vända lite senare oxå å då lär det synas om hon mår dåligt. vem vt... hon kanske tom bajsar *lever på lite hopp*
 
Sv: Inte bajsat...

Dp är som alla andra raser, vissa pipiga för allra minsta andra ska absolut inte visa något.

Jag hade sovit i samma rum/kök som hunden i natt. Då märker man med en gång om de är oroliga och något är fel. Tänk bara på att du inte kommenterar eller ens låtsas se vad hon håller på med om hon sätter sig inomhus. Det kan få henne att knipa.

Om hon hittar/plockar i sig mycket ute så se upp med ekollon som är giftigt för hundar. Vad du kan göra är att lära henne "spotta". Så fort hon tar något säger du "spotta", om hon behåller det hon har så tar du in pekfingret och kör runt i munnen så det känns obehagligt. Tror hon lär sig på max 10 gånger vad matte/husse vill. Bättre det än att hon får i sig något olämpligt. Massor med beröm när hon gör rätt.
 
Sv: Inte bajsat...

Det har jag testat, men har sakt nej. Vissa gånger har hon spottat å varit riktigt duktig med det, men vissa saker sväljer hon direkt. Knappt så man hinner reagera. Jag kommer ha henne i samma rum. Just nu sover hon fortfarande som en gris på sin filt i hallen. Inget tecken på bajsnödighte här inte... :(
 
Sv: Inte bajsat...

Jag skulle heller inte vänta. Jag skulle ha åkt in.. hoppas att hon blir bättre! uppdatera ofta, gärna! blev väldigt orolig :(
 
Sv: Inte bajsat...

Har du testat att motionera henne lite?
Motion gör ju att magen kommer igång.

Och till vette kommer man alltid, det finns taxi, inte gratis men måste man så måste man tyvärr...

Hhoppas hon bajjar snart lilla tösabiten.
 
Sv: Inte bajsat...

har stenkoll på henne. Hon följer efter mig som vanligt om jag har mage att lämna rummet ;)
Hon är naturligt trött nu så hon sover. Motion har hon fått. Har gått å lekt å gått å lekt... ingenting har hänt för det. Annars mår hon bra än så länge, men ser jag minsta tecken på att hon mår dåligt så åker jag in. om jag så måste ta sambons bil utan körkort så ska jag till vet. men tror han hellre kör dit mig då faktiskt! :p
 
Sv: Inte bajsat...

Allvarligt, om Ultuna säger att man är välkommen och hunden inte bajsat på 2 dygn då anser jag att man packar in sig i bilen och åker in...

Spelar ingen roll hur pigg hunden verkar vara, det kan slå om snabbt och då är det inte säkert att man hinner fram om det skulle vara något farligt.

Jaja, jag skulle aldrig chansat ....

Hoppas nu att allt går bra!
 
Sv: Inte bajsat...

*kl*

Kom hem nu precis. Det va inget fel på henne. Hon sa åt mig att ge henne mat å motion... :crazy: men det är bara att göra det å se hur det urartar sig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: cassina
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
825
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp