Bukefalos 28 år!

Inte bajsat...

Sv: Inte bajsat...

Håller tummarna att hon blir bra. Alltid bättre att få kollat även om det inte är något fel.

Du kan ge henne lite finriven morot tillsammans med maten, så att det blir lite mer fibrer. Och om du märker att hon är hård i magen ändå så ge några droppar matolja, också tillsammans med maten ett par dagar. Inte för mycket, då blir det racerbajs istället.

Jag har haft dp sedan 1960, och har gjort så när de har varit hårda i magen. Istället för att det ska bli helt stopp. Samtidigt måste man vara "lyhörd" så att det inte är så att de har ont, för då är det något fel.
 
Sv: Inte bajsat...

nej tvärt om :) äter du tex. fil blir du hårdare i magen medans ex flingor som all bran sätter igång magen.
 
Sv: Inte bajsat...

Mer fibrer = mer volym på bajset. Så det kan hjälpa både oss och hundar med mer fiber antingen de/vi är för lösa eller hårda i magen. Och hundar smälter inte rå morot, den kommer ut likadan som den går in genom munnen. Min jycke gillar morot och sitter och dreglar så fort han hör att jag skalar. Då får han några bitar att tugga. De dagar han inte får det så brukar jag riva lite över maten. 8 år är han och har aldrig haft förstoppning.

Däremot var hans föregångare inte lika förtjust i morot. Så på honom fick jag ta till några droppar matolja någon gång då och då.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
788
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 772
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp