Bukefalos 28 år!

Kattsnack 10

Kattungen är överlycklig över att ha hittat revbenet Tilda hade gömt 🙄😂
IMG_20230209_164223.jpg


Det börjar gå bättre mellan dom, nu kan dom ligga och titta på varandra med ett par meters avstånd utan att fräsa/skälla, så det känns lovande! Och igår hade jag med mig Tilda in i gästrummet (I koppel) och Skrållan låg kvar i sängen så jag kunde klappa henne, även om hon var spänd och fräste lite när hon tyckte Tilda kom för nära. Få se om jag vågar låta dom umgås för första gången 😅
 
Var hos veterinären igår med Alice och de tittade på hennes tänder men de såg helt okej ut även om jag såg tandsten. De kände även över henne i kroppen och allt såg bra ut. Passade på att ta ett blodprov dock när de ändå erbjöd det.

Men iofs så fick hon ur sig en hårboll häromdagen och nu börjar jag undra om det var den som gjorde att hon fick mindre aptit under helgen 😅 hon blev lite bättre efter helgen, och nu minns jag inte exakt när hon fick ur sig hårbollen (dagarna känns långa just nu!), men nu ikväll/natt hade hon hunnit äta upp sin mat från förut förutom någon bit. Så kanske var det den dumma hårbollen som spökade 😅

Nåja, skadade iallafall inte med en koll! Enda skadorna var bara min plånbok och kattens stick för blodprovet :heart Jag sa till innan om att vi skulle prova höger framben istället för vänster för blodprovet då vänster funkat så dåligt förut, med höger direkt så funkade det jättebra, det droppade på friskt men inte så pass då hon inte var så stressad (även om hon darrade under provet :heart), får komma ihåg det till nästa gång! :up:
 
Åh tusan! Jag bad om hjälp med några tovor och det var inga problem så det var bra. Men skulle ha bett om hjälp med kloklippning också! :banghead: Hon är en surtant på det nu att det inte går att ta alla framtassar på samma gång. Vilket vore skönt för att få det gjort ... Eller åtminstone en tass i taget 😅 men nåja 🤷‍♀️ får väl ta en i taget, om det går 😅
 
Beställde precis grejer till Sparky för 1000kr :bag: Har även ringt veterinären och rådfrågat lite. Iom att Sparkys tandkött gått från illrött och blödande till rosa och fint (möjligen aningen irriterat runt en tand) och jag helst inte åker med henne nu när det är pisskallt ute, ska jag avvakta till nästa månad för attköra vår sedvanliga vaccination och påfyllning av astmamedicin-besök.
Då ska de titta lite extra på tänderna också, inte för att jag är orolig längre, men kan ju inte skada.

Letar just nu efter en bättre tandborste till Sparky. Alla är så vansinnigt stora? Det är främst den allra bakersta tanden som är lite svår att komma åt... Funderar på mellanrumsborste men är rädd att jag sticker henne i kinden då. Någon som har tips?
 
Sambon och Paisley har en ny lek 😁
Sambon ligger i soffan och Paisley i sitt träd.
Sambon håller upp en hårsnodd, Paisley duckar ner bakom kanten på platån och så kastar han upp den och hon hoppar upp och tar lyra 😁
Så håller de på tills han kastat upp typ tio stycken.
Då hämtar han dem och börjar om 😁
 
Sparky lyckades nyss ramla från handfatet och landade på ryggen :arghh:
Ser inte ut just nu som att någon skada är skedd men jag ska spionera på henne i dag för att försäkra mig om att hon är ok.

Det är inte ofta man märker av att hon har varit halvsidesförlamad och har nedsattrörelseförmåga, men när sånt här händer påminns man.
 
Det går dåligt med bantningen här. Brunetten är rätt nöjd med icke-resultatet dock, hon snor åt sig både det ena och det andra. Nu sist så glömde jag ta bort Skönis torrisar omedelbums, så B (som hade stenkoll från under-soffan) lubbade fram snabb som en knubbsäl och moffade i sig någon dl under tiden som jag var på toa.

Hennes vanliga giva är ganska generös får jag ändå säga, det brukar alltid finnas kvar lite mjukmat i skålen, men det är godare med torrisar och principen - får Skönis ska även B ha sitter hårt.

I övrigt mår de bra, klorna klippta, pälsen borstad, fönsterhäng i solglimtarna. Inga konstigheter här. Vi väntar alla på solen och våren just nu, så att vi kan hänga lite mer på gården och mysa.
 
Ville byta bantningsmaten mot nått annat, tycker tjejerna varit rätt "låga". Köpte Orijens 3 olika, men tydligen räcker det med att titta på Original Red för att gå upp. Seven var i topphull efter hon var dålig. Inte längre. Hoppas kunna ge dom Fit&Trim, men jag upplever att de små bitarna är svåra för åtminstone britterna?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 322
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 328
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 621
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp