Bukefalos 28 år!

Klara sig på 10 000 i månaden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vi försöka hålla oss till att tala ekonomi i den här tråden.

Som jag sagt tidigare tycker jag 2400 kr per månad för katterna verkar orimligt mycket.
Det borde väl vara ganska enkelt att komma ner till hälften utifrån vad andra skrivit om sina kostnader.
Om du dessutom nu hade 11000 i månaden och inte 10000, så har du alltså 2000 kronor mer att använda per månad. Kanske uthyrningen av rum ger lite extra också.

När det gäller avlopp har jag för mig att vi fick minst ett år på oss att ordna och då kanske du redan fått lite mer jobbinkomster.
Tanten jag köpte mitt hus av hade uppskov (säger man så?). Jag kommer inte ihåg hur det var formulerat, men att det låg på kommande köpare att göra det.
Hennes avlopp gick rakt ut på åkern. Oklart hur mycket kommunen visste om just den biten. 😅

Men jag håller med om att just nu är det inte rimligt att oroa sig för ett framtida kanske problem.
 
Men vad jag förstår har du mer än 10 000:- i inkomst nu, och med de utgifter du räknat upp borde de väl inte ligga väldigt långt över det iaf?
Bilen är nu inne på verkstad för tredje gången under de senaste 30 dagarna. Fick ringa bärgare igår. Min ena katt har fått besöka veterinären en gång under detta år p.g.a. en ögonskada. Min gamla mobil höll på att rasa ihop och jag var tvungen att köpa en ny. Har haft lite andra utgifter också tyvärr. Behöver också köpa en annan bil då jag inte kan ha min skitbil på verkstad hela tiden.

Så jag får inte ihop det.
 
Bilen är nu inne på verkstad för tredje gången under de senaste 30 dagarna. Fick ringa bärgare igår. Min ena katt har fått besöka veterinären en gång under detta år p.g.a. en ögonskada. Min gamla mobil höll på att rasa ihop och jag var tvungen att köpa en ny. Har haft lite andra utgifter också tyvärr. Behöver också köpa en annan bil då jag inte kan ha min skitbil på verkstad hela tiden.

Så jag får inte ihop det.
Är det inte sånt sparkonto är för? Och då minskar såklart sparkontot, så får man bygga upp det igen.
 
Är det inte sånt sparkonto är för? Och då minskar såklart sparkontot, så får man bygga upp det igen.
Nej, det sparkonto jag har är inte till för sådana kostnader. Den är till för att jag ska kunna skaffa nytt avlopp och solceller.

Och hur ska jag ens kunna bygga upp mitt sparkonto igen när jag inte får jobb?
 
Träna = friskare, kan bo kvar, kan utveckla ditt hus och trädgård.
Det borde väl vara motivation nog. Annars sök efter träningskompisar och boka tid med dom, blogga/instagramma om din träning, så har många influencer startat, du var ju inne på det ett tag. En av dom största här i DE började så, la upp sina pass för att motivera sig själv, motiverade en hög andra på köpet och lever nu på Instagram.

Lite måste man ju göra själv. Du fixar ju att regelmässigt och mycket vara online och författa en massa text här, så helt utan förmåga att göra något är du ju inte.

Jag får också tvinga mig att lyfta röven och träna. Jag tvingar mig logga ut från soc med och göra saker offline, det är så lätt att fastna och leva livet online istället för offline.
Ja träna kan man ju göra hemma framför datorn finns massor med pass på Youtube.
Helt gratis och tar ca 20 min per gång.
 
Ja träna kan man ju göra hemma framför datorn finns massor med pass på Youtube.
Helt gratis och tar ca 20 min per gång.
Man ska klara av att komma igång också. Det är vid rätt många tillfällen jag misslyckas med det trots att jag vill. (Lyckades inte borsta tänderna idag heller.)
 
Så länge man inte har/får hål så är just tandborstningen inte något man bör hänga upp delar av sitt liv på.
 
Dagen är inte slut än. Man kan gå in och borsta tänderna så länge man är vaken.

Sånt där finns ju verktyg för. Hur har du gjort innan i ditt liv?
Jo. Dagen är slut. Det är mörkt. Jag borstar aldrig tänderna när det är mörkt.

Hur jag gjort innan? Som nu. För sånt där har aldrig fungerat.

Jag har hittills inte fått verktyg av habiliteringen.

Nej då är det ju vad det är, vill man få något gjort får man göra det bara :)
Jag har exekutiva svårigheter. För mig är det inte bara att göra. (Har försökt typ en miljon gånger.)
 
Jag fick 5 år på mig att söka tillstånd för det nya och sen 2 år på mig att åtgärda, så 1 år känns snålt med tid.

Befintligt duger inte längre fick jag (och de flesta i byn) reda på för 2 år sen. I år blir mitt utbytt.
Det där är nog olika i olika kommuner, här är det 2år from att det blivit utdömt, sen blir det 50 000 i böter o hjälper inte det så höjs beloppet
 
Jo. Dagen är slut. Det är mörkt. Jag borstar aldrig tänderna när det är mörkt.

Hur jag gjort innan? Som nu. För sånt där har aldrig fungerat.

Jag har hittills inte fått verktyg av habiliteringen.


Jag har exekutiva svårigheter. För mig är det inte bara att göra. (Har försökt typ en miljon gånger.)
Ja då är det ju vad det är menar jag, då ska inte vi på forumet komma med tips som inte hjälper ett skit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 140
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 428
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp