Bukefalos 28 år!

Ni som köper utländskt kött, varför gör ni det?

Jag själv kan inte förstå varför man köper utländskt kött, har flera anledningar till varför jag inte förstår det.

Men eftersom importen ökar, så ökar alltså efterfrågan på importerat kött. Så då undrar jag, vad är eran/era anledningar till att ni väljer utländskt kött?

Det händer att jag köper utländskt lammkött ibland, om jag inte inte får tag i svenskt som är gräsbetat. Köper då antingen kött från Nya Zeeland eller Island. Det isländska lammköttet är inte billigt, men kvaliteten är fantastisk! Och när det gäller det från NZ så har jag med egna ögon sett vilka härliga levnadsförhållanden fåren där har med ENORMA gröna fält. Däremot blir det ju lång frakt, men jag "kompenserar" genom att vare sig äta ris eller importerad frukt (inte frukt ö h t).
 

Liknande trådar

Samhälle LRF:s företrädare sa i en debatt i Aktuellt nyss att antalet mjölkbönder har minskat i Sverige pga lagen om att korna har rätt att gå ut...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
2 769
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 814
Senast: Myrten
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
24 122
Senast: Lillefrun
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 830
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp