Bukefalos 28 år!

Roliga saker som barn säger

Barn: [Ohörbart] på fågeln
Logoped: Skjuter kanonen på fågeln?
Barn: Nej! Häller på fågeln.
Hjälpsam förälder: Det är en cementblandare.
Logoped: Jamen visst är det en cementblandare. Vi häller cement på fågeln.
Barn: Och på katten!

En helt vanlig dag på jobbet :D
 
Min äldsta,...mamma det var för länge sedan, sedan så länge sen som när hela jorden låg inne i magen på en alv. Var det väldigt länge sedan?

Uhm,..eeeh ja det var väldigt länge sedan?! 🤷


Samma barn,...

Mamma varför har du betalat för två hål i örat om du bara använder ett?
Jag, men jag använder det ibland jag har haft det hålet i snart 25 år, så nån gång har jag örhänge i det. Jag är ju snart 40 vet du...
Barnet, -shiiit, det var gammalt och tittar på mig med stora ögon :meh:
 
Min äldsta,...mamma det var för länge sedan, sedan så länge sen som när hela jorden låg inne i magen på en alv. Var det väldigt länge sedan?

Uhm,..eeeh ja det var väldigt länge sedan?! 🤷


Samma barn,...

Mamma varför har du betalat för två hål i örat om du bara använder ett?
Jag, men jag använder det ibland jag har haft det hålet i snart 25 år, så nån gång har jag örhänge i det. Jag är ju snart 40 vet du...
Barnet, -shiiit, det var gammalt och tittar på mig med stora ögon :meh:
🤣🤣låter som min son..han undrade om jag va rädd för dinosaurierna när jag va barn 😬🙄
 
Min är inne i en fas nu när det bara bubblar över av frågor om aaallt,...kommer mkt roligt då men hinner ju glömma en del tyvärr . Haha dom är härliga/ärliga då 🙈😂🥰
Japp..som häromveckan va han med på språkkurser jag går med hunden. Flera gånger hör han ledaren tjata om att man Aldrig får släppa linan..sakta o gjort så skulle ledaren visa hur man bäst håller. Självklart tappar han hunden och min son går fram till honom o säger..Men du man skulle ju inte släppa linan.
 
Japp..som häromveckan va han med på språkkurser jag går med hunden. Flera gånger hör han ledaren tjata om att man Aldrig får släppa linan..sakta o gjort så skulle ledaren visa hur man bäst håller. Självklart tappar han hunden och min son går fram till honom o säger..Men du man skulle ju inte släppa linan.
Spårkurs ska det stå
 
- Mamma, varför har du så stora händer?
- För att jag är vuxen och stor.
- När jag blir storebror, då får jag stora händer! Och får borsta tänderna själv.
:D
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
645
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 498
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 430
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp