Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden II

1000007220.jpg

Lite shopping från pferd international i München: två par handskar från haukesmidt (de jeansfärgade från fyndlådan, bara 12 €) en ryktborste med fårskinn och en supersnygg handväska i den där storleken jag letat efter ett bra tag.
 
3,5 flughuva på tio dagar. En är trasig men fungerar att använda. Kastade en imorse som inte överlevde 48h.
Köpte en eskadron igår för 350kr men den satt nätet mitt över ögonen! Så lär lämna tillbaka den.
Idag har jag opererat fast en Lippo eksemhuva med tre spännen i hennes Rambo hoody täcke. Jag hoppas den sitter nu. 🤦🏼‍♀️ vet inte vad jag ska göra.
 
3,5 flughuva på tio dagar. En är trasig men fungerar att använda. Kastade en imorse som inte överlevde 48h.
Köpte en eskadron igår för 350kr men den satt nätet mitt över ögonen! Så lär lämna tillbaka den.
Idag har jag opererat fast en Lippo eksemhuva med tre spännen i hennes Rambo hoody täcke. Jag hoppas den sitter nu. 🤦🏼‍♀️ vet inte vad jag ska göra.

Vad har du för pirayor i hagen egentligen? 😳

Jag har precis beställt ett Fagerbett. Känner mig lagomt modern och inne nu 😛
 
Vad har du för pirayor i hagen egentligen? 😳

Jag har precis beställt ett Fagerbett. Känner mig lagomt modern och inne nu 😛
En ettårig valack tillsammans med min tvååring. De använder varandra som tuggleksaker men gissa om de är kul att dra i allt som går att bita tag i. När huvan väl är av så har de dragkamp med den ☠️

Ville köpa en lädergrimma men satan jag måste lägga pengar på flughuvor 😂 hade behövt ett till Rambo Hoody också! 🙄
 
En ettårig valack tillsammans med min tvååring. De använder varandra som tuggleksaker men gissa om de är kul att dra i allt som går att bita tag i. När huvan väl är av så har de dragkamp med den ☠️

Ville köpa en lädergrimma men satan jag måste lägga pengar på flughuvor 😂 hade behövt ett till Rambo Hoody också! 🙄

Jag har inte ens börjat fundera kring "sommarkläder" än 🤣 (mvh, södra Västerbotten där det idag äntligen känns som vår något sånär)
 
Är sur, beställde en grej för två veckor sen och den är inte ens skickad. Jag mailade efter en vecka (har ju varit lite röda dagar) men fick inget svar så ringde fysiska butiken i måndags -då skulle den packas samma dag. Har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse. Mailade igår igen utan svar.
Nu vill jag nästan inte ha min pryl längre utan överväger att ringa och annullera ordern, men då krånglar de säkert med återbetalning :mad:

”Snabba leveranser” står det på hemsidan. Mhmmm, vet inte om jag håller med.
 
Är sur, beställde en grej för två veckor sen och den är inte ens skickad. Jag mailade efter en vecka (har ju varit lite röda dagar) men fick inget svar så ringde fysiska butiken i måndags -då skulle den packas samma dag. Har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse. Mailade igår igen utan svar.
Nu vill jag nästan inte ha min pryl längre utan överväger att ringa och annullera ordern, men då krånglar de säkert med återbetalning :mad:

”Snabba leveranser” står det på hemsidan. Mhmmm, vet inte om jag håller med.
Äsch jag har också beställt saker som inte är skickade. Står beräknad leverans 26 april-3e maj. Har också varit tålamod pga röda dagar men det är inte skickat än. Lär väl maila nästa vecka och höra vart de tagit vägen.
 
Den finns att beställa från Equimonie :-) Värt att notera dock att den är väldigt lätt, både för- och nackdelar med det. En extra finess - den är magnetisk i bakänden, så man kan plocka upp ringen från marken eller tunnan utan att sitta av :D
Men alltså vilken bra idé! Är ju bara att sätta en magnet på befintlig lans! Inte ens tänkt på det innan😁
 
Har klickat hem ett Rambo Hoody. Har redan ett Rambo Protector men tror att hon kommer behöva ha flugtäcke mer än vanligt i år (verkar bli ett galet insektsår?) och då vill jag ha två olika att variera mellan för att undvika skav. Såg igår en liiiiten tendens till bogskav, troligen främst för att hon fortfarande håller på med pälsbytet men ändå. Har aldrig behövt använda flugtäcke såhär tidigt på sommaren utan nu brukar ju vara perioden där de kan gå helt nakna..

Har även shoppat ännu fler stödstrumpor till mig själv. Behöver minska svullnad i vaderna för att få på mig ridstövlarna 😅
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 392
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 494
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 287
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 284
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp