Bukefalos 28 år!

"Träna bort" smällarrädsla, går det?

R

Real_Life

Vi har två hundar, 7 år. Båda två är rädda för smällare, fyrverkerier och sånt. Går det att träna bort, fast de är så "gamla"? Hur gör man då?
Det är ju visserligen inte ofta det smäller och härjar, men det är ju jättejobbigt för dem och de är halvrädda flera dagar efteråt, så det är ju trots allt ett problem.
 
Sv: "Träna bort" smällarrädsla, går det?

visst ska det gå! på http://www.jycke-tryck.se/bocker.htm
finns det en cd att köpa (180 kr, inkl instruktionshäfte hur du går till väga för att träna hunden) det är en cd med raketer, smällare och skott. man börjar på låg volym och jobbar sig uppåt så att säga. Ska själv köpa en sån snart, så jag kan få bort skräcken till nästa nyår på min 5-åriga hane.. Lycka till :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: Trassel12
·
Samhälle Läst artiklar i svenska dagbladet igår och idag där de har granskat försäljning av smällare, fyrverkerier och olagliga airbombs bland...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
803
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp