Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratade med synenheten här och fick en ansökningsblankett till ledsagare att skicka in för att söka ledsagning inom SoL. Det var inte lönt inom LSS, säkert inte inom SoL heller, men hon som jag pratade med sa att om ingen söker (för att de sällan/aldrig beviljar) så vet de ju inte att behovet finns. Men annars vet jag inte riktigt vad mer man kan göra för påverkansarbete för att få en förändring, alltså som privatperson. Men det behöver lyftas i alla fall!

Problemet är att personer med synnedsättning generellt inte anses tillhöra personkrets LSS. Då kan en inte få LSS-insatser. Personkretsbedömningen för LSS blir allt snävare tolkat. Jag har tex varit med om att personer med Downs syndrom inte heller anses tillhöra personkrets LSS.

Som du säger, du ska aldrig avstå från att söka insatser. Om du vill påverka är det nog lättast att göra det via en intresseorganisation, men du kan absolut också själv skriva tex insändare i tidningar, använda SoMe som plattform eller liknande.
 
Senast ändrad av en moderator:
Inte krav, önskemål. De männen finns på öar långt ute i havsbandet där det mest bara finns får oh havsfåglar i övrigt :up:


Jag klarar mig också med en, bevare mig väl för fler! :eek:


Det är ju det jag försöker förmedla så att vi kan komma överens! Jag haft ju redan barn också och ska definitivt inte ha fler så då kan jag ta en lite äldre, svårmodig man :D
Jag vill inte ha barn heller! Har inga, behöver inga!
 
En utredning ✅
3 kvar.
1 kanske till.
Ev en femte eller så får kollegan som skulle skriva den skriva den.

Sen kan jag vara nöjd eller så betar jag av 3 till som inte är så stora men vore skönt att kunna lägga till ”färdig-listan”. I god tid också.
Jag är inte avundsjuk på ditt jobb alls.
Med alla utredningar som ska göras.
💕💕
 
Nu har jag gått min PW, väldigt vacker natur!

1000019566.jpg
 
Byter trasig varmvattenberedare i stallet. Funderar på vilka förbättringar som borde göras nu när man har 20+ års erfarenhet av denna lösning. Har ändå hållt rätt länge utan minsta service eller underhåll, trots skarp anmodan i manualen om att byta offeranoden årligen :angel:

Men det tar oändligt lång tid att tömma den vilket är steget som pågår nu.
 
En utredning ✅
3 kvar.
1 kanske till.
Ev en femte eller så får kollegan som skulle skriva den skriva den.

Sen kan jag vara nöjd eller så betar jag av 3 till som inte är så stora men vore skönt att kunna lägga till ”färdig-listan”. I god tid också.

Nu fick jag en god anledning till att stanna kvar ett par timmar till. Det var ju bra.
 
En gång jobbade jag på ett dragspelsmuseum (jo sant) fast jag nog mest var i fiket.
Det kom bussar med gamlingar. En mkt gammal dam som stapplade fram med rullator klagade över att det aldrig spelades dragspel numera. Lite förvånat invände jag att många moderna artister använde dragspel. Men nej, det dög inte - det skulle vara som Calle Jularbo.

Jag tror man befäster sin musiksmak i 20-åren och stannar där, även om man uppskattar även nytt?
Jag känner mig som damen där :D

Och jag uppskattar inte nytt :D
 
Jag hör ständigt ny musik som jag gillar. Hör jag något bra på radion kan jag googla och hitta på YT, där jag även hittar mycket nytt när jag surfar runt. Jag har väldigt bred musiksmak så beroende på vad jag gör och vilket humör jag är på så finns det alltid något att lyssna på. :)
Jag hittar också en del nytt, men det är sällan vanliga låtar utan någon som bara spelar ett pianostycke eller cello eller liknande, annars är det mest äldre musik jag lyssnar på. Har svårt för det nya, det låter många gånger så skränigt i mina öron, inte harmoniskt eller melodiskt utan mest rörigt och skränigt. Vet inte hur jag ska beskriva det eller vad det är jag inte gillar. Men jag gillar att kika runt på YT från det ena till det andra och lyssna på musik. :) Jag har också bred musiksmak, lyssnar på det mesta, bara inte nytt så att säga.
 
Möblerar om. Spionen också. Han har hittat en leversnitt och tre matkulor under TV-bänken. De tog han vara på. Jag fick hundhåren där att ta vara på. Jag lånar hans "ö" (runda mattan) och har under möblerna och flyttar dem på och han är lite tveksam till det lånet och ligger nu bredvid TV-bänken på den biten som sticker ut. HANS ö!

Jag pausar lite innan jag tar tag i åbäket till soffa.... och hostar i ihjäl mig när jag ska damma av mattan som den står på.

Senare i dag ska jag i väg och köpa en hjälm av en person och dottern skickar rullorna på måndag :D Snart ska jag testa med andra ord :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 562
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 767
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 964
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp