Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, det är igång.
Det finns fler liknande fall, så det verkar ej unikt. Samma målgrupp får också avslag på tex färdtjänst (även om de haft färdtjänst i säg 15 år).

(Men nu blir vi nog för OT).

Färdtjänst har jag mer förståelse för. Det är i alla fall här inget som kommunen handlägger.
 
Färdtjänst har jag mer förståelse för. Det är i alla fall här inget som kommunen handlägger.

Nej det ligger ju på regionen. Jag tog det som exempel på att samma målgrupp verkar få problem också där. Jag har svårt att ha förståelse för att en person med DS som haft färdtjänst i 15 år plötsligt får avslag. Blir nyfiken varför du har förståelse för den typen av avslag? Obs ingen anklagande ton här, ren nyfikenhet!
 
Har tränat. Ryggen blir allt sämre, jag kan knappt gå och inte känns det bättre efter gymmet.
Lagade köttfärssås igår, första gången på månader som jag lagat mat hemma. Såsen brukar bli godare efter en natt i kylskåpet så jag ser fram emot det. Köpte ett gott rödvin att ha till. Man får försöka skapa lite trevligheter på egen hand.

Har du kollat upp ryggen ordentligt? Tänker att just gym kanske kan vara lite dumt om du har ngt problem som inte går att "träna bort" eller vad man ska säga.
 
Varit på tävling. Det var varmt! 😎

lo5ARQE.jpeg
 
Har du kollat upp ryggen ordentligt? Tänker att just gym kanske kan vara lite dumt om du har ngt problem som inte går att "träna bort" eller vad man ska säga.
För några år sen gjorde jag MRT samt röntgen. Ortopeden skickade mig till nervläkare och nervläkaren skickade mig tillbaka till ortopeden. Man hittade inget då men det har ju blivit sämre så jag måste kanske göra om allt en vända till.

Det hölls i schack när jag gick till massör 2-3 gånger I månaden, men jag har inte råd med det längre.
 
Skällde på snön och åkte och hämtade mina nya glasögon, progressiva på riktigt och det tog nog en timme innan jag var helt bekväm. Jag måste nog åka och justera det imorgon eller på måndag för de glider lite.
Rätt glad att vi inte har bytt däck, vi har dubbfria vinterdäck och det känns rätt skönt än så länge.

Hittade en tårta som gick ut idag på Ica för halva priset så när dottern ringde om undra om de fick komma förbi så passade det perfekt. :)
 
Nej det ligger ju på regionen. Jag tog det som exempel på att samma målgrupp verkar få problem också där. Jag har svårt att ha förståelse för att en person med DS som haft färdtjänst i 15 år plötsligt får avslag. Blir nyfiken varför du har förståelse för den typen av avslag? Obs ingen anklagande ton här, ren nyfikenhet!

För att många personer kan lära sig åka buss själva eller med ledsagare:)
Jag vet att det kan slå fel, men det är också fel att bevilja färdtjänst felaktigt. Hur en person med Downs helt plötsligt anses inte tillhöra sin personkrets är obegripligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 534
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 766
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 963
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp