Bukefalos 28 år!

Vilka parfymer hade ni som unga?

Date hade väl "alla". :D Annars använde jag Anais Anais, CK one, Laura... Har kvar en urgammal (ca 20 år) flaska Obsession, men den är alldeles för tung, använder den kanske en gång vart fjärde år eller så.

Jag var inte så originell.

Laura gillar jag fortfarande, men nu är min favorit en från Rituals, tror den heter Himalaya flower eller något liknande.
 
Date - Lina (den gula). Minns inte hur den luktar längre mer än att den luktade så gott, skulle gärna haft tag i en flaska nu i vuxen ålder :D

Puma - Flow användes en hel del också.

Jag tror inte jag haft någon signaturdoft sedan tonåren faktiskt.. har haft många olika men inte fastnat för någon särskild. Även kommit på att jag är lite känslig för dofter så nu använder jag bara vid särskilda tillfällen och då är det Dior - Diorissimo. Älskar doften av liljekonvalj :)
 
Escadas sommardofter är det enda som hängt med sen gymnasiet. Dock har inte alla som har fallit mej i smaken. Söker ständigt efter andra parfymer med liknande touch.
 
Escadas sommardofter är det enda som hängt med sen gymnasiet. Dock har inte alla som har fallit mej i smaken. Söker ständigt efter andra parfymer med liknande touch.
Hur är årets om du provat? 2017 tyckte jag om men den från i fjol med vattenmelon gillade jag inte, alldeles för sliskig.

Detta är typ en brist hos mig som person att jag köper årets sommardoft varje år och sedan säljer den på tradera för en hundring några månader senare med 95% innehåll kvar :D
 
Hur är årets om du provat? 2017 tyckte jag om men den från i fjol med vattenmelon gillade jag inte, alldeles för sliskig.

Detta är typ en brist hos mig som person att jag köper årets sommardoft varje år och sedan säljer den på tradera för en hundring några månader senare med 95% innehåll kvar :D
Jag älskar den :love: bästa på länge. Den i år är det ananas i. Jag gillar inte ananas annars men den här var bra. Sliskig men ändå fräsh. Köpte största flaskan. Tänkte köpa en till så jag har. Har inte köpt sedan dom gjorde en extra utgåva på sexy graffiti. Det var ett par där emellan som jag gillade men aldrig köpte.
 
Jag älskar den :love: bästa på länge. Den i år är det ananas i. Jag gillar inte ananas annars men den här var bra. Sliskig men ändå fräsh. Köpte största flaskan. Tänkte köpa en till så jag har. Har inte köpt sedan dom gjorde en extra utgåva på sexy graffiti. Det var ett par där emellan som jag gillade men aldrig köpte.
Åh det lät lovande tänker jag genast som inte heller gillar ananas :D
 
Minns att jag stal syrrans DKNY Be Delicious inför högstadiet :D Tog något år innan jag förstod att den luktade grönsaksavdelning på mig, men därefter blev det mycket Flower by Kenzo eller Miss Dior :)
 
Det trista med goda parfymer är att de oxiderar eller härsknar - vet inte vilket.
I vilket fall förstörs doften med ålder.
 
När jag var ung, typ mellan-högstadiet, så var det Date som gällde för tjejer och Axe för killar :laugh: Allt annat var för tanter och gubbar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp