Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande vilka jobb jag tror jag klarar av och tydliga företag som "steg till arbeete "kan ringa till" och ev utbildningar som jag vill gå och kurssamordnare som "steg till arbete" "kan ringa till" och sen åka hem och fått mejl. "Min koordinater säger att det är du som ska ringa dit och dit om du är intresserad..." resterande timmar av dagen, när jag har halv sjukersättning och helgerna går åt att söka jobb, mer jobb och söka utbildningar, fonder och försöka sälja loppisprylar. Att man sen bara kan sucka, när man går in på linkedin och ser att "steg till arbete", hade party igår och firade att de nått något stort mål... är en annan femma. För jag är då inte ett av de målen om det inte är det målet att de får mig att åka hem stortjutande 3 gånger i veckan... av trötthet och frustration. Nu har det i alla fall gåt så långt, att jag inte säger ett jota om dagarna. Så "föreläsningsansvariga", har till och med börjat fråga mig, när vi har tittat på en av de dagliga filmerna som är de föreläsningarna vi ser... "Vad tycker du Ingela, du brukar ha bra åsikter", då muttrar jag bara fram "allt är redan sagt"... "Eh, ja det var bra sagt"... Igår var till o med två arbetskonsulenter framme o pratade en stund med mig, när jag knölade på mig jackan för att åka hem. Men jag orkar inte. Jag ska försöka ta reda på vad min Sius handläggare heter. Jag frågade min arbetskoordinator igår, men hen hade dåligt morgonhumör igår och återkom sen inte med svar... så jag ska skicka ett allmänt mejl till arbetsförmedlingen o se om jag kan få nån kontakt. Och jag har haft kontakt med 10-12 olika arbetsförmedlare, arbetskonsulenter och siushandläggare på arbetsförmedlingen senaste två åren och kommer inte ihåg namnen på nån av dem.... så nej, jag har ingen aning.

Privatisera mera, heja sveriges regering, vad bra det är...

Det är lönehelg och jag vet att jag börjat bli stirrig bland mycket folk senaste åren, när jag mest är i vägen med rullstol eller promenadscoooter. Men det är ändå, så att jag funderar på fönstershopping och en cappuccino i Marieberg. Marieberg köpcentrum brukar svälja rätt mycket folk.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu ringde min gamla arbetsförmedlare, den som kurator skrev till igår och hen svamlade något om att det är så här det fungerar. När man...
Svar
0
· Visningar
551
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 004
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp