Om du kunde uppfinna vad som helst!

Lupino

Trådstartare
Om det inte fanns några begränsningar och allt skulle vara möjligt, vad skulle du uppfinna då?

Jag skulle uppfinna särskilda linser som automatiskt mörknar när det är ljust men som är ljusa när det blir mörkare. Linser för folk både utan och med synfel.
 
En farkost så jag kunde resa exakt hur långt ut i rymden som helst utan problem! Sen skulle jag packa in min kära sambo i farkosten och susa i väg och upptäcka planeter :love:.
 
Något som gjorde att man kunde smaka/lukta/känna färger. Hur känns gult? Jag kan tycka att färger har sina dofter, men bara ibland, jag hade velat ha resten också.
Sen kan jag komma på en massa bittra uppfinningar också, men vi kör på färgerna, det är lagom och bra.
 
En automatisk bukspottskörtel. Billig, som man kunde handla på Blocket.
Skulle underlätta livet för miljoner.

Eller de väglagsanpassade däcken. Tänk så smidigt att kunna fälla ut dubb när det är is och växla mellan sommar och vinter på våren. Vintermorgon, och sommar när man åker hem från jobbet.
 
Något som gjorde att man kunde smaka/lukta/känna färger. Hur känns gult? Jag kan tycka att färger har sina dofter, men bara ibland, jag hade velat ha resten också.
Sen kan jag komma på en massa bittra uppfinningar också, men vi kör på färgerna, det är lagom och bra.
Jag känner mig som en femåring. Men rädd att gult skulle smaka kiss imo.
 
Om det inte fanns några begränsningar och allt skulle vara möjligt, vad skulle du uppfinna då?

Jag skulle uppfinna särskilda linser som automatiskt mörknar när det är ljust men som är ljusa när det blir mörkare. Linser för folk både utan och med synfel.

Självdiskande disk som ställer in sig själv i skåpet.

Öl i påse, tillsätt bara vatten.

Den ostjälbara cykeln.
 
En dupliceringsmaskin så att man kan duplicera sig själv och vara på flera ställen samtidigt, och att ens medvetande kan hoppa mellan ens olika kopior beroende på vad det är man vill "uppleva". Skulle lätt göra en kopia av mig själv som kunde gå till jobbet medan orginalet låg hemma och sov hela dagen.
 
Servo_Front.jpg
 
Vad roligt och fritt ni tänker!

Teleporteringsmaskin.

Sitter alltid och funderar och önskar mig en varje gång jag måste åka en längre sträcka och det är ren transportsträcka.

Jag har många gånger funderat om man på flyget antingen kunde ha våningssängar (typ små fack med 40 cm höjd eller så) eller helt enkelt söva ner en - för mer komfortabla resor. Men du tänker större än så! :)
 
En tidsmaskin. Jag vill resa bakåt i tiden, prata med människor, känna dofter, smaka, känna... Film, böcker, teater och muséer kan ge en del, men jag vill ha en dimension till.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 437
Senast: Madalitso
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 976
  • Artikel
Dagbok Alla kartonger jag har släpat med mig fyllda med alla saker som jag har samlat på mig under livets gång har nu kommit till en vägs ände...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Är i full gång med att kika runt efter stallplats inför kommande häst. Eftersom det blir min första häst vill jag stå i ett större stall...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 513
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp