Bukefalos 28 år!

Om du kunde uppfinna vad som helst!

En översättarapparat så att det snabbt och tydligt gick att förklara för tackorna att jag bara ska hjälpa dem, och ja, det är deras bebis som är där och de ska ta hand om den...

Eller ja, den får gärna översätta till alla djurspråk. Problem med språkförbistringar är ju inte ovanliga ;)
 
Jag kan inte förlika mig med att man kan klyva atomer och sätta folk på månen men att mamma fortfarande måste gå runt med en trasa om man behöver damma...

Jaaa! Och vad sjutton är det med det där att kunna skicka ut folk i rymden men inte fixa en koppling mellan bil och släp som fungerar felfritt och inte alltid är äckligt skitig och svår att få i.
Jag skulle vilja fixa (uppfinna är ju lite fel eftersom tekniken finns redan) felfri "blue tooth" mellan bil och släp.
 
Jag skulle uppfinna en kudde som alltid är sådär perfekt sval!
Och en sladdlös EKG-övervakning. Sladdlösa dropp!
Slanglöst duschmunstycke, givetvis inte större än ett normalt.

Skulle lätt köpa drömspararmaskinen och djurpratarboxen.

Oh! Skulle även passa på att twista djurpratarboxen så man kan prata med avlidna husdjur. Då skulle jag prata med min älskade häst.
 
Jaha då skulle jag fixa så att man, alltid när en serie är slut kan kolla vidare, i evighet typ. Så man slipper gå runt med sån förbannad separationsångest hela tiden.
 
Om det inte fanns några begränsningar och allt skulle vara möjligt, vad skulle du uppfinna då?

Jag skulle uppfinna särskilda linser som automatiskt mörknar när det är ljust men som är ljusa när det blir mörkare. Linser för folk både utan och med synfel.

Ett fotbollsfilter till tv, radio och tidningar som spelade bra musik så fort fotboll nämndes på något sätt.
 
Om det inte fanns några begränsningar och allt skulle vara möjligt, vad skulle du uppfinna då?

Jag skulle uppfinna särskilda linser som automatiskt mörknar när det är ljust men som är ljusa när det blir mörkare. Linser för folk både utan och med synfel.
Jag skulle också uppfinna en "idiotstöt". En manick man fäster på alla idioter och så fort de sa, gjorde eller tänkte idiotiska saker så PANG! fick de en stöt så de trillade av stolen. Tänk IS-are, Breivikare, Lasermän ...några hade fått svårt att ta sig ens ur sängen medan andra kanske hade lärt sig ganska snabbt.
 
Jag skulle uppfinna lyckopiller som man faktiskt blev lycklig av. Alltså inte knark men antidepressivt som gav mer energi och livslust.
Det perfekta bantningspillret; ät vad du vill men gå ändå ner i vikt.
Alternativt ett piller som lurade hjärnan så alla sockerprodukter smakade illa

Vindrutetorkare som känner av när det regnar och hur mycket så man slipper greja med den själv.
Likadant automatiska helljus som bländar av vid möte.
 
Jag skulle uppfinna lyckopiller som man faktiskt blev lycklig av. Alltså inte knark men antidepressivt som gav mer energi och livslust.
Det perfekta bantningspillret; ät vad du vill men gå ändå ner i vikt.
Alternativt ett piller som lurade hjärnan så alla sockerprodukter smakade illa

Vindrutetorkare som känner av när det regnar och hur mycket så man slipper greja med den själv.
Likadant automatiska helljus som bländar av vid möte.

Sådana vindrutetorkare har min nya bil. Jag var säker på att det fanns en demon i min bil som startade en mängd saker utan att jag gjorde något till min man förklarade med trött röst att det var automatiskt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 943
Senast: Madalitso
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 970
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 187
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 551
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp