Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 29

@Hellhound Att dela hundträningsklipp från youtube är kanske lite "risky" att göra här 🤪 men jag gillar Victoria so here we go 😁

Fokus-övning 2.20 min in i klippet önskar jag att jag hade lärt mig när min Elton var ung. Han har alltid varit väldigt svårtränad på bortaplan, de flesta dagar helt omöjlig. Men den övningen har varit otroligt effektiv för att skifta fokus från alla dofter på marken till mig. Har inte haft något "hundträningsintresse" de senaste åren men om jag längre fram tar upp hundträningen igen kommer jag jobba mycket med den övningen för att få till en bättre grund i vår relation, så att han inte ger min fingret exakt hela tiden :p

När jag hade jobbat några tillfällen med fokus-övningen hade jag plötsligt en hund som jag kunde köra kortare sekvenser i både rally och agility mitt på planen hos brukshundklubben. Det var något som nästan aldrig gick tidigare!
 
Köp en aussie!

(Förlåt. Så jäkla trist alltså - hoppas rätt valp dyker upp!)

Helt rätt, alla borde ha en aussie 😉

DSC_0025.JPG


Skämt å sido, tror de flesta har upplevt den där känslan av "blir aldrig nån till mig" när tikar gått tomma, inte funnits tillräckligt många eller ens någon av rätt kön :down:

Men rätt vad det är så dyker den perfekta valpen upp och då är all misär glömd. Tills nästa gång 😅
 
Helt rätt, alla borde ha en aussie 😉

Visa bifogad fil 144701

Skämt å sido, tror de flesta har upplevt den där känslan av "blir aldrig nån till mig" när tikar gått tomma, inte funnits tillräckligt många eller ens någon av rätt kön :down:

Men rätt vad det är så dyker den perfekta valpen upp och då är all misär glömd. Tills nästa gång 😅
Ja, det finns en anledning till att jag aldrig rekommenderar nån att hoppa över en valp de är sugna på, till fördel för en ännu ej tillverkad "perfekt" valp om några månader.

Life is short, buy the puppy 😅
 
Helt rätt, alla borde ha en aussie 😉

Visa bifogad fil 144701

Skämt å sido, tror de flesta har upplevt den där känslan av "blir aldrig nån till mig" när tikar gått tomma, inte funnits tillräckligt många eller ens någon av rätt kön :down:

Men rätt vad det är så dyker den perfekta valpen upp och då är all misär glömd. Tills nästa gång 😅

Tror det är ännu mindre @Wingates typ av hund än den jag föreslagit 😁
 
Ja, det finns en anledning till att jag aldrig rekommenderar nån att hoppa över en valp de är sugna på, till fördel för en ännu ej tillverkad "perfekt" valp om några månader.

Life is short, buy the puppy 😅
Ja, jag kommer så väl ihåg när jag hade beslutsångest kring Lily just för att jag stod i kö på annan valp, bara det att tiken var så fruktansvärt seg på att komma igång med löp. Du tyckte absolut att jag skulle ta Lily, för att man aldrig vet vad som händer med valpen som ännu inte var född. Det var tur det, för den gången gick tiken tom och det tog lång(!) tid innan de senare parade med annan hane som jag dessutom inte visste något alls om då.
 
Haha usch ångesten över inläggen om att hoppa över en valp för att vänta på en annan 😬. Jag tackade nej till en som på pappret var "helt okej". Typ släktingars bph var ok men inte mer än så osv. Men blir säkert trevliga hundar. Istället går jag och väntar på att en tik ska börja löpa och vet inte ens om det blir några valpar. Jag tänkte att jag väntat så himla länge på valp så kan lika gärna vänta lite till på "den rätta", även om det dröjer ett år. Hellre ångra en valp man inte köpt än en valp man köpt liksom. Men oron nu över att det inte blir nån och känslan nu är mest att jag aldrig kommer få nån hund för att jag är så petig.
 
Ja, jag kommer så väl ihåg när jag hade beslutsångest kring Lily just för att jag stod i kö på annan valp, bara det att tiken var så fruktansvärt seg på att komma igång med löp. Du tyckte absolut att jag skulle ta Lily, för att man aldrig vet vad som händer med valpen som ännu inte var född. Det var tur det, för den gången gick tiken tom och det tog lång(!) tid innan de senare parade med annan hane som jag dessutom inte visste något alls om då.
Ah, du ser. Köp valpen 🤣
 
Haha usch ångesten över inläggen om att hoppa över en valp för att vänta på en annan 😬. Jag tackade nej till en som på pappret var "helt okej". Typ släktingars bph var ok men inte mer än så osv. Men blir säkert trevliga hundar. Istället går jag och väntar på att en tik ska börja löpa och vet inte ens om det blir några valpar. Jag tänkte att jag väntat så himla länge på valp så kan lika gärna vänta lite till på "den rätta", även om det dröjer ett år. Hellre ångra en valp man inte köpt än en valp man köpt liksom. Men oron nu över att det inte blir nån och känslan nu är mest att jag aldrig kommer få nån hund för att jag är så petig.
Ja alltså, man ska inte köpa om det inte känns bra!
 
Min mor är i ett sånt läge då "hennes" uppfödare visst fått 17 valpar! (tre tikar)

Jag vill inte vara negativ men när någon ber om råd är det bättre vara ärlig?
Hon har inte jagat med någon av sina jaktcockers. Det har kommit endel sjukdom mm ivägen men ja.. hon är inte friskare heller.
 
Min mor är i ett sånt läge då "hennes" uppfödare visst fått 17 valpar! (tre tikar)

Jag vill inte vara negativ men när någon ber om råd är det bättre vara ärlig?
Hon har inte jagat med någon av sina jaktcockers. Det har kommit endel sjukdom mm ivägen men ja.. hon är inte friskare heller.

Uppfödaren i fråga verkar ha lite panik att bli av med valparna också 😅

Förstår inte varför man inte sprutar en tik som blir tjuvparad, när man har två parade tikar hemma redan. Alla med samma hane dessutom, och där hon upprepat kombinationen minst en gång tidigare…
 
Uppfödaren i fråga verkar ha lite panik att bli av med valparna också 😅

Förstår inte varför man inte sprutar en tik som blir tjuvparad, när man har två parade tikar hemma redan. Alla med samma hane dessutom, och där hon upprepat kombinationen minst en gång tidigare…

Ja 🙃 O nu när folk har dålig ekonomi med.... men ja
 
Min mor är i ett sånt läge då "hennes" uppfödare visst fått 17 valpar! (tre tikar)

Jag vill inte vara negativ men när någon ber om råd är det bättre vara ärlig?
Hon har inte jagat med någon av sina jaktcockers. Det har kommit endel sjukdom mm ivägen men ja.. hon är inte friskare heller.

Måste klargöra att det är min mor som inte jagar. Uppfödaren gör det och hundarna har meriter.
Inser jag skrev tokigt
 
Här känns det tomt med bara två bc-pojkar. Spock har lite vila, jag tycker han rör sig knöligt bak mellan varven även om det ingen hälta. Matte-hjärtat blir nojjigt och ser en sommar utan hundaktiviteter framför sig för tredje året i rad 😫..

Nike verkar ha det bra i sitt nya hem och hitintills har vi inte blivit ombedda att hämta hem henne. Hon bor faktiskt ihop med en av sina söner och de verkar funka bra ihop ❤️.

Lilla M är hos uppfödaren, vi får se om vi ska dit i veckan och se om man kan ta hem henne eller om hon fortfarande är i löp.

20240503_141923.jpg
 
I söndags var vi ute på vandring i 5 timmar, gick runt en sjö. För mig som i och med postcovid har noll balans och avståndsbedömning var det fruktansvärt. Ett dopp i en myr när jag gick på en spång och ramlade i och ett fall i skogen när min fot bara vek sig så för mig gjorde att det väl inte var världens roligaste promenaden.

Men grabbarna älskade det. Alvin tog täten större delen av vägen, han skuttade runt och sprang. Piggast av oss alla.

Jag skrev på kontrakt på mitt hus jag ska köpa precis.

Jag ska hägna in en del av tomten där Alvin och Milou får vara fria, helst bara när jag har uppsikt och se till att det alltid finns vatten och skugga.

En stor del av tomten har en viss sluttning men tomtytan är 3000kvm och längst bort finns en stor yta där jag kan bygga Agilitybanor och Rallylydnasbanor och utrymme att träna freestyle programmet någon annanstans än nu då jag lärt in allt på bokstavligen 2 till 2,5 meter i mitt kök. (Fast åker ju en hel del till klubben också men har inte haft bil på länge så bara kunnat träna det där sista viktiga när mamma kunnat skjutsa mig. Ska se hur det blir om vi får mer plats, kanske någon mer tävling blir aktuell. Jag tränar hemma nu men det men det är svårt och krångligt att lära in ett helt freestyle program där jag bor nu och sen flytta över det till att täcka hela tävlingsplanen och att det då fortfarande ska stämma med musik och tid.

Jag tror mina grabbar kommer gilla att flytta, följa med när jag fixar i trädgården, sola på altanen, leka med varandra och bara nosa runtomkring och springa

Och minst lika bra att min gammelman lätt klarade att gå 5 timmar :heart
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 366
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
653
Senast: em76
·
Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 170
Senast: Sol
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
74 229
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp