Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan och har ont i nacken. Sov nog konstigt inatt. Igår somnade jag typ vid 19:30, vaknade till och borstade tänderna, sedan somnade jag om, vaknade, åt frukost och fixade med hundarna, sedan somnade jag till igen. Är väldigt glad att sambon tog hand om hundarna igår så att jag kunde sova, för tydligen behövdes det...

Några timmar kvar tills det är dags att gå till jobbet. Har tittat på schemat för sommaren nu och känner mig allmänt opepp på livet. Kanske inte det smartaste att kolla på när man är mitt uppe i en väldigt intensiv jobbperiod.

Om jag ändå bara ville göra något realistiskt så hade det nog känts bättre. Men jag tror knappast att någon är villig att betala mig för att jag ska bosätta mig ute i en stuga ute i ödemarken där jag inte gör annat än går skogspromenader varje dag. Och tyvärr behövs ju pengar för att man ska överleva.
 
Sitter i soffan och har ont i nacken. Sov nog konstigt inatt. Igår somnade jag typ vid 19:30, vaknade till och borstade tänderna, sedan somnade jag om, vaknade, åt frukost och fixade med hundarna, sedan somnade jag till igen. Är väldigt glad att sambon tog hand om hundarna igår så att jag kunde sova, för tydligen behövdes det...

Några timmar kvar tills det är dags att gå till jobbet. Har tittat på schemat för sommaren nu och känner mig allmänt opepp på livet. Kanske inte det smartaste att kolla på när man är mitt uppe i en väldigt intensiv jobbperiod.

Om jag ändå bara ville göra något realistiskt så hade det nog känts bättre. Men jag tror knappast att någon är villig att betala mig för att jag ska bosätta mig ute i en stuga ute i ödemarken där jag inte gör annat än går skogspromenader varje dag. Och tyvärr behövs ju pengar för att man ska överleva.

Många arbetsgivare erbjuder numera distansarbete. De kom på att man kan spara mycket pengar om man inte behöver hålla anställda med lokaler. Kundtjänst är ett exempel. Kanske det finns webbdjuraffärer med kundtjänst på distans?

Jag såg bland annat SJ söker kundtjänstmedarbetare på heltid på distans.
 
Varit och tittat på första lägenheten av typ fyra idag. En ganska trevlig lägenhet men är så himla svårt att titta på en äldre lägenhet när man bor i en nyproducerad. Den kostar dock hälften så mycket men standarden är ju därefter. En tvåa på 63 kvm för strax under 5000:- säger ju det mesta….
Hur är det ens möjligt?
Jag håller just nu stenhård koll på lediga lägenheter i två Småländska småstäder. Under 5000 kan man möjligtvis få en sunkig etta från 50-60-talet här. Med kokvrå så inte ens ett riktigt kök.
 
Många arbetsgivare erbjuder numera distansarbete. De kom på att man kan spara mycket pengar om man inte behöver hålla anställda med lokaler. Kundtjänst är ett exempel. Kanske det finns webbdjuraffärer med kundtjänst på distans?

Jag såg bland annat SJ söker kundtjänstmedarbetare på heltid på distans.
Kan du skicka länken?
Kan vara nåt för sonen
 
Många arbetsgivare erbjuder numera distansarbete. De kom på att man kan spara mycket pengar om man inte behöver hålla anställda med lokaler. Kundtjänst är ett exempel. Kanske det finns webbdjuraffärer med kundtjänst på distans?

Jag såg bland annat SJ söker kundtjänstmedarbetare på heltid på distans.
Jo, distansjobb hade varit underbart. Samtidigt trivs jag så otroligt bra att jobba med kundmöten i butik... Men jag ska iaf hålla ögonen öppna efter olika möjligheter.
 
Precis kommit hem från veterinären med Sparky. Hon fick beröm för allt förutom sina tänder.
Hon kommer behöva dra ut båda huggisarna, och nu sitter jag här med världens klump i magen. Dålig matte som "lät det" gå så långt... men framförallt fullkomligt livrädd över det faktum att de behöver söva henne.

Sist gick det ju så fantastiskt bra och hon kom hem halvsidesförlamad och blev inte helt bra förrän två år senare. :cautious:
Så nu är jag inställd på att jag innan slutet av månaden inte längre kommer att ha katt längre. :(

Vill att min chef ska svara på mitt meddelande snart så att jag kan kontakta veterinären och boka in datum.
Måendet är fullkomligt åt helvete.
 
Precis kommit hem från veterinären med Sparky. Hon fick beröm för allt förutom sina tänder.
Hon kommer behöva dra ut båda huggisarna, och nu sitter jag här med världens klump i magen. Dålig matte som "lät det" gå så långt... men framförallt fullkomligt livrädd över det faktum att de behöver söva henne.

Sist gick det ju så fantastiskt bra och hon kom hem halvsidesförlamad och blev inte helt bra förrän två år senare. :cautious:
Så nu är jag inställd på att jag innan slutet av månaden inte längre kommer att ha katt längre. :(

Vill att min chef ska svara på mitt meddelande snart så att jag kan kontakta veterinären och boka in datum.
Måendet är fullkomligt åt helvete.
Det kommer gå bra, det är inga jobbiga rötter på huggisar som det kan vara på kindtänderna och hon kommer ha ett rikt och gott liv i fortsättningen med en matte som skämmer bort henne lite extra. 😻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 387
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 936
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp