Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom på att jag har bonqat som jag fick utskrivet så jag kan klippa klorna. Så jag kan droga ner Megara innan eftersom vet förhoppningsvis bara måste kolla på utslagen och inte ta blood eller urin. Och hon därför inte behöver sederas.
 
Kom på att jag har bonqat som jag fick utskrivet så jag kan klippa klorna. Så jag kan droga ner Megara innan eftersom vet förhoppningsvis bara måste kolla på utslagen och inte ta blood eller urin. Och hon därför inte behöver sederas.
Bonqat är restnoterat, har du hemma?
 
Legat in meningslöst möte online, fick ett par sylar i luften men mest pratade de över mig. :cautious:
Släppte ut hundkräken och fick in en. Som tur var tog mötet slut så jag kunde se efter vad varulven stod och skällde på i falsett, alltid något lurt i görningen och mycket riktigt. När jag tittade ut genom persiennen vände jag och drog på mig ett par byxor, jacka och stövlar och rusade ut!

Vi bråkar inte med 🦔🦔🦔 som kommer hit! :rage: Varulven fick sig en verbal avhyvling och sedan försökte jag se om den blivit skadad innan jag skyndade mig ner till hönshuset, plockade ett litet ägg som jag knäckte och petade 🦔 lite på sidan så ägghalvan med gulan hamnade närmare den lilla nosen och sen tog jag hundarna och gick in. Blir koppel på nästa gång vi går ut och stänger åt hönsen. :meh:
 
Blev biten av en björk, glad för att det var björken o inte motorzågen
 

Bifogade filer

  • 20240502_145604 - kopia.jpg
    20240502_145604 - kopia.jpg
    59,9 KB · Visningar: 20
Pustar ut och beundrar träden utanför fönstren, som nu blivit så fylligt gröna att vi inte kommer att kunna se över till grannarna på ungefär 5 månader framöver. Dagens/veckans stora prövningar är över - jag hade både en läskig kundpresentation och ett jobbigt psykologmöte idag och har nog gått och grämt mig mer för båda delar än jag insåg själv, för oj så lättad och glad jag känner mig nu! Det känns fint, för ikväll ska jag gå ut och äta på finrestaurang samt gå på musikal med en kollega och jag var lite ledsen över att jag inte riktigt kunde se fram emot det tidigare i veckan. Men nu äntligen har förväntan och längtan slagit till ordentligt! 😍
 
Trots toknervositeten kring katten har jag hunnit med nästan allt jag skulle göra i dag. Prioriterade om lite så jag fick göra lite hjärndöda aktiviteter som samlats på gigantisk hög - och högen är nästan borta nu! :up:
 
Lunch med dottern. Supertrevligt. Vi satt och pratade i 2 timmar, utomhus. Hon frågade om det var ok för mig om hon kunde åka och hälsa på en vän nästa helg trots att det är mors dag här. Givetvis är det ok, klart att hon ska resa när det är långledigt.
Men fy så trött jag blev efteråt. Jag var tvungen att lägga mig och vila i 2 timmar efteråt. Undrar hur jag ska kunna orka jobba igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 387
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 936
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp