Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Balkongbord sålt och betalt. Jösses vilket sug det var. Minst 30 personer ville köpa de första timmarna.
Jag har ett balkongbord men söker ett annat. Har ett man hänger på räcket men mitt räcket är för brett och för högt så det går inte om räcket och skulle det ha gjort hade man fått stå där med sin te mugg istället för att sitta på en stol... så det är till ingen nytta. Funderar på att på något vis skruva fast det i väggen under fönstret men jag är inte så händig....
Men förstår absolut trycket, det märks absolut när man kikar, priserna är höga och de försvinner fort.
 
Såg ett härligt vårtecken på väg in till jobbet, två nedcabbade röda MG. Någon gång skulle jag vilja ha en sån bil. 😍
Jag såg en röd corvette och en annan röd bil, tror det också är en slags corvette men vet inte, men den första är en typisk sådan som Dee Dee MaCall i polisserien Hunter körde, den gick i början på 90 talet. Jag hade en i radiostyrd variant, klarröd och vacker.
 
Jag har ett balkongbord men söker ett annat. Har ett man hänger på räcket men mitt räcket är för brett och för högt så det går inte om räcket och skulle det ha gjort hade man fått stå där med sin te mugg istället för att sitta på en stol... så det är till ingen nytta. Funderar på att på något vis skruva fast det i väggen under fönstret men jag är inte så händig....
Men förstår absolut trycket, det märks absolut när man kikar, priserna är höga och de försvinner fort.

Misstänker att jag tog rejält underpris, borde kanske ha kollat priserna innan jag la ut det, men ville bara bli av med det. Förhoppningsvis är någon intresserad av balkonglådorna och solcellslampan. Jag håller på att förnya lite.
 
Misstänker att jag tog rejält underpris, borde kanske ha kollat priserna innan jag la ut det, men ville bara bli av med det. Förhoppningsvis är någon intresserad av balkonglådorna och solcellslampan. Jag håller på att förnya lite.
Det är inte fel att ta underpris heller, då blir man av med det fortare och gör en god gärning. Värst är väl dem som sätter ett högt pris och skriver typ "måste bort innan Xdag, annars tippen". Vem fan vill betala en massa pengar för något som personen ändå kan tänka sig att slänga?! Inte jag.
 
Men va? Jippot har tystnat innan kl 22! Positivt överraskad.
Ska nog stänga datorn och krypa i säng
Fick byta glimtändare till lysröret i badrummet, hittade den efter lite letande och tänkande. Irriterande när man vet att man har en sak man behöver nununu men minns inte var man lagt den.
 
Äter en sista hamburgare nu. Gott bröd. Men har ingen aptit fortfarande. Vet inte varför. Tvingar i mig lite i alla fall.

Har varit hemma i dag pga huvudvärken som inte vill ge sig. Nu är den mer hanterbar faktiskt, men inte borta ännu. Är trött, pga pollen men också pga pollenmedicin, orken som järnet gav är borta, har verkligen ingen lust att ta pollenmedicin när jag blir så slö av den.

Letade fram en av mina vårjackor, tvättade den och har den nu i torktumlaren. Ska bli skönt att slippa svettas i den tjockare jackan. När den är torr ska jag gå och lägga mig, trots att jag har vilat mest hela dagen. Mest hela veckan känns det som!
 
En del folk har ju barn och/respektive som har klämdagar och vill ute och resa eller åka till stugan. Det är lätt att familjemedlemmar utan rätt till klämdag smittas. Jag skulle säga att smittorisken är över genomsnittet.

Eftersom jag familjesituationen på de som sjukade sig så är jag tämligen säker på att det inte är fallet här :) Särskilt med tanke på att det aldrig varit så många sjuka samma dag tidigare, oavsett klämdagar och annat.
 
Lyssnar på The Offspring hela vägen hem från en god vän.
(Hejdå företagets sommarfest, kan inte missa att röja runt till detta :rofl: )

Drabbas också av ett akut behov att se om The Faculty :cautious:
 
Kan tycka att det känns rätt trist att anklaga @LadyCovergirl arbetskamrater för att vara fusksjuka utan att faktiskt känna till hur det egentligen är. Man kan ju trots allt vara sjuk på riktigt, speciellt om man träffas så som man gör på jobbet. Min mamma, min syster, min bror och min son är/har nyss varit just sjuka på samma vis så det går ju fortfarande sjukdomar som smittar mellan folk när man umgås...
 
Kan tycka att det känns rätt trist att anklaga @LadyCovergirl arbetskamrater för att vara fusksjuka utan att faktiskt känna till hur det egentligen är. Man kan ju trots allt vara sjuk på riktigt, speciellt om man träffas så som man gör på jobbet. Min mamma, min syster, min bror och min son är/har nyss varit just sjuka på samma vis så det går ju fortfarande sjukdomar som smittar mellan folk när man umgås...
Det var nog bara ett skämt, med tanke på att det var Valborg nu i veckan. ;)
 
Bleh, min mage är i uppror av någon anledning. En av mina solcellslyktor fungerar inte, har haft den på laddning i två dagar och fortfarande inte något ljus. Så det blir att trava tillbaka och byta den imorgon. Dubbel bleh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 387
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 938
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp