Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite blåsigt men halsrivet igår va nog bara reflux/halsbränna så nu blir det promenix innan lunch och stall :). Börjat med magövningar igen och de känns haha!
 
Väntar på tåg. Fikar.
 

Bifogade filer

  • image.jpg
    image.jpg
    229,3 KB · Visningar: 17
Det kommer gå bra, det är inga jobbiga rötter på huggisar som det kan vara på kindtänderna och hon kommer ha ett rikt och gott liv i fortsättningen med en matte som skämmer bort henne lite extra. 😻
Tack, tid bokad nu och det känns också bra att de gärna ville läsa hennes journaler från när hon blev halvsidesförlamad. Ska skicka över dem i morgon till dem. Samt min egen rehabdagbok jag förde, och förmodligen även video på när hon inte kunde röra sig alls och behövde hjälp på toa och äta :bag:
Kanske löjligt men hängslen och livrem...
 
Kommit hem från pass/idkort fixande.
Bilden blev som den blev, håret ville inte riktigt samarbeta idag, men tror nog inte det skulle kunna bli så mycket bättre ändå om jag tog ett nytt. 🤣

Funderar jag på om jag ska laga mat nu eller senare, och istället bara ta en smörgås till lunch och passa på och vara ute lite när det ändå är fint väder.
 
Varit och tittat på första lägenheten av typ fyra idag. En ganska trevlig lägenhet men är så himla svårt att titta på en äldre lägenhet när man bor i en nyproducerad. Den kostar dock hälften så mycket men standarden är ju därefter. En tvåa på 63 kvm för strax under 5000:- säger ju det mesta….
Ptja vår hyra är lite över 4000 lgh i gammal arbetarbostad och tvåa på ungefär de kvadraten du anger. Såklart är golven slitna eller ja av någon anledning just bara köksgolven som är gamla och slitna och trappen då samt så har väl isoleringen varit bättre. Badrummet renoverades för omkring 10 år sen och fortfarande i toppskick faktiskt.
 
Precis kommit hem från veterinären med Sparky. Hon fick beröm för allt förutom sina tänder.
Hon kommer behöva dra ut båda huggisarna, och nu sitter jag här med världens klump i magen. Dålig matte som "lät det" gå så långt... men framförallt fullkomligt livrädd över det faktum att de behöver söva henne.

Sist gick det ju så fantastiskt bra och hon kom hem halvsidesförlamad och blev inte helt bra förrän två år senare. :cautious:
Så nu är jag inställd på att jag innan slutet av månaden inte längre kommer att ha katt längre. :(

Vill att min chef ska svara på mitt meddelande snart så att jag kan kontakta veterinären och boka in datum.
Måendet är fullkomligt åt helvete.
Nejmen...är hon gammal? Eller varför sån väldigt oväntat och märklig reaktion på sövning? :heart
 
Eftersom farsan har "barnvakt" på torsdagar, så hade jag inte så bråttom hem
Traskade från jobbet till Biltema där jag tog en lunch, sedan vidare till Zoo.se
En fika på Tinget nu innan jag åker hem
 
Sitter med kaffe och ska snart cykla till stallet! Första sommarturen på medryttarhästen, kondition ska byggas :D
Insåg dock att mina extra ridhandskar såklart är på ridskolan, så får cykla förbi där och hämta dem först.
Funderar också på att cykla iförd mina nya och taaaaajta shortchaps 😅
 
Behöver bilen i helgen men har inte kört på ett tag så kollade att batteriet inte laddat ut helt och körde en runda. Bilen klagade fortfarande på batteriet när jag parkerade igen, men den är något av en drama queen så förhoppningsvis startar den fint nästa gång med :p Nu ska jag fixa lite lunch och sedan har jag en del jobb som måste bli klart.
 
Nejmen...är hon gammal? Eller varför sån väldigt oväntat och märklig reaktion på sövning? :heart
Som jag skrev, sist hon sövdes ner (kastrering) blev hon halvsidesförlamad. Samma dag jag hade bestämt att det inte gick längre och bokat avlivning såg jag ett uns förbättring och bokade av i samrådan med hennes veterinär och experten jag hade kontakt med.
Det tog två år att rehaba henne, ca två timmar om dagen, till 90% förbättring. Nu kan man knappt se det förutom då och då i trav, när hon ska balansera på hala saker, och om hon ska klia sig med höger bak.

Jag är rädd att förlora henne. Därav reaktionen :)
Känns bättre nu dock, när chocken lagt sig lite och jag fått tänka lite kring det.
 
Som jag skrev, sist hon sövdes ner (kastrering) blev hon halvsidesförlamad. Samma dag jag hade bestämt att det inte gick längre och bokat avlivning såg jag ett uns förbättring och bokade av i samrådan med hennes veterinär och experten jag hade kontakt med.
Det tog två år att rehaba henne, ca två timmar om dagen, till 90% förbättring. Nu kan man knappt se det förutom då och då i trav, när hon ska balansera på hala saker, och om hon ska klia sig med höger bak.

Jag är rädd att förlora henne. Därav reaktionen :)
Känns bättre nu dock, när chocken lagt sig lite och jag fått tänka lite kring det.

Sorry, jag formulerade mig dåligt; undrade på varför katten fick de problemen du skrev vid sövning, så läskigt 🫣. Klart du är rädd att förlora ett älskat djur ❤️
 
Nu har jag pratat med nya chefen också som var förstående och beordrade mig att inte jobba alls den dagen Sparky ska dra ut tänder, och inte heller dagen efter.
Alltså stenen som lyfts från mina axlar bara av att ha en chef med lite empati är enorm.

Nu känner jag mig definitivt ännu mer lugn. Det innebär att vi drar tänder på en torsdag, och jag är alltså hemma med Sparky i 4 dagar. Den andra chefen hade väl sagt nej och hotat med att skriva ner det som arbetsvägran eller något.:cautious:
 
Nu har jag pratat med nya chefen också som var förstående och beordrade mig att inte jobba alls den dagen Sparky ska dra ut tänder, och inte heller dagen efter.
Alltså stenen som lyfts från mina axlar bara av att ha en chef med lite empati är enorm.

Nu känner jag mig definitivt ännu mer lugn. Det innebär att vi drar tänder på en torsdag, och jag är alltså hemma med Sparky i 4 dagar. Den andra chefen hade väl sagt nej och hotat med att skriva ner det som arbetsvägran eller något.:cautious:

Så skönt med förstående chef, de är värda guld ❤️
 
Nu har jag pratat med nya chefen också som var förstående och beordrade mig att inte jobba alls den dagen Sparky ska dra ut tänder, och inte heller dagen efter.
Alltså stenen som lyfts från mina axlar bara av att ha en chef med lite empati är enorm.

Nu känner jag mig definitivt ännu mer lugn. Det innebär att vi drar tänder på en torsdag, och jag är alltså hemma med Sparky i 4 dagar. Den andra chefen hade väl sagt nej och hotat med att skriva ner det som arbetsvägran eller något.:cautious:
Det är så chefer ska vara!
När jag bröt ihop inne på kontoret för att Chika hade haft ett svimningsanfall på morgonen gav de mig en pet-cam som fanns i förrådet och skickade hem mig. 😅 :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 387
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 935
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp