Bukefalos 28 år!

Träna inkallning

Sv: Träna inkallning

UrsusRex skrev:
Nja får och får?

Däremot vet jag att man inom tävlingsträning ofta säger så liksom man alltid ska göra halt och vändningar med rätt fot för att hjälpa hunden... men det är ju fusk ju :d ;)

Anledningen till de olika komandona är för att underlätta för hunden under tävling inget annat. Det finns inget som säger att det är "fel" att kalla in från plats, däremot är det lättare att tävla med en hund som vet att plats betyder inget annat än att jag ska sitta här och hålla kontakt med min förare. Så att den inte sitter och spänner sig och väntar på en inkallning..... alltså HJÄLP ("fusk") under tävling inte att det är fel att kalla in en hund från plats.

Men OBS jag håller med dig i det sista du säger och allt du säger egentligen om man ska tävla.

Mvh
Björn
Där var det, nu i kortare version så du orkar läsa igenom det förhoppningsvis Angel. ;)

Edit; Egentligen var mitt svar till dig på påståendet att man inte får komendera hit från plats ju precis vad du sa en gång till på den här sidan, eller hur?

Mvh
Björn
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Träna inkallning

Jag menade inte vara otrevlig mot dig UrsusRex. Jag håller med dig i mkt av det du skriver, men inte allt. Jag tänker inte gå in på detaljer igen. Tycker att jag skrivit det jag har att säga om ämnet.
En eloge ska du ha för de mkt bra och begripliga inläggen om hur man tränar in inkallning, sitt mm. Jag tror att det var det trådskaparen var ute efter att få höra :)

Jag avrundar mina inlägg i den här tråden nu. Tycker att det har varit en intressant och underhållande tråd ;)

Har ni fortfarande frågor att ställa så pm:a gärna.

Jag hoppas trådskaparen fått ut det h*n vill av tråden (säkert en massa annat också ;) )

Lycka till med hunddressyren :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 535
Senast: Jadzia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 964
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 203
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp